MS Windows
briani 27239
Audio Codec brugt i DIVX-film
Fra : Klaus Jensen

Dato : 13-04-02 10:36

Hej!

Jeg har efterhånden flere divx-filer liggende, som jeg godt kan afspille -
men uden lyd. :(

Afspiller jeg dem i Windows Media Player prøver den at hente et codec men
fejler. Afspiller jeg den i DivX Player 2.0 Alpha er der heller ingen lyd.

Hvis jeg tager properties/egenskaber for en af filerne, står der under
format "Windows Media Audio V2", men det ved jeg ikke om man kan regne med.
Hvis ikke, hvordan finder jeg så ud af, hvilket audio codec, en fil
anvender?

Er der et audio-codec som har vundet rimeligt bred udbredelse uden jeg har
lagt mærke til det, som der er overvejende stor sandsynlighed for, mine
filer anveder? Det kunne jo være at 90% af alle den slags problemer drejede
sig om et bestemt codec.

Jeg har WinXP Prof med alle tilgængelige opdateringer på Windows Update og
DivX 5 fra divx.com.

- Klaus

Fra : Michael Bach

Dato : 13-04-02 11:00

Du mangler et ac3 codecs.Hent :Nimo pack og du har ikke problemer med lyden
mere,søg på google.

Mvh Michael Bach.

Fra : Klaus Jensen

Dato : 17-04-02 17:52

"Michael Bach" <jasguda@hotmail.com> wrote in message
> Du mangler et ac3 codecs.Hent :Nimo pack og du har ikke problemer med
lyden
> mere,søg på google.

Det hjalp. takker! :)

- Klaus

Fra : Mikael Nørrelund And~

Dato : 13-04-02 12:08

"Klaus Jensen" <i@remain.anonymous.com> skrev:
> Afspiller jeg dem i Windows Media Player prøver den
> at hente et codec men fejler. Afspiller jeg den i DivX
> Player 2.0 Alpha er der heller ingen lyd.

Der ligger nogle Codecs i dk.binaer.

/Mikael

Fra : Michael Andersen

Dato : 15-04-02 12:58

"Mikael Nørrelund Andersen" <noerrelund@pc.dk> wrote in message

> Der ligger nogle Codecs i dk.binaer.
>
> /Mikael

Hejsa.
En mulighed er også :
Installer DivX codec-pakken til version 3.11, og DEREFTER opgradere til
version 5...på den måde får man (jeg) også mulighed for at ændre i
mp3-codec'en...

Michael Clay Andersen
mailto:mca@-nospam-.roadrebel.dk
(Slet -nospam- i min email adresse, ved svar)