MS Windows
briani 27239
langsommere og langsommere...
Fra : Michaelbs

Dato : 13-04-02 11:01

hej NG
Jeg kører XP og min HD på 40GB er efterhånden ved at være fuld. Mange
programmer, spil, film osv har været installeret og fjernet igen. Jeg har
defragmenteret..og scannet for virus...men min XP er begyndt at blive
langsommere og langsommere ved opstart og nedlukning og ustabilitet og
uforklarlige crashes sniger sig hyppigere og hyppigere ind.
Akummuleres der noget "snask" når man har haft et program installeret og
fjernet det igen.??..hvor hober snasket sig op og er der en måde at rense
windows XP, så det igen fungerer hurtigt, præcist og stabilt.???
Jeg vil helst undgå at formatere skidtet igen.
mvh Michaelbs
icq137118118

Fra : Madsen

Dato : 13-04-02 11:56

Michaelbs skrev:

> [...]
> der en måde at rense windows XP, så det igen fungerer hurtigt,
> præcist og stabilt.??? Jeg vil helst undgå at formatere skidtet igen.

De fleste programmer kan ikke finde ud af at rydde op efter sig selv når
du afinstallerer dem. Det vigtigste er at få ryddet op i
registreringsdatabasen og her kan du bruge et program som Regcleaner
f.eks.

Madsen.

Fra : Michaelbs

Dato : 13-04-02 12:11

ja...jeg har Regcleaner...problemet er at jeg ikke kender de mange tekniske
ord og forkortelser programmet stiller op i listerne, så det er begrænset
hvad jeg tør at fjerne...måske noget er essentielt for systemet og det kan
være fatalt at fjerne...så jeg er forsigtig...men så bliver mit problem
måske ikke løst...
mvh Michaelbs

Fra : Johnny Nielsen

Dato : 13-04-02 12:58

"Michaelbs" <michaelschou@oncable.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
og det kan
> være fatalt at fjerne...så jeg er forsigtig...men så bliver mit

Hvis det er de engelske udtryk du er i tvivl om kan du i
Options - Language vælge sprog bl.a. dansk. Selve
registreringsoprydningen er normalt fuldstændig sikker.
Juoni har lavet en storebror til Regcleaner der hedder jv16Power
Tools, der kan rydde op i temp og nul filer, plus flere andre
funktioner. Det er selvfølgelig ikke helt uden risiko at bruge,
men der bliver taget backup så man altid kan gendanne det
slettede.
jv16 Power Tools kan i modsætning til Regcleaner også bruges på
dual CPU PC'er.
http://www.jv16.org/

Johnny Nielsen
http://www.wintip.dk
Artikler, guides og tips til Windows 9x/Me og XP.

Fra : Peter Loumann

Dato : 13-04-02 15:58

Sat, 13 Apr 2002 13:57:48 +0200, "Johnny Nielsen"
<johnny@NOSPAMwintip.dk> wrote:

>Juoni har lavet en storebror til Regcleaner der hedder jv16Power
>Tools,
>http://www.jv16.org/

Og til privat hjemmebrug er den endda gratis

pl

Fra : Madsen

Dato : 13-04-02 13:02

Johnny Nielsen skrev:

> jv16 Power Tools kan i modsætning til Regcleaner også bruges på
> dual CPU PC'er.
> http://www.jv16.org/

Der er vist noget jeg skal have prøvet af her. :)

Madsen.

Fra : Johnny Nielsen

Dato : 13-04-02 16:06

> Der er vist noget jeg skal have prøvet af her. :)
>
> --
> Med venlig hilsen
> Madsen.

Det tænkte jeg nok Madsen

Fra : Madsen

Dato : 13-04-02 16:47

Johnny Nielsen skrev:

> Det tænkte jeg nok Madsen

Ja, men den crasher når den skal til at rydde op i regdatabasen så det
var en kort fornøjelse.
Jeg klarer mig egentlig også fint med RegVac og EasyCleaner så det går
nok. :)

Madsen.

Fra : Madsen

Dato : 13-04-02 12:11

Michaelbs skrev via e-mail:

> Kan dette også gøres uden at regcleaner går ind og ændre de
> indstillinger man har lavet om på Regedit?

Regcleaner rører ikke ved gyldige nøgler. Den fjerner referencer til
programmer som ikke længere eksisterer.

Madsen.

Fra : Michael Bach

Dato : 13-04-02 12:21

Norton utillities 2002 + Norton cleansweep er helt suverænt til at rengøre
disken,så systemet kører godt og stabilt.

Mvh Michael Bach.