Titel på 80'er track søges
Fra : Carsten Pedersen

Dato : 13-04-02 01:27

Jeg søger titlen på en melodi fra 80'erne (85-86 tror Jeg)

Mandlig sanger

Jeg kan huske nogle enkelte fraser...

1. Nothing's gonna change, but we don't give in (Dette er første linje i
omkvædet og jeg tror at dette er titlen på nummeret)
2. Worldwars are over, one and two
3. ....unless the martians comes and take it away

På forgånd tak.

Carsten Pedersen

Fra : Familien Rohde

Dato : 13-04-02 17:08

Hej Carsten,

Det vil hjælpe lidt hvis du kan oplyse genren og lidt mere om sangen. Der er
flere numre der hedder noget med "Nothings Gonna Change.." på
www.audiogalaxy.com og www.cddb.com - og jeg gætter på at det IKKE er Grand
Prix baskeren "NOthings Gonna Change My Love For Ydo" du mener (med Glen
Madeiros)...

--
Med venlig hilsen Søren Rohde
www.tech-care.dk/rohde

Fra : Carsten Pedersen

Dato : 13-04-02 21:58

Nej, det er ikke "NOthings Gonna Change My Love For Ydo".
Stilen er 80'er pop som sådan noget nu lyder.
Jeg har selv checket en del af "Nothings gonna change" numrene på Audio
Galaxy uden held.
Jeg synes at huske at den kører i 1/12 og ikke 4/4 som er mest normalt.

Jeg har indspillet omkvæds "Riffet" ind i Cubase og eksporteret det til
Wave, hvis nogen vil prøve at lytte og hjælpe - det kan evt. sendes som MP3
på mail.

Hilsen

Carsten

Fra : Familien Rohde

Dato : 14-04-02 09:09

Hej Carsten,

Jeg ved ikke så meget om takter, så mail endelig den wave-fil.

Fra : Rhythm

Dato : 14-04-02 09:41

> [...]
>
> Jeg har indspillet omkvæds "Riffet" ind i Cubase og eksporteret det til
> Wave, hvis nogen vil prøve at lytte og hjælpe - det kan evt. sendes som

Prøv at maile mig det omkvæd, det lyder mig meget bekendt, men jeg vil gerne
lige have bekræftet det. Helst i mp3 så det ikke fylder så meget.

Mvh
Rhythm

Fra : Claus Tersgov

Dato : 14-04-02 13:38

> 1. Nothing's gonna change, but we don't give in (Dette er første linje i
> omkvædet og jeg tror at dette er titlen på nummeret)
> 2. Worldwars are over, one and two
> 3. ....unless the martians comes and take it away

Kunne det være Boy George?

Jeg synes at kunne huske et eller andet..

Claus

Fra : Carsten Pedersen

Dato : 15-04-02 20:20

Det er ikke Boy George.

Carsten

Fra : R M Walker

Dato : 16-04-02 19:54

Jeg skyder lige fra hoften på citat nr 3,
og gætter på Thomas Dolby ; The martians ate my buick.

Han producerede foriøvrigt et par fremragende
plader for Prefab Sprout.

mvh

Walker

Fra : Michael Westi

Dato : 19-04-02 03:10

nyhedsmeddelelse:Rr_u8.33243$iY5.1286505@news010.worldonline.dk...
>Jeg skyder lige fra hoften på citat nr 3,
>og gætter på Thomas Dolby ; The martians ate my buick.
>
>Han producerede foriøvrigt et par fremragende
>plader for Prefab Sprout.

Ikke "The martians ate my buick"

Thomas Dolby lavede et album i 88 der hed "Aliens ate my Buick". Et
fremragende album!!!
Det indeholder også et 85 mix "May the cube be with you" som indeholder
nogle ord om Martians. Går som følger "Late one night a happy martian with
nothing to do" og så videre. Dette nummer blev lavet samtidig med "The Flat
earth" 85 men kom ikke med på det album.

Men du har ret i at han producerede nogle fede skiver med Prefab Sprout.

Mvh Michael