Netkort...
Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 13-04-02 14:06

Greetings!

Findes der support i Warp 4 for Intel EtherExpress 10/100 ?

--
Med venlig hilsen/best regards
Jesper G. Poulsen

Fra : peter volsted

Dato : 13-04-02 14:50

hi

"Jesper G. Poulsen" wrote:

> Greetings!
>
> Findes der support i Warp 4 for Intel EtherExpress 10/100 ?

I ibmcom\macs\readmac.txt kan du finde en liste over de i Warp4
understøttede kort.
Med FP15 & ddp2 er den dateret 18-4-00.

Når du i andet indlæg navngiver en person, er det så udtryk for, at du
ønsker indført en 'gabestok' i gruppen?

Din argumentation vedr. diverse hardwares problemer med OS/2 gør din
holdning om ikke at 'oplyse bønderne' næsten forståelig; men afføder
naturligt spørgsmålet:
Overvejede du at oplyse 'købe OS/2-spørgeren' om disse problemer eller
undlade at besvare hans høflige spørgsmål?

--
good luck

peter

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 13-04-02 16:04

"peter volsted" <pvolsted@image.dk> wrote in message
> Når du i andet indlæg navngiver en person, er det så udtryk for, at du
> ønsker indført en 'gabestok' i gruppen?

Jeg er ikke ude på at hænge nogen ud. Jeg skriver bare hvad jeg ved og intet
andet.

> Overvejede du at oplyse 'købe OS/2-spørgeren' om disse problemer eller
> undlade at besvare hans høflige spørgsmål?

Jeg kører min egen 'skræmme'-kampagne. Hvis der er utilfredshed med dette,
vis mig et fornuftigt og brugbart alternativ.

Hvis folk virkelig _vil_ bruge OS/2, så kommer de igen; hvis de bare vil
prøve for sjov, bør de blive ved Windows.

Fra : Thomas Lersey

Dato : 14-04-02 06:48

OS/2 warp understøtter Intel EtherExpress 10/100 og andre Intel netkort
med chipset 8259, dette chipset finder du også på netkort fra andre
leverandører. Jeg har 2 forskellige netkort i denne maskine, begge med
Intel chipset, hvilket kan listes med programmet clbsniff.

--Calling NCDListAllCards ...
--
--NCD Defined Constant - Card Type : 8028
--IRQ Level : 11
--Bus Type : PCI Card/Bus
--LS Supported : Yes
--Card Title :Intel EtherExpress PRO/100B
OS/2 Adapter
--NIF Filename : E100BEO2.NIF
--Adapter Type : Ethernet
--
--NCD Defined Constant - Card Type : 8012
--IRQ Level : 10

/Thomas

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 14-04-02 10:48

"Thomas Lersey" <thomas@lersey.dk> wrote in message
> [...]
> leverandører. Jeg har 2 forskellige netkort i denne maskine, begge med
> Intel chipset, hvilket kan listes med programmet clbsniff.

Kører du router på den?

Fra : Thomas Lersey

Dato : 14-04-02 23:33

Det gør jeg.
Det ene netkort er forbundet til en ADSL router mens det andet netkort er
forbundet til en switch, hvor familiens 4 PC'ere er tilsluttet. Dette
fungerer som en drøm, børnene (og konen) skal kun tænde for deres PC og så er
de på nettet og de kan være på samtidigt.

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 15-04-02 08:52

> Det ene netkort er forbundet til en ADSL router mens det andet netkort er
> forbundet til en switch, hvor familiens 4 PC'ere er tilsluttet. Dette

Jeg har 486-66 med 12MB RAM og et floppy-drev til at lave det samme. Den
kører dog ikke OS/2.

Jeg har 3 forskellige grundsystemer, med hver deres force...

Fra : Allan

Dato : 15-04-02 22:03

On Mon, 15 Apr 2002 07:52:01 UTC, "Jesper G. Poulsen" <ms2mogens@ingensteder.dk> wrote:

> "Thomas Lersey" <thomas@lersey.dk> wrote in message
>
> Jeg har 486-66 med 12MB RAM og et floppy-drev til at lave det samme. Den
> kører dog ikke OS/2.

Hvorfor ikke ?

--
Allan.

It is better to close your mouth, and look like a fool,
than to open it, and remove all doubt.

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 16-04-02 11:06

"Allan" <allan2@warpspeed.dyndns.dk> wrote in message
> Hvorfor ikke ?

Den har ingen harddisk. Du kan ikke lave en OS/2-baseret router på én 3½"
floppy til 3,-
Desuden er OS/2 ikke hverken frit eller gratis. Dermed er det også
uinteressant til en routerløsning som andre kan have brug for.
Min router har ingen bevægelige dele udover floppydrevet.

Fra : Allan

Dato : 16-04-02 13:49

On Tue, 16 Apr 2002 10:05:56 UTC, "Jesper G. Poulsen" <ms2mogens@ingensteder.dk> wrote:

> "Allan" <allan2@warpspeed.dyndns.dk> wrote in message
>
> Den har ingen harddisk. Du kan ikke lave en OS/2-baseret router på én 3½"
> floppy til 3,-

Nej, det kræver nok en floppy til en 5'er, for at kvaliteten er i orden.
Sådan en OS/2 version har jeg da her. Har godt nok ikke afprøvet
den, da mit kolosale netværk på 2 maskiner ikke rigtigt giver mig
muligheden

> Desuden er OS/2 ikke hverken frit eller gratis.

Det er ikke just en nyhed; men du har vel allerede betalt for den.

> Dermed er det også uinteressant til en routerløsning som andre
> kan have brug for.

Nu var det heller ikke alle andre, der interesserede mig i denne sammenhæng;
men specielt dig, da du jo underskrev dig med TeamOS/2 tidligere. I mine
øjne er det vel i enhver Team'ers interesse, at klare flest mulige opgaver
med OS/2. Det var derfor jeg var nysgerrig over, hvorfor du ikke brugte
OS/2 til den givne opgave.

> Min router har ingen bevægelige dele udover floppydrevet.

I så fald går der nok snart ild i din strømforsyning

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 16-04-02 23:15

> Nej, det kræver nok en floppy til en 5'er, for at kvaliteten er i orden.
> Sådan en OS/2 version har jeg da her. Har godt nok ikke afprøvet

Komplet med firewall ?

> men specielt dig, da du jo underskrev dig med TeamOS/2 tidligere. I mine
> øjne er det vel i enhver Team'ers interesse, at klare flest mulige opgaver
> med OS/2.

Det er i min interesse at man bruger OS/2 til det det er godt til. Til de
ting hvor der findes bedre løsninger bør man ikke anvende OS/2. Til
routerløsninger og mailserverløsninger mener jeg at OS/2 er absolut uegnet.
Det er Windows i øvrigt også. Windows er uegnet til seriøse opgaver, dertil
halter sikkerheden for meget.

> I så fald går der nok snart ild i din strømforsyning

Nope, for det bruger stort set ikke strøm. Den er knap håndlun. Den laver
absolut intet (belastning på 0.00 0.00 0.00). Den er sat sammen udfra at den
ikke må bruge strøm og at den ikke må støje. De krav opfylder den til fulde.

Fra : Allan

Dato : 17-04-02 00:42

On Tue, 16 Apr 2002 22:14:59 UTC, "Jesper G. Poulsen" <ms2mogens@ingensteder.dk> wrote:

> Komplet med firewall ?

Firewall ? Jeg har nu haft min OS/2 (idag eCS) på adsl siden adsl existerede
i DK, og kan ikke rigtigt se, hvad en firewall skulle hjælpe med - der er da
ingen, der er sluppet uønsket igennem til noget endnu.

Derudover - så er 1-boot-diskette løsningen Warp 3 basseret. Det er nok
af den simple årsag, at den ellers ikke kan presses ned på 1 diskette, da
alene OS2KRNL er noget større i Warp 4 og senere versioner.
Hvis man udvidede til 2 disketter (kunne jo sætte 2 floppystationer i, hvis den
skal være auto-bootbar), ville der sikkert være plads til en firewall osse.

> Det er i min interesse at man bruger OS/2 til det det er godt til. Til de
> ting hvor der findes bedre løsninger bør man ikke anvende OS/2.

Der skal jeg jo gerne indrømme, at jeg er mere "fanatisk". Jeg benytter
ikke andet end OS/2 / eCS. Indtil videre har der aldrig været brug for andet
til mit behov.

>Til routerløsninger og mailserverløsninger mener jeg at OS/2 er absolut uegnet.

Det vil jeg på ingen måde give dig ret i. Det kan godt være, at du kan finde
specifikke ting, der måske ikke er hensigtsmæssige under OS/2; men du kan
ikke smide det ud i luften som en generel ting. OS/2 kan klare routning udemærket,
og firewall løsningerne er bestemt heller ikke dårlige.
Mailservere findes der vist mange af, der kan alt det, sådan nogen skal.
Dermed siger jeg ikke, at OS/2 er det ypperste og bedste - jeg siger bare at
"absolut uegnet" er en meget fejlagtig påstand.

> Det er Windows i øvrigt også. Windows er uegnet til seriøse opgaver, dertil
> halter sikkerheden for meget.

Jeg tror ikke du kan finde nogen her, der er uenig

> Nope, for det bruger stort set ikke strøm. Den er knap håndlun.

Med slukket blæser ? Cool (i dobbelt forstand )
> Den laver absolut intet (belastning på 0.00 0.00 0.00). Den er sat sammen udfra at den
> ikke må bruge strøm og at den ikke må støje. De krav opfylder den til fulde.

Det lyder sådan. Det er jo osse fint nok.
Apropos støj, så købte jeg for nyligt en SCSI HD på 10.000 RPM.
Regnede egentligt med, at den nok ville overdøve alt andet; men
det er faktisk den mest lydsvage enhed i kabinettet ! Tingene ændrer
sig godt nok - blæserne er efterhånden de værste.

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 17-04-02 09:57

> Der skal jeg jo gerne indrømme, at jeg er mere "fanatisk". Jeg benytter

Det har jeg været og jeg fandt ud af at verden ikke bliver et bedre sted at
være af den grund.

> ikke andet end OS/2 / eCS. Indtil videre har der aldrig været brug for
andet
> til mit behov.

Det havde jeg heller ikke, indtil jeg begyndte at interessere mig for
Rollercoaster Tycoon. Så kom NFS HS, Simcity 3000, Diablo II og alle de
andre.

> [...]
at
> "absolut uegnet" er en meget fejlagtig påstand.

Til små hjemmeservere er de sikkert udemærket, men til større installationer
findes der væsenligt bedre alternativer (og de er endda gratis).

Jeg har en Linux-baseret mail-/webserver. Hardwaren er overkill, men det var
hvad der var til overs (SMP er der billigere support for under Linux og PPro
egner sig alligevel ikke til spil...)

Skulle jeg bruge en fil-server blev det ubetinget en OS/2-server. _Ingen_
håndterer adgangs-rettigheder til filer bedre end OS/2. Du kan se alle filer
men du kan ikke læse dem. Morede jeg mig meget med, da Kollegie6400 (k64.dk)
startede.

> Med slukket blæser ? Cool (i dobbelt forstand )

Ja. Den består af en 486-66 uden blæser, 12 MB RAM, Cirruslogic grafik,, to
netkort og et floppydrev. PSU-blæseren er pillet fra og maskinen er knap
lun. Den router kostede mig 100,- alt incl.

> Det lyder sådan. Det er jo osse fint nok.

Den løsning kan eksporteres til andre der synes at ISP'ernes routerløsninger
er for dyre...

> [...]
> det er faktisk den mest lydsvage enhed i kabinettet ! Tingene ændrer
> sig godt nok - blæserne er efterhånden de værste.

Den blæser der køler min Cheetah larmer også mere en Cheetah'en selv. Det
der larmer mest i mailserveren er den ene processorblæser. Overvejer at
anskaffe sig et sæt Noisecontrol PPro-blæsere.

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 14-04-02 10:49

"Jesper G. Poulsen" <ms2mogens@ingensteder.dk> wrote in message
> Findes der support i Warp 4 for Intel EtherExpress 10/100 ?

Tak for svarene.

Hvad med Realtek-baserede netkort ? Kan OS/2 finde ud af dem ?

Fra : Peter Jespersen

Dato : 14-04-02 13:07

On Sun, 14 Apr 2002 11:49:06 +0200, Jesper G. Poulsen wrote:

>"Jesper G. Poulsen" <ms2mogens@ingensteder.dk> wrote in message
>
>Tak for svarene.
>
>Hvad med Realtek-baserede netkort ? Kan OS/2 finde ud af dem ?

Som regl...husker noget om at SSI ligefrem har indgået en aftale med Realtek
vedrørende fortsat support....men kig forbi hos Realtek først, for et se om
kortet nu er understøttet!

Fra : Bent Nielsen

Dato : 14-04-02 21:31

Peter Jespersen skrev:
> Som regl...husker noget om at SSI ligefrem har indgået en aftale med Realtek
> vedrørende fortsat support....men kig forbi hos Realtek først, for et se om
> kortet nu er understøttet!
Der er da kommet en opdate driver til dem i år.

RTL8139]
Type = NDIS
Title = "RTL8139 Fast Ethernet Adapter (2002.02.13)"
Version = 3.23
DriverName = RTSND$
XPORTS = NETBEUI LANDD
CopyFile = MACS\rtsnd.sym
Den køre ok giver ikke trap som en af de ældre ver til denne chips
lavede ved mig
--
Mvh.
Bent Nielsen

Http://TeamNord.dk & Http://Box2000.dk

Fra : Kjeld Nielsen

Dato : 16-04-02 10:54

Medens vi nu er ved netkort....

Kræves der et vist fixpak level, for at kunne installere netkort under
Warp 4?

Jeg har dette kort i maskinen, og har forsøgt at installere RTL8139.ZIP
pakken, men uden held.

NCD Defined Constant - Card Type : 8017
IRQ Level : 9
Bus Type : PCI Bus/Card
LS Supported : Yes
Card Title :CeLAN FlexLINK PCI Ethernet Adapter
NIF Filename : RTL8029.NIF
Adapter Type : Ethernet
NCDListAllCards rc = 0

Med venlig hilsen,
Kjeld

Fra : Allan

Dato : 16-04-02 13:52

On Tue, 16 Apr 2002 09:53:45 UTC, Kjeld Nielsen <kjeldn@ddf.dk> wrote:

> Medens vi nu er ved netkort....
>
> Kræves der et vist fixpak level, for at kunne installere netkort under
> Warp 4?

Det kan jeg ikke forestille mig.

> Jeg har dette kort i maskinen, og har forsøgt at installere RTL8139.ZIP
> pakken, men uden held.

Fortæl hvad/hvornår/hvorfor det går galt - ellers er det svært at gætte sig frem.

Fra : Kjeld Nielsen

Dato : 16-04-02 21:32

Den 16/04-2002 klokken 14:52, skrev allan2@warpspeed.dyndns.dk (Allan) i
<YEdw17zDmnZd-pn2-SnsLP5stSIJ8@garfield>:

> Fortæl hvad/hvornår/hvorfor det går galt - ellers er det svært at gætte
> sig frem.

Ja, med store chancer for at udstille min uvidenhed om basale Warp4
funktioner

Installations instruksen siger bl.a.:

Unzip rtl8139.zip to a work directory.
Open Network Adapters and Protocol Services. *)
Select Configure MPTS.
Select Lan adapters and protocols.
Select Configure.
Select Have Disk.
Enter the path where you unzipped the Realtek driver.
Select OK.

*) Allerede her går det galt. Hvor finder jeg denne?

Det nærmeste jeg kommer er Connections -> Network -> Network Services. Men
denne mappe er tom.
Derfor troede jeg, at jeg manglede en upgrade.
Men, det er måske slet ikke denne indgang, jeg skal bruge?

Med venlig hilsen,
Kjeld

Fra : Allan

Dato : 16-04-02 23:02

On Tue, 16 Apr 2002 20:31:30 UTC, Kjeld Nielsen <kjeldn@ddf.dk> wrote:

> Ja, med store chancer for at udstille min uvidenhed om basale Warp4
> funktioner

Der har vi alle været

> [...]

> *) Allerede her går det galt. Hvor finder jeg denne?
> Det nærmeste jeg kommer er Connections -> Network -> Network Services. Men

Den ligger i OS2 -> System Setup
(System Setup findes hurtigt på menuen ved højreklik på desktoppen)
Jeg er ikke sikker på, hvad iconen hedder under Warp 4.
Det kan være ovenstående, eller måske Multi Protokol Transport Services
eller MPTS.
Alternativt, åben en kommandolinje, og skriv MPTS

... med lidt held går resten OK

Fra : Kjeld Nielsen

Dato : 17-04-02 07:55

Den 17/04-2002 klokken 00:01, skrev allan2@warpspeed.dyndns.dk (Allan) i
<YEdw17zDmnZd-pn2-cWRq5N9FLcet@garfield>:

> [...]
> eller MPTS.
> Alternativt, åben en kommandolinje, og skriv MPTS

Doh, jeg er vist snart for gammel . Tak.

Nå, men jeg kom alligevel ikke videre
Når jeg forsøger at gå ind i MPTS, får jeg standard beskeden om locked
files.

"You have re-installed MPTS. Locked files will not allow you to start
MPTS.
You must exit MPTS, shutdown an restart your workstation before you can
start MPTS"

Reboot hjælper ikke.

Såeh, netkort til Warp4 må vist over til til de andre projekter, som
venter på, at jeg får lavet en ny installation på min nye PC.

Med venlig hilsen,
Kjeld

Fra : John Faurholt

Dato : 17-04-02 09:50

On Wed, 17 Apr 2002 06:55:02 UTC, Kjeld Nielsen <kjeldn@ddf.dk> wrote:

> [...]
> MPTS.
> You must exit MPTS, shutdown an restart your workstation before you can

Det har jeg også haft fornøjelsen af, der er dog lidt håb endnu
---------------------- 8<------------------------
1.4 - CANNOT START MPTS DUE TO LOCKED FILES

Occassionally, the MPTS configuration utility will not allow the user
to reconfigure due to Locked Files. The following message will appear:

You have re-installed MPTS. Locked files will not allow you to start
MPTS.

You must exit MPTS, shutdown, and restart your workstation before you
can start MPTS.

If you have not re-installed MPTS, then delete the file IBMLANLK.LST
found in the \OS2\INSTALL directory on the boot drive. This will allow
you to start MPTS. DO NOT delete this file if you have re-installed
MPTS and have not executed a shutdown and booted on the same boot drive.

---------------------- 8<------------------------
John Faurholt

Fra : Allan

Dato : 17-04-02 13:39

On Wed, 17 Apr 2002 08:49:50 UTC, john@jfmoulding.dk (John Faurholt) wrote:

> Det har jeg også haft fornøjelsen af, der er dog lidt håb endnu

Ja, det skader sjældent at læse readme filerne
(Jo, jeg har osse siddet og revet mig i håret over det problem engang )

Fra : Kjeld Nielsen

Dato : 17-04-02 23:33

Den 17/04-2002 klokken 14:39, skrev allan2@warpspeed.dyndns.dk (Allan) i
<YEdw17zDmnZd-pn2-5HyXJfG1uXk3@garfield>:

> Ja, det skader sjældent at læse readme filerne
> (Jo, jeg har osse siddet og revet mig i håret over det problem engang
> )

Atter en af TDC's newsserver "features" o).
Dit svar gav mig et hint om, at der måtte være et andet svar fra John
Faurholt. Takket være Google fandt jeg det.

Og tak - det virkede.
Nu kan jeg komme ind i mpts.
Her vælger jeg så rtl8139 adapteren, og under protocols vælger jeg 'other
protocols', hvorefter driver filerne installeres fra A: drevet.
Se evt. <http://home22.inet.tele.dk/kjeld/test3/>

Laphist.log siger:
The installation of the network driver ""RTL8139 Fast Ethernet Adapter
(2002.02.13)"" completed successfully.

Men, kortet findes stadigvæk ikke under boot.
Jeg bliver vist nødt til at stille dette 'projekt' i bero, indtil videre,
men tak for hjælpen.

Med venlig hilsen,
Kjeld

Fra : Knud

Dato : 18-04-02 06:34

Hej

Er der ikke noget med at visse Realtek kort(incl. cloner) har problemer
med driveren.
Prøv evt. den driver du kan finde her i Chuck's NICPAK.

http://pws.prserv.net/mckinnis/os2/index.html

Mvh.

Knud

Fra : Kjeld Nielsen

Dato : 18-04-02 17:48

Den 18/04-2002 klokken 07:34, skrev Knud <KNUD-CH@POST1.TELE.DK> i
<3CBE5ACD.34226D5D@POST1.TELE.DK>:

> Er der ikke noget med at visse Realtek kort(incl. cloner) har problemer
> med driveren.
> Prøv evt. den driver du kan finde her i Chuck's NICPAK.

> http://pws.prserv.net/mckinnis/os2/index.html

Det er den, jeg forsøger med.
Takket være en privat mail, er det nu lykkedes mig at få kortet og
driveren installeret under boot.

Tilbage står så at finde ud af, hvordan TCP/IP og Netbios skal
konfigureres.
Hidtil har jeg søgt forgæves i al min Warp4 dokumentation.

Med venlig hilsen,
Kjeld

Fra : Allan

Dato : 19-04-02 00:39

On Thu, 18 Apr 2002 16:47:35 UTC, Kjeld Nielsen <kjeldn@ddf.dk> wrote:

> [...]
> konfigureres.
> Hidtil har jeg søgt forgæves i al min Warp4 dokumentation.

Konfigureres - jeg går ud fra det skal forstås som, at begge dele er
installeret. Da du var inde i MPTS, installerede du så osse NETBIOS
og TCPIP protokollerne sammen med dit netkort ?

Som udgangspunkt er det nok en god ide at hente nyeste TCP/IP fra
ecomstation.com, og installere den.

Vent med at rode med netbios til TCP/IP virker. Netbios kan være noget
tricky; så det er en fordel at vide, at netkort/forbindelse er OK i forvejen
(fordi TCP/IP virker), og TCP/IP er normalt ne at have med at gøre.

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 19-04-02 10:45

> Vent med at rode med netbios til TCP/IP virker. Netbios kan være noget
> tricky; så det er en fordel at vide, at netkort/forbindelse er OK i
forvejen

Jeg erindrer noget helt tilbage fra de gamle LAN Server-dage at man skulle
rette i IBMLAN.INI med håndkraft for at få det til at virke...

Fra : Allan

Dato : 19-04-02 12:19

On Fri, 19 Apr 2002 09:44:31 UTC, "Jesper G. Poulsen" <ms2mogens@ingensteder.dk> wrote:

> [...]
>
> Jeg erindrer noget helt tilbage fra de gamle LAN Server-dage at man skulle
> rette i IBMLAN.INI med håndkraft for at få det til at virke...

Det kan blive nødvendigt, hvis man har lavet ændringer i MPTS, da MPTS ikke
opdaterer bl.a. IBMLAN.INI

For at slippe for at skulle bixe med det manuelt, skal man enten bruge NPCONFIG
eller LANINST til at klare ærterne.

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 19-04-02 13:32

"Allan" <allan2@warpspeed.dyndns.dk> wrote in message

Har du prøvet at skifte netkort i en OS/2-maskine, altså fra ét chipset til
et andet ?

Det er nemmere end i Windows. Det ligger på linie med Linux i eleganthed...

Fra : Allan

Dato : 19-04-02 17:44

On Fri, 19 Apr 2002 12:31:42 UTC, "Jesper G. Poulsen" <ms2mogens@ingensteder.dk> wrote:

> "Allan" <allan2@warpspeed.dyndns.dk> wrote in message
>
> Har du prøvet at skifte netkort i en OS/2-maskine, altså fra ét chipset til
> et andet ?

Ja. Det er en af de få ting, man kan gøre let og elegant i MPTS, uden at
det (normalt) påvirker andre ting.

> Det er nemmere end i Windows. Det ligger på linie med Linux i eleganthed...

Har til gengæld aldrig prøvet det på andet end OS/2

Fra : Kjeld Nielsen

Dato : 19-04-02 19:45

Den 19/04-2002 klokken 01:39, skrev allan2@warpspeed.dyndns.dk (Allan) i
> [...]

> installeret. Da du var inde i MPTS, installerede du så osse NETBIOS og
> TCPIP protokollerne sammen med dit netkort ?

Ja.

> Som udgangspunkt er det nok en god ide at hente nyeste TCP/IP fra
> ecomstation.com, og installere den.

Håber ikke, at dette forudsætter et vist fixpak level? I så fald må
projektet vente et godt stykke tid

> [...]
> tricky; så det er en fordel at vide, at netkort/forbindelse er OK i
> forvejen (fordi TCP/IP virker), og TCP/IP er normalt ne at have med at

Hm, med min viden om TCP/IP, er det endnu ikke lykkedes at få det til at
køre
Der er for mange ubekendte faktorer.
Tror nok, at jeg efterhånden har været igennem alle relevante hjælpefiler
og Warp manualer.
Jeg har lagt en hel del skærmbilleder op på
<http://www3.kjeld-nielsen.dk>, enkelte med kommentarer.
Tips og kommenterer modtages med tak

PS:
Er det muligt at pipe alle Boot meddelelser til en fil?
Mener, at jeg for et par år siden så et tip til dette, men nu kan jeg ikke
finde det.

Med venlig hilsen,
Kjeld

Fra : Allan

Dato : 19-04-02 21:26

On Fri, 19 Apr 2002 18:44:42 UTC, Kjeld Nielsen <kjeldn@ddf.dk> wrote:

> Håber ikke, at dette forudsætter et vist fixpak level? I så fald må
> projektet vente et godt stykke tid

Det mener jeg ikke. Den burde kunne smides direkte på en rå Warp4.

> Hm, med min viden om TCP/IP, er det endnu ikke lykkedes at få det til at
> køre

Hvilke fejlmeddelelser ser du ?

> Der er for mange ubekendte faktorer.

Så galt er det nok ikke. Der plejer ikke at være noget videre bøvl med tcp/ip.

> Jeg har lagt en hel del skærmbilleder op på
> <http://www3.kjeld-nielsen.dk>, enkelte med kommentarer.
> Tips og kommenterer modtages med tak

Under tcp/ip konfiguration - network, skal du ikke sætte 'kryds' i
"altso using DDNS".
(Denne service forsøger at finde et hostnavn til dig, til den IP du har fået
tildelt. Der er vist ingen ISP'er i dk, der benytter dette).

> Er det muligt at pipe alle Boot meddelelser til en fil?

Ikke mig bekendt; men der findes en pause-driver, man kan indsætte i
config.sys, så man evt kan nå at læse diverse texter.