Lord of the Rings video ?
Fra : Torben

Dato : 12-04-02 12:27

Hejsa, hornår kan ovenstående lejes i DK ?

På forhånd tak, og god weekend !

Torben

Fra : Peden

Dato : 12-04-02 12:58

>Hejsa, hornår kan ovenstående lejes i DK ?
Den udkommer officielt den 6. August, så det er nok deromkring ;)

mvh
Peter

Fra : Lasse

Dato : 12-04-02 23:11

Biografversion den 6. august.
Den 6. august udsendes den prisbelønnede biografversion af filmen på DVD og
VHS. DVD'en, som er en dobbelt DVD, indeholder en af filmhistoriens mest
ventede "smugkig", nemlig et ti min. langt "bag kameraet" på næste opus i
trilogien - Ringenes Herre: De To Tårne - næsten fire måneder før
biograf-premieren den 18. december. DVD'en indeholder også over to timers
ekstra materiale.

Special Extended Edition den 12. november.
En "Special Extended Edition" af filmen udsendes den 12. november. Filmen
indeholder over 30 min. ekstra film og bliver udsendt på både DVD og VHS.
Det forventes at filmen vil få 15 år i censur i modsætning til den originale
biografversion, som havde 11 år.
Den specielle forlængede DVD udgave af filmen, indeholder fire DVD'er, hvor
filmen udgør de to og ekstra materialerne de andre to. Næsten seks timers
ekstra materiale er produceret specielt til denne ugivelse som inviterer sit
publikum ind i Peter Jacksons komplekse og eventyrlige Midgård. Se hvordan
det hele er skabt, og hvordan Tolkiens uforlignelige univers kom til live.

lidt andet Ringenes Herre nyt
"Ringenes Herre: Eventyret om Ringen" har indtil nu solgt over 1.250.000
billetter i Danmark alene. I Danmark er filmen desuden blevet belønnet med
både en Robert og Bodil i kategorien "Bedste amerikanske film".

Det er dog ikke kun i Danmark, at "Ringenes Herre: Eventyret om Ringen" slår
den ene rekord efter den anden. Peter Jacksons 13 gange Oscarnominerede
eventyr fortsætter nemlig sit sejrstogt over hele verden og har indtil nu
(pr. 12. marts) indspillet $769 millioner. Alene i Norden er "Ringenes
Herre: Eventyret om Ringen" blevet set af 4.700.000 mennesker.

Lasse

Fra : Per Abrahamsen

Dato : 15-04-02 13:12

"Lasse" <lasse@lmjonline.dk> writes:

> [...]
> (pr. 12. marts) indspillet $769 millioner. Alene i Norden er "Ringenes
> Herre: Eventyret om Ringen" blevet set af 4.700.000 mennesker.

Ja, LotR er helt klart den næstbedst sælgende eventyrfilm fra 2001.

Fra : Søren Nielsen

Dato : 15-04-02 15:01

"Per Abrahamsen" <abraham@dina.kvl.dk> wrote in message
> Ja, LotR er helt klart den næstbedst sælgende eventyrfilm fra 2001.

Er der et sted på nettet hvor kan jeg finde sådanne opgørelser?
/Søren

Fra : nikolaj borg

Dato : 15-04-02 16:24

"Søren Nielsen" <news@n-crypt.dk> wrote in message
> "Per Abrahamsen" <abraham@dina.kvl.dk> wrote in message
>
> Er der et sted på nettet hvor kan jeg finde sådanne opgørelser?

http://us.imdb.com/Charts/worldtopmovies kan du se de hidtil bedst
sælgende gennem tiden. På
http://us.imdb.com/Sections/Years/2001/top-grossing kan du se sidste års
bedst sælgende film i USAnien. På førstnævnte ligger LOTR nr. 5, mens Harry
Potter ligger nummer 2. På sidstnævnte ligger de hhv. nummer 2 og 1. Jeg vil
mene, at begge to er eventyrfilm, men det er sådan set sagen ligegyldig her,
eftersom det også er de to bedst sælgende film i det hele taget.

Iøvrigt er LOTR røget ned som nr. 3 på listen over de hidtil bedste film.
Det begynder at ligne noget [ment som drillende kommentar, ikke et forsøg på
at sparke en diskussion igang igen.]

/Nikolaj

Fra : Wertigo

Dato : 16-04-02 12:36

Per Abrahamsen <abraham@dina.kvl.dk> skrev i

> Ja, LotR er helt klart den næstbedst sælgende eventyrfilm fra 2001.

I Skandinavien _er_ det den bedst sælgende. I USA og på verdensplan (især
Japan gør en forskel) er det dog lidt anderledes.

MVH Mikkel