MS Windows
briani 27239
CD-drevet speeder op og ned
Fra : Steffen

Dato : 12-04-02 19:00

Mit CD-drev går meget tit helt agurk. Det kører op i vanvittig fart,
hvorefter det nærmest går i stå, og så kører det op i vild fart igen osv.
Efter noget tid falder det så til ro og fungerer tilsyneladende normalt. Kan
man gøre noget ved det?
Steffen

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 12-04-02 19:16

"Steffen" <steff@newmail.dk> wrote in message
> [...]
> Efter noget tid falder det så til ro og fungerer tilsyneladende normalt.

Et slidt drev, køb et nyt.. Evt et dvd

Fra : Steffen

Dato : 12-04-02 19:44

Er der ikke et sharewareprogram el.lign., der kan styre det?

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 12-04-02 19:55

> Er der ikke et sharewareprogram el.lign., der kan styre det?

Der kan styre drevet, når det prøver at spinde op hele tiden, når den prøver
at læse fra drevet?

Et cd drev koster ikke mange kleiner

Fra : Karsten Olesen

Dato : 12-04-02 20:00

"Steffen" <steff@newmail.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Efter noget tid falder det så til ro og fungerer tilsyneladende normalt.
**************

Det er vel en multispeed CD-rom drev, som
kan variere sin hastighed alt efter behovet.

Dog er den ikke altid lige god til at ramme "plet".

Er skiven ridset, eller let ridset ved ældre drev,
så vil den også forsøge med forsk. hastigheder.

Næppe et shareware program kan ordne det.
Køb et nyt drev, som måske er mere "intelligent".

MVH

Fra : Lars

Dato : 13-04-02 18:31

Hej Steffen

Du kan bruge programmet cd-bremse( http://www.cd-bremse.de/cdbremse.htm ) ,
til at ændre max-hastigheden på dit cd-rom drev.
Jeg brugte iforb. med spil, hvor der absolut ikke er nogen grund til at
cd-rom drevet står og køre med 32 x speed og larmer som en flyvemaskine.
Du kan jo prøve og se om det er noget du kan bruge

mvh
Lars