Hankatte-hormoner... eller?
Fra : Ann K

Dato : 12-04-02 21:37

Hejsa.
Har lovet en veninde at spørge...
Sagens kerne er den næsten 2 årige hanKASTRAT (!) Felix....
Min veninde overtog ham for ca ½ år siden... han var blevet kastreret
kort tid før....
Han har aldrig strintet (heller ikke da han var intakt) og er en utrolig
dejlig, venlig "striber"...
Men - han har daglige flip, hvor han "voldtager" en lyserød plydskanin
(*sss* forestil jer det!)... og i perioder er det næsten ekstremt!
Han er tjekket hos dyrlægen... der er ingen hormonproducerende "rester"
tilbage efter neutraliseringen... Andet end i Felix hoved
Han har aldrig prøvet at parre! Så der er altså heller ikke tale om at
han savner noget
Hans liv, før han kom til min veninde, har været noget omtumlet...
faktisk er det hans fjerde hjem (og det blivende!)... og han har ikke
altid fået den kærlige omsorg, han får nu :(
Han bor nu i lejlighed i KBH, men kommer på jævnlige lufteture, som han
æææælsker og er ofte med hos min venindes forældre, hvor han kan hygge
sig i en aflukket gårdhave (og tæve hunden ;) )...
Lejligheden ligger - naturligvis - i et kompleks, der praktiserer
"en-kat-politikken", og naboerne er temmelig emsige... derfor tør min
veninde ikke at anskaffe endnu en kat som selskab for Felix... og som
studerende er det altså ikke sådan at finde et andet sted at bo, hvor
man kan have flere dyr - i hvertfald, hvis man skal kunne betale det

For der er vel ingen tvivl om at Felix' konstante bumpen på kaninen er
et tegn på understimulering eller kedsomhed??? Eller... ???

Er der nogen her som evt kan komme med et godt råd??? For, hvad skal de
stille op??? Kan de evt lave en aftale med en opdrætter med
"frustrerede" hunkatte (under forudsætning at Felix tjekkes grundigt
først)??? Eller???

Ideer, gode råd modtages med tak

Mvh Ann

Fra : Nina El Falaki

Dato : 12-04-02 22:39

Jeg ved ikke om det vil hjælpe i dette tilfælde, men nogle hankatte skal
have en p-pille kur efter kastration, før den rigtig virker.

--
Nina El Falaki
Feca Somali & Bengal Cats

Fra : Birgitte Krogh

Dato : 13-04-02 08:06

Hej Ann!

Vore ene hankastrat gør lidt det samme - måske ikke helt så ekstremt, og hos
os er det plaiden, der får al kærligheden. Specielt hvis der ligger noget
under tæppet, f.eks. vores anden hankastrat eller et menneskeben, er det
åbenbart særligt let at forestille sig, at det er en hunkat...jeg har selv
tænkt på det med "hjælp" til frustrerede hunkatte, for at få "lysten styret"
lidt...Men nogen løsning på problemet har jeg vist ikke.
Hilsen Birgitte

Fra : Bente Jepsen

Dato : 13-04-02 19:49

Hej.
Vores Tommy gør det også, på sit gode bløde tæppe.
Han er et lidt nervøst gemyt, så jeg opfatter det
egentlig meget som en slags selvsuggesion og han
hygger sig med det, men det er heller ikke noget der
tager overhånd eller virker provokerende på nogen,
fordi det er i soveværelset det foregår. Så vi gør
ikke noget ved det, men jeg tror ikke det har noget
med hormoner at gøre,

Venlig hilsen
Bente

Fra : Mette Frederiksen

Dato : 14-04-02 15:17

Hejsa!

Mine forældre havde en gammel hankat... egentlig min kat da jeg boede
hjemme... Belv aflivet i februar.. efter 19 forhånetlig dejlige år! *S*

Nå men så lang tid jeg kan huske har han parret nogle gamle strikketrøjer,
min mor fandt hurtigt ud af at hun ikke skulle gå i de trøjer.. for så kunne
hun simpelthen ikke være i fred for ham! Det endte atså med (efter ret kort
tid) at den blev hans trøjer! *G*..

Så mon ikke bare det er noget de gør?
Jeg har i hvert tilfælde aldrig stillet spørgsmålstegn ved det! *S*

Mvh Mette

ps.. jo han var også kastrat! *S*

--
^~^
http://www.valo.dk

Fra : Camilla Scharff

Dato : 15-04-02 22:19

Hej Ann

Sad lige og lurede lidt på dyrlægebrevkassen (og især Raikus besvarelser) på
NetVet.dk - og fandt følgende svar til en, som havde en kastrat, der stadig
parrede hunkatte i løbetid:

"Sex for sjov er ikke kun forbeholdt mennesker, også katte kan sagtens finde
på at hygge sig på den måde. Det er slet ikke ualmindeligt at kastrerede
hankatte bevarer evnen til at få erektion og helt eller delvist gennemføre
en parring. En del kastrerede hankatte kan finde på at onanere ved hjælp af
en sofapude eller et tøjdyr.

Hankattes seksualitet er ikke udelukkende afhængig af testikelhormoner.
Efter en korrekt gennemført kastration kan nogle katte, der på
kastrationstidspunkt er kønsmodne og har parret hunkatte tidligere, stadig
blive psykisk stimuleret til kønsakten. Hvis hunkatten tillader parringen
(og det er der nogle hunkatte, der gør også efter sterilisation) kan dine
katte hygge sig med hinanden så længe de har lyst, uden at hun bliver
drægtig. Det kan du vel ikke have noget imod

Dyrlæge Raiku Sarvå"

Mvh. Camilla

Fra : Ann K

Dato : 15-04-02 22:49

Hejsa.
Tak for svarene
Vidste jo at jeg nok skulle kunne få noget brugbart med hjem til Felix

Nina... den dér p-pille-kur??? Sikker på det ikke er skadeligt??? Tror
du overhovedet at det vil hjælpe, når nu der er gået så lang tid efter
kastrationen???
Mvh Ann

Fra : Camilla Baird

Dato : 16-04-02 11:24

Ja, en intensiv p-pillekur på en pille om dagen i 10 dage burde hjælpe.

mvh Camilla