Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
nikon f og trådudløser
Fra : Lærke Posselt

Dato : 13-04-02 14:19

Hej NG,

Jeg har et gammelt Nikon F og har lånt en trådudløser af en ven.
Mit problem er nu, hvordan og hvor de to ting skal hænge sammen ...

Er der nogen, der kender kameramodellen, og ved, hvor 'stikket' til
trådudløseren er (for der er vel et sådant,,,)?

På forhånd tak,

Lærke.

Fra : Bjarne_H

Dato : 13-04-02 14:52

Hej Lærke!

Jeg har bl.a. et Nikon EM med trådudløser.

Trådudløserens ene ende er med gevind som på min model skrues direkte på
udløseren.

Hvis du ikke har gevind i din udløser, mener jeg ikke du kan bruge
trådudløseren.

Mvh
Bajrne H

http://www.kandu.dk/

Fra : Lærke Posselt

Dato : 13-04-02 15:26

Hej Bjarne,

tak for svaret..

det ser desværre ud til, at det ikke hænger sammen.. der er et gevind på
udløseren, men det er udvendigt på stikket,,
og det ser ud til, at 'pinden', som kommer ud, når man trykker, er for stor
til det hul på kameraets venstre side, jeg _tror_ er beregnet til
trådudløseren.

øv.

men har du, eller I andre så et bud på, hvad en trådudløser kan koste..
(brugt eller ny)?

Lærke.

Fra : Ketil Johansen

Dato : 13-04-02 15:30

"Lærke Posselt" <lposselt@hotmail.com> wrote in message
> [...]
> trådudløseren.
>
> øv.
>
> men har du, eller I andre så et bud på, hvad en trådudløser kan koste..

Utløseren skal skrues i utløserknappen. Gjengene er koniske. Hullet på
venstre side er til blitzutløsing. Utløseren skal passe alle eldre kameraer.

Ketil

Fra : thl

Dato : 13-04-02 15:46

"Lærke Posselt" <lposselt@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Er der nogen, der kender kameramodellen, og ved, hvor 'stikket' til
> trådudløseren er (for der er vel et sådant,,,)?

Trådudløseren til Nikon F skal skrues på udvendigt omkring udløserknappen,-
så hvis man vil bruge en standardtrådudløser skal denne påskrues en
speciel nikon adapter, ellers skal man ud at finde en original Nikon
udløser.
Stikket på forsiden af kameraet er synkrostik til flash.

mvh
Thorbjørn

Fra : Flemming Aagaard

Dato : 14-04-02 09:27

Hej Lærke.
Du skal bruge en Nikon F trådudløser som skrues ovenpå udløser knappen.
hilsen Flemming Aagaard