MS Windows
briani 27239
Alvorlig undtagelse windows98
Fra : vor

Dato : 13-04-02 10:14

Når windows 98 er loaded, får jeg følgende fejlmeddelelse (blå skærm):
Windows - Der opstod en alvorlig undtagelse OE ved 24x: 00000009. Jeg er
sikker på, at det har noget med grafikkortet at gøre (det er eksempelvis
ikke muligt at se avanceret instillinger under skærm egenskaber) og har
i den forbindelse bl.a. forsøgt installation af nye drivere til
grafikkortet - dog uden at det ændrede noget. Desuden har jeg forsøgt at
geninstallere windows.
Grafikkortet virker tilsyneladende fint både hvad angår
skærmopløsning og farver, men der er dog enkelte programmer den ikke vil
køre. Grafisk kævende spil og multimedie programmer brokker den sig ikke
over, men musikprogrammet Cubase VST vil den ikke afvikle - pågrund af
ovenstående fejlmeddelelse.
Håber at der nogen der har en løsning på problemet !!

Computer: AMD Athlon 1100mhz, 256mb ram, MS - 6340M micro atx va
mainboard (onboard grafik- og lydkort)
grafikkortet jeg har installeret - 3D Prophet 4500 64mb

http://www.kandu.dk/

Fra : Johnny Nielsen

Dato : 13-04-02 16:20

"vor" <vor.news@kandu.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Windows - Der opstod en alvorlig undtagelse OE ved 24x:
00000009. Jeg er
> sikker på, at det har noget med grafikkortet at gøre
[snip]
> [...]
va
> mainboard (onboard grafik- og lydkort)
> grafikkortet jeg har installeret - 3D Prophet 4500 64mb

Hvis jeg har forstået det rigtigt så er computeren født med et
onboard grafikkort og du har senere installeret et ekstra. Check
i Enhedshåndteringen at det grafikkort du ikke bruger er
deaktiveret. Afinstaller evt. software til det der ikke bruges.

Johnny Nielsen
http://www.wintip.dk
Artikler, guides og tips til Windows 9x/Me og XP.