Asus P4s333 problemer
Fra : Ronni

Dato : 12-04-02 17:42

hejsa har brug for lidt hjælp!!
har et P4s333 MB med en P4 Northwood 1.8

mit problem er at når jeg starte rmin computer så gør den det at den en gang
i mellem fryser næsten lige når den er startet op. så skal den bare lige
genstartets og så køre den perfekt og helt stabilt. Det kan godt være det
bare er tilfældigt men jeg synes at problemet er størst når den har været
slukket i et længere stykke tid.
Jeg har prøvet at opdatere bios og tjekket at alle jumpere sidder som de
skal (har sat den som jumper free og er ikke OC'et), men det hjælper ikke.

Er det mig som har overset noget, eller er mb kaput (køre jo godt nok når
den først er startet)

hjælp!!!

Mvh. Ronni

Fra : Palle Hans Jensen

Dato : 12-04-02 19:10

Ronni, for lige at citere noget af det du skrev i
dk.edb.hardware.bundkort:

> hejsa har brug for lidt hjælp!!
> har et P4s333 MB med en P4 Northwood 1.8

Skægt. Jeg har lige købt samme konfiguration. Er har kørt en times
tid nu.

Jeg havde et underligt problem. Installerede NVidia drivere og så
skulle den reboote. Den startede ikke igen, men den åndssvage dame
der taler fejlmeddelser sagde CPU test failure, eller noget i den
stil... Jeg prøvede at hive køler, CPU og det hele ud, og sætte den i
igen, og da jeg havde gjort det, startede den op og sagde at den
havde registreret at jeg havde installeret en ny CPU, og så skulle
jeg fælge hastighed?! Efter dette har det kørt...

"Damen" fra BIOS siger ikke noget til dig?

(Hold kæft det lyder underligt, men sådan er det jo)

Fra : Ronni

Dato : 12-04-02 19:52

næ der er ikke nogle dame der snakker til mig, men jeg har også slået POST
fra, men det havde jeg ikke til at starte med og der sagde den ikke noget
selv om den gik kold.
Den har bibbet som en gal et par gange jeg har tændt den, så genstartet jeg
den bare og så startet den op i bios med en besked om at cpu frekvensen ikke
var sat rigtig, selv om det var den, men det problem har jeg ikke efter jeg
har opdateret bios. Men det kunne da være jeg skulle hive skidtet ud og i
igen.