Min maskine nægter at spille
Fra : Binderup

Dato : 12-04-02 20:32

Jeg er nybegynder, hvad det angår spil, men nu ville jeg prøve, så jeg har
anskaffet mig Settlers 4, Return to Castel Wolfenstein og Home world. Men
jeg kan ikke få den til at køre. Til at starte med kunne jeg køre Homeworld
i 10 minutter af gangen her efter kunne jeg ikke zoome ind, ud eller flytte
kameraet før jeg havde genstartet spillet så kunne jeg 10 Minutter igen. Så
opdateret jeg hvad jeg kunne finde af drivere, med det resultat at jeg ikke
engang kan starte spillet mere, skærmen bliver bare sort og hopper over i en
640x480 opløsning, jeg skal trykke Ctrl-alt-del for at komme ud og skal ind
i kontrolpanel/egenskaber for skærm for at komme over i det mine normale
1280x1024 . For at se om det bare var det spil -Homeworld- anskaffede jeg
mig så Settlers 4 og Return to Castel Wolfenstein, men de vil heller ikke
starte og får også min maskine til at hoppe over i 640x480 og oven i det
fryser tastatur/skærm så jeg må genstarte.
Altså i korte træk : Hvorfor kunne jeg kun spille i 10 minutter af gangen og
hvorfor går min maskine i sort, samt skifter opløsning til det laveste
mulige og i nogle tilfælde fryser ?
Jeg har en Athlon 256Mb maskine ( under et år gammel ) med Win98 og et
Nvidia Vanta/Vanta TNT skærmkort- tror jeg nok det hedder.

Hvad gør jeg galt ?

Mvh.

Henning Binderup

Fra : Herold³

Dato : 12-04-02 21:53

> [...]
> Jeg har en Athlon 256Mb maskine ( under et år gammel ) med Win98 og et
> Nvidia Vanta/Vanta TNT skærmkort- tror jeg nok det hedder.

´
Hej Henning.

Det lyder underligt, men prøv at hente nogle nye drivere til din maskine (
www.nvidia.com ) og se om det hjælper.

Gør det ikke det, skal du måske se dig om efter et nyt grafikkort, da det er
lidt gammelt.

/Jacob

Fra : Ole

Dato : 13-04-02 06:41

har du lidt flere data på din maskine?
Hvis du vil slippe lidt billigt ud af det med et nyt grafikkort, så prøv at
købe et GeForce2 MX400 64 Mb. Det er også lidt gammelt, men det kører fint
på min maskine, og jeg kan spille alt på den, også RTCW.

Fra : Mayor_Tom

Dato : 13-04-02 09:44

Har du installeret DirectX på din computer???? og i hvilken version???

Prøv at hoppe ind på windowsupdate.microsoft.com og installere alle updates
derinde som kan virke væsentlige....

/Morten Nørgaard