MS Windows
briani 27239
Ghost/Image en del af disken
Fra : --= BGN =--

Dato : 13-04-02 10:46

Hej
Jeg har fundet ud af, at genoprettelsesprogrammet i Win.XP PRO ikke går mere
end ca 2 mdr. tilbage med hensyn til genoprettelse af Windows, så derfor vil
jeg høre om man med et ghost eller image program kan lave et par CD´ere med
følgende mapper:

Documents and Settings
Programmer
Windows
og evnt. "roden"

Bo

Fra : Madsen

Dato : 13-04-02 11:57

--= BGN =-- skrev:

> [...]
> Windows, så derfor vil jeg høre om man med et ghost eller image
> program kan lave et par CD´ere med følgende mapper:

Hvorfor ikke bare lave et image af hele partitionen?
Norton Ghost og PowerQuest DriveImage kan gøre det for dig.

Madsen.

Fra : Johnny Nielsen

Dato : 13-04-02 16:33

"--= BGN =--" <bo@bgn.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
så derfor vil
> jeg høre om man med et ghost eller image program kan lave et

Jeg tror ntbackup vil kunne dække dit behov. Der er mulighed for
at vælge mapper der skal sikkerhedskopieres. Hvis du vælger at
medtage Systemstate får du alle dine vigtige systemfiler med.
De vil nok fylde en hel del - hvor meget der så er sparet i
forhold til et image af hele drevet er jo individuelt.

Johnny Nielsen
http://www.wintip.dk
Artikler, guides og tips til Windows 9x/Me og XP.

Fra : --= BGN =--

Dato : 13-04-02 18:38

Nu er det en partion på 60 GB jeg har, så det er ikke lige en image-fil man
lægger på en CD, derfor ville det være smart kun at tage de omtalte mapper
og brænde dem ned som en mindre imagefil.

Bo

Fra : Michael Døj

Dato : 15-04-02 14:46

Hej Bo

> [...]
> lægger på en CD, derfor ville det være smart kun at tage de omtalte mapper
> og brænde dem ned som en mindre imagefil.

Bare lige til info. Hvis du laver en imagefil af en partition på 60 GB, er
det ikke
ensbetydende med, at imagefilen bliver lige så stor.
Hvis du har 3 GB data på drevet vil imagefilen maksimalt blive på 3 GB.
Hvis du bruger Norton Ghost har du yderligere mulighed for at komprimere
din imagefil. Derved kan du reducere størrelsen på din (eksempelvis) 3 GB
store imagefil yderligere.

Med venlig hilsen

Michael Døj, Esbjerg.

Fra : --= BGN =--

Dato : 15-04-02 17:57

Af de 60 GB, er der ca 10 GB fri, så det bli´r en stor imagefil.

Bo

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 15-04-02 18:20

Mon, 15 Apr 2002 18:57:01 +0200, skrev "--= BGN =--"
<bo@bgn.dk>:

>[Indlæg + megalngt bundcitat fraklippet]

Har du ikke glemt at læse
<http://www.usenet.dk/netikette/citatteknik.html>?

fut: news:dk.admin.netikette

med venlig hilsen
Knud
http://home13.inet.tele.dk/smedpark

Fra : lillekurt

Dato : 15-04-02 20:04

Har du ikke mulighed for at låne en ekstra harddisk, hvortil størstedelen af
dine data kunne flyttes? så kunne du repartitionere din 60GB harddisk sådan
at de vigtigste partitioner blev håndterlige. Det kan lade sig gøre uden at
tabe noget selvom der er nogle GB tilbage .

Det burde være forbudt at sælge PC'er der kun har een partition.
Ligesom biler SKAL have et reservehjul.

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 15-04-02 21:48

Mon, 15 Apr 2002 21:04:19 +0200, skrev "lillekurt"
<NOSPAMlillekurt@grin.dk>:

>Det burde være forbudt at sælge PC'er der kun har een partition.

Der er så mange ting, der burde være forbudt, bundcitering f.eks.

Fra : Madsen

Dato : 16-04-02 02:13

lillekurt skrev:

> Det burde være forbudt at sælge PC'er der kun har een partition.

Samtidig burde det være forbudt at køre uden OE-Quotefixet når man
bruger Outlook Express til nyhedsgrupperne. :)

Se mere her: http://home.in.tum.de/~jain/software/quotefix.php

Madsen.