Load af indhold i anden frame fra PHP-scri~
Fra : Thomas Brøgger

Dato : 12-04-02 20:23

Hej

Hvordan loader jeg indholdet af en anden frame fra et php-program?

Hilsen
Thomas

Fra : Martin Persson

Dato : 12-04-02 22:52

> Hvordan loader jeg indholdet af en anden frame fra et php-program?

Hvad mener du?
Hvis du kører php i en frame og html i en anden kan du ikke ummidelbart
hente html ind i php delen, da php bliver afviklet på serveren.
Du kan selvfølgelig bruge include("filnavn") hvor filnavn er den html side
du har i den anden frame hvis det er de du tænker på. Derved bliver alt
indholdet af filen skrevet ud på php siden.

Håber det hjælper dig lidt
Martin

Fra : Thomas Brøgger

Dato : 13-04-02 00:02

"Martin Persson" <dis-mp@get2net.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> du har i den anden frame hvis det er de du tænker på. Derved bliver alt
> indholdet af filen skrevet ud på php siden.

hej

Jeg har en menu i en frame der er lavet i PHP. Fra denne menu har jeg brug
for at opdatere nabo-framen. Hele indholdet skal loades med en anden side.
Det skal være lige som et link, men der klikkes bare ikke. Det er når
udfaldet af en beregning returnerer noget bestemt.

/Thomas

Fra : Martin Persson

Dato : 13-04-02 12:22

"Thomas Brøgger" <thomas@broeggerklanen.dk> wrote in message

> [...]
> Det skal være lige som et link, men der klikkes bare ikke. Det er når
> udfaldet af en beregning returnerer noget bestemt.

Ok.
men så bliver det med javascript

<?php

if ($resultat = 1){
echo "<script>top.framename.window.location.href = "side1.html"</script>"; #
hvor framename er navnet på den frame der skal opdateres
}

if ($resultat = 2){
echo "<script>top.framename.window.location.href = "side2.html"</script>"; #
hvor framename er navnet på den frame der skal opdateres
}

?>

osv.

Hilsen Martin

Fra : Martin Persson

Dato : 13-04-02 12:26

Ja der var lige nogle fejl (backslashing og kommentarerne)

Det her skulle virke