netproblem!!!!
Fra : Roland

Dato : 12-04-02 11:10

Hej alle.

Jeg vil lige høre, om der er en eller anden; som kan hjælpe mig dette
problem:

Jeg har 2 maskiner. der begge køre med win98se og i net via. en hub.

Hvis jeg kun installere tcp/ip protokollen, kan jeg godt pinge den ene
maskine fra den anden og omvendt, men jeg kan ikke se nogen af dem i andre
computer på nogen af maskinerne eller komme i kontakt med de delte drev på
den anden maskine, men hvis jeg også installerer netbeui kan jeg godt se
begge maskine i andre computer på begge 2, samt pinge dem begge og komme i
kontakt med drevne på den anden maskine.

Det mest pudsige er, at det har kørt før uden netbeui.

Roland

Fra : Jakob K. Nielsen

Dato : 12-04-02 13:48

> Det mest pudsige er, at det har kørt før uden netbeui.
>
> Roland

8<-------------

Så har de måske kørt med IPX førhen?

Mvh Jakob

Fra : Henrik

Dato : 12-04-02 14:31

browseren for windows er default sat til at opdaterer netværket hver 12.
minut, kan det være det problem du er stødt ind i.??

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 12-04-02 17:39

Roland skrev:

>Hvis jeg kun installere tcp/ip protokollen ...

Har du installeret klientprogram til Microsoft Netværk også? Det
skal du.

--
Bertel

Fra : Lucy

Dato : 17-04-02 01:32

Hvis du ønsker at få fat i de 2 PC via Stifinderen/Andre Computere og evt.
flytte filer mellem dem, skal du installere Fil- og udskriftsdeling. Kald så
de to PC for f.eks. PC1 og PC2 og sørg for deres arbejdsgruppe hedder det
samme (du må selv bestemme hvad denne arbejdsgruppe skal hedde, men den skal
være ens på begge PC).

Mvh
Lucy

Fra : Günther Pedersen

Dato : 18-04-02 14:59

> [...]
> kontakt med drevne på den anden maskine.
>
> Det mest pudsige er, at det har kørt før uden netbeui.

Er dit Internet TDC Bredbånd?
Hvis det er er de 2 PC'er sandsynligvis havnet i hvert sit adresse-segment og kan derfor ikke se hinanden.
Hvad har du egentlig imod NETBEUI, det da en udmærket protokol til et så lille netværk.
Da TDC ikke router Netbios trafik får du ingen sikkerhedsmæssige problemer.
Du skal dog havde huske at fjerne bindingen mellem "drev og printer deling" og TCP for ellers har du et problem.

Venlig hilsen
Günther