MS Windows
briani 27239
Meddelelse "ikke tilstrækkelig diskplads"
Fra : Lars

Dato : 13-04-02 08:31

Kan man slå meddelsen "ikke tilstrækkelig diskplads" fra i Windows XP ?

Jeg har en harddisk der er fyldt op, og hvert 5. minut popper den
irriterende meddelelse op om er der ikke er tilskrækkelig diskplads, og så
giver den mig nogle muligheder for at skabe noget mere diskplads.
Den disk det gælder må gerne være fyldt op, så jeg vil jo meget gerne undgå
meddelelsen- er det muligt

Mvh
Lars

Fra : Christian Catu

Dato : 13-04-02 08:54

"Lars" <smiley@get2net.dk> wrote in message
> [...]
> giver den mig nogle muligheder for at skabe noget mere diskplads.
> Den disk det gælder må gerne være fyldt op, så jeg vil jo meget gerne

Hejsa

Prøv at kigge nærmere på egenskaber for skraldespand (hedder den det i den
danske version). Højreklik på skraldespanden og vælg egenskaber

Fra : Mikael Nørrelund And~

Dato : 13-04-02 09:05

"Lars" <smiley@get2net.dk> skrev:
> Kan man slå meddelsen "ikke tilstrækkelig diskplads"
> fra i Windows XP ?

Prøv at kigge på dette jeg fandt:

---

Gå ned i Start > Kør og skriv: Regedit

Find følgende nøgle:
HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\
Windows\CurrentVersion\Policies\Explorer.

Opret følgende nøgle i højre side: (Højreklik og vælg
New > DWORD value).

Kald den nye nøgle: NoLowDiskSpaceChecks
Når nøglen er oprettet højreklikker du på den, vælger
Modify og indtaster et 1-tal i stedet for et 0 i feltet Value
Data.

Luk regedit og genstart eller logoff og on igen.
Nu skulle det gerne være slået fra. Hvis du vil slå det til
igen, så må du ind og ændre værdien til 0 igen inde i
registreringsdatabasen.

Se evt: <http://www.wol.dk/~hijklm/winxp/nolow.gif>

---

Venligst
Mikael

Fra : Lars

Dato : 14-04-02 00:26

Hej begge
Tak for svarene
Den med papirkurven holdt ikke så længe, da jeg fik lagt mere på harddisken
kom meddelelsen op igen, men den med regedit ser ud til at holde.
Bukker og takker

/ Lars