En hippie-sang om idræt
Fra : Astrid

Dato : 12-04-02 09:53

hej Gruppe,

for et pænt stykke tid siden efterhånden hørte jeg en sang i radioen, som
jeg jævnligt har på hjernen. Sangen er sådan en slags hippie-kammerat-sang
fra 70'erne, og den handler om, at hvis revolutionen skal have
gennemslagskraft, så må vi ikke overse alle idrætsudøverne, for de må også
kunne påvirkes. Det der går mig mest på er omkvædet, der starter sådan her:
"Hej kammerat, der er noget vi har glemt, i vor kamp for at ændre dette
samfund ..." Hele sangen er sunget af enstemmigt kor og med
guitarakkompagnement, så vidt jeg husker. Er der nogen der kan hjælpe mig
med at få sjælefred?

/astrid

Fra : ole damgaard

Dato : 12-04-02 15:45

> [...]
> samfund ..." Hele sangen er sunget af enstemmigt kor og med
> guitarakkompagnement, så vidt jeg husker. Er der nogen der kan hjælpe mig

kære Astrid: Den hedder Hej Kammerat og er med "Modspillerne" fra 1978 - den
findes på en Demos-LP, som hedder "sange om idræt.
mvh ole