hvad gør man når...
Fra : Morten@Odense

Dato : 12-04-02 15:54

man har kommet til at knække en lille "tap" på cpu soklen på sit bundkort
(socket 370)

Der sidder stadig lidt tilbage, det er "bare" den lille der sidder lige
overfor den anden lille tap, derfor kan jeg ikke bruge de kølere der bruger
en almindelig "klemme" til at holde den fast med!?

Nogle gode forslag?
Kan man lime en køleprofil (med tilhørende blæser) på en p3 cpu?

mvh
Morten

Fra : Lars Jørgensen

Dato : 12-04-02 16:58

Morten@Odense wrote:
> man har kommet til at knække en lille "tap" på cpu soklen på sit
> bundkort (socket 370)

Starter med at sige "doh!"

> Der sidder stadig lidt tilbage, det er "bare" den lille der sidder
> lige overfor den anden lille tap, derfor kan jeg ikke bruge de kølere
> der bruger en almindelig "klemme" til at holde den fast med!?

Måske... du skal bare være _helt_ sikker på at køleprofilet bliver der
og ikke sidder skævt.

> Nogle gode forslag?
> Kan man lime en køleprofil (med tilhørende blæser) på en p3 cpu?

Ja, det kan man vel godt men tænk på hvor al vægten så kommer til at
ligge. Det bliver CPU'ens ben der skal holde det hele. Det er ikke
sikkert den kan blive ved med det. Drop hellere det.

Er der flere tapper på en socket 370? Måske kan du bruge sådan en her?
Den har lidt bedre fat og kan sagtens køle CPU'en (hvis da der er plads)
http://bsmultimedia.dk/Specifikationer/taisol_cgk760092.shtml

- Lars