Kritik/forslag til DIS-Danmark
Fra : Werner Nielsen Witte~

Dato : 13-04-02 08:49

Kære venner
Det er sjældent, at jeg blander mig i debatten.Som DIS-Danmark´s kasserer
har jeg nok at gøre.
Jeg har været med i mange foreninger af forskellig slags og jeg har lært en
ting: "Ingen forening er stærkere en medlemmerne gør den til." Hvor er
alle I med de gode meninger henne, når vi i bladet spørger om hjælp, ideer
og
andet? Alle kommer med kritik, men igen kommer med løsninger eller især
tilbud om at hjælpe ved løsningen af opgaver.
Vores medlemsskare i foreningen er en bred sammensat skare, der faktisk
afspejler den danske befolkning:
medlemmer, der i de fleste tilfælde har lært brugen af Pc'er i de seneste
år, altså ikke har lært noget om DOS, programmering eller andet. Jeg kan
tage mig selv: jeg bruger PC, men spørg mig ikke, hvordan den virker, det
interesserer mig ikke. Børn på 6 år har mere forstand på at lege med Pc'er
end jeg har.
Jeg ved, at man i Jylland har spurgt til hjælp til møder, både med forslag
til emner, arrangement m.m. Det samme har jeg gjort vedr. de møder, jeg
holder i Holte.
Emnerne afspejler ønsker, der er fremkommet på disse møde.
Alle jer, der har andre ideer, tanker og opgaver vedr. DIS-Danmark: Hvor var
I henne på den senest afholdte generalforsamling?
Og så husk, det er ideer, der bliver fremsendt til foreningen og ikke kommer
på denne side, vi er forpligtet til og skal forholde os til. Send dem dog
enten med sneglemail eller e-mail til mig, jeg kan ikke garantere for, at de
alle kan/bliver opfyldt, men send jeres forslag eller kritik derhen, hvor de
hører hjemme og ikke på denne side,
Mange venlige og kærlige hilsner til jer alle
Werner Nielsen Wittekind
werner.wittekind@post2.tele.dk

Fra : Poul Andersen

Dato : 13-04-02 09:38

> [...]
de
> hører hjemme og ikke på denne side,
> Mange venlige og kærlige hilsner til jer alle

Tak for dit indlæg Werner,- og hvor har du ret.
Man føler desværre ind imellem, at denne NG bruges mere til
personlig profilering og brokkeri frem for dens egentlige formål.

VH Poul Andersen

Fra : Kurt Hansen

Dato : 13-04-02 12:22

On Sat, 13 Apr 2002 10:38:00 +0200, Poul Andersen wrote:

>Tak for dit indlæg Werner,- og hvor har du ret.
>Man føler desværre ind imellem, at denne NG bruges mere til
>personlig profilering og brokkeri frem for dens egentlige formål.

Til Werners indlæg: jeg har nu officielt henvendt mig til bestyrelsen
(se indlæg andet steds i tråden).

Til Poul:
Jeg er lidt ked af, at du slet ikke har opdaget, at der har været
ualmindelig fredeligt i gruppen i efterhånden meget lang tid. En sådan
bemærkning som din, fremmer ikke ligefrem lysten hos brokkerøvene (som
jeg ofte har været beskyldt for at tilhøre) til at opretholde den lave
profil.

Tidligere på året var der storvask i dk.admin og der blev på mange
områder filet nogle kanter af. Det tjener derfor ikke noget formål at
skyde med spredhagl efter spøgelser.

venlig hilsen
Kurt Hansen

Fra : Arne Feldborg

Dato : 13-04-02 13:59

Kurt Hansen <kurt@towle.dk> skrev Sat, 13 Apr 2002 13:22:09 +0200

>Tidligere på året var der storvask i dk.admin og der blev på mange
>områder filet nogle kanter af. Det tjener derfor ikke noget formål at
>skyde med spredhagl efter spøgelser.

Enig.

--
mvh, A:\Feldborg

Fra : Werner Nielsen Witte~

Dato : 13-04-02 15:08

Her kan man se, hvor forkert man kan lave det med Pc'er: mit indlæg skulle
være en af svarene på et indlæg og Kirkebøger på internet, mit indlæg er
kommet der og helt selvstændig på denne side. Hvis der er et klogt hoved, må
han/hun godt slette denne, den har igen mening, når den bare ligger på
nyhedssiden uden sammenhæng med det, jeg skriver om.
Werner

Fra : Poul Erik Jensen

Dato : 14-04-02 03:42

> [...]

> Tidligere på året var der storvask i dk.admin og der blev på mange
> områder filet nogle kanter af. Det tjener derfor ikke noget formål at

Det er jeg meget enig i.
--

Med venlig hilsen Poul Erik Jensen
genealogi@kulturel.dk

Fra : Hugh Watkins

Dato : 13-04-02 14:56

"Poul Andersen" <paogba@oncable.dk> wrote in message news:3cb7ee41$0$232$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
> [...]
> Man føler desværre ind imellem, at denne NG bruges mere til
> personlig profilering og brokkeri frem for dens egentlige formål.

desvaere den er prisen af usenet's unmoderated freedom.

nogen gang den darligtdrive den god væk.

man har brug for tolerans og tålmodighed

Hugh W

Fra : Poul Erik Jensen

Dato : 14-04-02 05:04

"Werner Nielsen Wittekind" <werner.wittekind@post2.tele.dk> skrev i en
meddelelse news:3cb7e305$0$11915$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...

> Det er sjældent, at jeg blander mig i debatten.Som DIS-Danmark´s
> kasserer har jeg nok at gøre.
Du har givet nok at gøre med den post men det er nu alligevel godt at der
endelig er kommet et pip fra "magtens tinder" i dette forum.

> "Ingen forening er stærkere en medlemmerne gør den til."
Det kan man heller ikke sige noget på - men DIS har ikke tidligere taget
notits af de ellers blomstrende ideer og tilbud fra adskillige personer her
i gruppen gennem årene. Tvært imod er det ene gode forslag efter det andet
skudt i sænk som hvad bestyrelsen åbentbart mener er urealistisk eller
utopisk.

> Hvor er alle I med de gode meninger henne, når vi i bladet spørger
> om hjælp, ideer og andet?
Al ære og respekt for arbejdet med bladet og det arbejde bestyrelsen givet
har i øvrigt - men ærlig talt er der vel ikke mange med visioner, ideer,
lyst og kræfter til foreningarbejdet, der kan bruge en forening hvis
centrale formål er elektronisk databehandling men som stadig kommunikere med
sine medlemmer gennem et kvartalsmedlemsblad.
Det mangler li'som dynamikken.

> Alle kommer med kritik, men igen kommer med løsninger eller især
> tilbud om at hjælpe ved løsningen af opgaver.
Passer ikke.! Jeg har hørt adskillige her tilbyde deres hjælp og
ekspertviden - men det kræver jo også initiativ fra foreningen og ikke
mindst tro på at det kan gøre en forskel.

> Alle jer, der har andre ideer, tanker og opgaver vedr. DIS-Danmark:
> Hvor var I henne på den senest afholdte generalforsamling?
Hvor mange var der til generalforsamling.?
Og hvor mange medlemmer er der i foreningen.?
Det er - omend fuldt legalt - imho ikke et reelt demokratisk forum.!
Det var ikke blevet mere demokratisk af at nogle få flere var mødt op.
Medlemsundersøgelser, Urafstemninger, etc. er hvad man bruger i større
geografisk spredte forsamlinger.
- Og så gør det heller ikke noget at man stikker en finger i jorden for at
mærke temperaturen - det har bestyrelsen ikke villet/evnet til dato.

> forslag eller kritik derhen, hvor de
> hører hjemme og ikke på denne side,
Det er jeg ganske uenig med dig i - det genere mig ikke en tøddel at der
evt. skulle være en enkel der uden at være medlem skulle få en positiv
indflydelse på foreningens måde at takle opgavene på.
--
Med venlig hilsen Poul Erik Jensen
DIS medl. 4386