MS Windows
briani 27239
HP Brænder
Fra : Erik Sørensen

Dato : 12-04-02 14:09

Hej gruppe
Jeg har en Brænder HP 9150 i, som volder mig problemer, det skal siges at
den har fungeret,
men nu er den hel umulig og kommer med følgende meddelesse.
så skal det lige siges jeg er umulig til Engelsk, så hvis der er en der kan
hjælpe, er jeg meget taknemlig
hilsen Erik

software errors

HP MyCD reported a write error

A high speed CD-RW disc was used in a drive that does not support high speed
New discs are available that support CD-RW writing speeds of 8X or higher.
Older drives that support 1X to 4X CD-RW writing speeds do not support
writing to high-speed discs. In this case, you cannot use high speed CD-RW
media, and must purchase 2X or 4X certified CD-RW media.

To determine if this applies to your problem, examine the logo on the front
of the CD-RW drive. If the drive does not have the "high speed" designation,
do not attempt to use high speed CD-RW media rated at 8X or higher.

The CD-R or CD-RW disc may be scratched, damaged, or dirty
If the CD-R or CD-RW disc is scratched, damaged, or dirty, your HP CD-Writer
may not be able to write data or audio to it.

Try using a new CD-R or CD-RW disc.
Try using a different manufacturer's CD-R or CD-RW disc.
Clean the CD-R or CD-RW disc:
Use a mild, nonabrasive soapy solution on a nonabrasive cloth to clean the
shiny side of the disc.
Wipe from the center to the edge of the disc.
Dry the disc completely before reinserting it into your HP CD-Writer drive.

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 12-04-02 14:16

"Erik Sørensen" <box3307@post1.tele.dk> writes:

> Hej gruppe
> Jeg har en Brænder HP 9150 i, som volder mig problemer, det skal siges at
> den har fungeret,
> men nu er den hel umulig og kommer med følgende meddelesse.

Den siger at det medie du har puttet i, er beregnet til stoerre
hastigheder end braenderen understoetter, og at du derfor skal koebe
et andet, langsommere (1-4 gange hastighed) og bruge det i stedet.

--
Thorbjørn Ravn Andersen
http://homepage.mac.com/ravn

Fra : Leony

Dato : 12-04-02 15:11

"Thorbjørn Ravn Andersen" <thunderbear@bigfoot.com> skrev i en meddelelse

> Den siger at det medie du har puttet i, er beregnet til stoerre
> hastigheder end braenderen understoetter, og at du derfor skal koebe
> et andet, langsommere (1-4 gange hastighed) og bruge det i stedet.

Mediet er et high-speed medie og brænderen skal understøtte high-speed
medier for at kunne bruges.
Logoet der skal være på brænder (som sikkert er på den cd du har) ser sådan
ud:
http://www.ricohpmmc.com/cd-r/e-/e_europe/media/cdrw74_10x/index.html#logo
(Logo 1).

mvh Leony..........Se mit casemod:
http://home.worldonline.dk/~vinci/

Fra : Erik Sørensen

Dato : 12-04-02 15:25

Jeg skal lige sige, mit problem var at hente dataer fra computeren,
en sikkerhedskopi
Venlig hilen Erik og tak for svarene.

Fra : Leony

Dato : 13-04-02 17:12

"Erik Sørensen" <box3307@post1.tele.dk> skrev i en meddelelse

> Jeg skal lige sige, mit problem var at hente dataer fra computeren,
> en sikkerhedskopi

Er cd'en brændt på den brænder du bruger til at læse med?

Fra : Erik Sørensen

Dato : 12-04-02 15:37

I forbindelse med svarende kan jeg oplyse at Hp 9050 i står der 8x 4x 32x
så den skulle vel kunne læse op til 8x
med venlig hilsen Erik

Fra : Michael Lund Sørense~

Dato : 12-04-02 20:37

Din brænder kan skrive CD-R plader med 8x, RW plader med 4x (og kan ikke
bruge 10x RW skiver) og læse CD'er (købte, såvel som CD-R og CD-RW) med op
til 32x hastighed (ca 10 til 32 gange).

Men hvis din fejl er ved læsning, så er det enten disken det er galt med (fx
fordi du prøver at læse en 10x RW skive) eller også er brænderen dårlig. Og
den er helt defekt kan jeg ikke sige, men det tyder lidt på det.

Har du haft den ude af computeren eller sat ny harddisk i, eller gjort andet
ved computeren ?

--
Hilsen
Michael Lund Sørensen

Fra : Erik Sørensen

Dato : 12-04-02 15:19

Tak for svaret, men jeg har dog med 2 gange hastihed oplevet det samme
hilsen Erik

Fra : Jacob Mjelde

Dato : 12-04-02 15:36

Hej hej....jeg har haft det samme problem med min HP 9100......det har højst
sandsyneligt ikke noget at gøre med hastighed og ridsede skiver som de
siger.....hvis du har et VIA chipset......Du skal ud og finde den nyeste
"Via Service Pack" opdatering til dit chipset.....HP's brændere kører nemli'
ikke superfedt med VIA Chipsets...
Packen kan du finde på www.viatech.com

Håber det løser dit problem

Hilsen Jacob

Fra : Erik Sørensen

Dato : 13-04-02 11:12

Tak for svaret, men jeg forstår ikke hvad du mener med
Du skal ud og finde den nyeste?? hvad er chipset

Fra : Leony

Dato : 13-04-02 17:11

> Tak for svaret, men jeg forstår ikke hvad du mener med

Han vil have dig til at downloade og installere disse drivere:
http://downloads.viaarena.com/installguides/DriverInstallationGuide.htm

Fra : Leony

Dato : 13-04-02 17:09

> "Via Service Pack" opdatering til dit chipset.....HP's brændere kører
nemli'
> ikke superfedt med VIA Chipsets...

Kører selv HP brænder og Via chipset og jeg har aldrig haft nogen problemer.

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 15-04-02 11:23

"Jacob Mjelde" <jacobmjelde@b2mail.dk> writes:

> [...]
> "Via Service Pack" opdatering til dit chipset.....HP's brændere kører nemli'

Jeg har en HP-braender der ikke koerer saerlig godt. Har du URL'er
til yderligere information saa jeg selv kan laese paa lektien inden
jeg begynder at smide flere drivere ind?

--
Thorbjørn Ravn Andersen
http://homepage.mac.com/ravn