Skruer
Fra : Christian Catu

Dato : 12-04-02 08:09

Kan det passe at et bundkort ikke vil køre ordentligt, hvis ikke det er
spændt fast med alle 9 skruer i kabinettet?

--
Venlig hilsen/Kind regards

Christian Catu
Remove NOSPAM in e-mail adress when replying

Fra : [2500] André

Dato : 12-04-02 09:11

"Christian Catu" <catu@NOSPAMworldwidenerds.dk> skrev i en meddelelse
> Kan det passe at et bundkort ikke vil køre ordentligt, hvis ikke det
er
> spændt fast med alle 9 skruer i kabinettet?
>
> --
Det har jeg sq aldrig hørt om før.
Jeg har samlet rigtig mang pc'ere uden at støde
ind i det problem (trods manglende skruer).
Jeg skal dog ikke udelukke at der kan forekomme
MOBO der bruger kontakten med metallet som en
slags stelforbindelse, så de sparer på layout'et på
printpladen.

Fra : Dr. Ahcir

Dato : 12-04-02 09:35

"Christian Catu" <catu@NOSPAMworldwidenerds.dk> wrote in message
> [...]
> Venlig hilsen/Kind regards
>
> Christian Catu
> Remove NOSPAM in e-mail adress when replying

Hvis du ikke bruker alle 9 "spacer'ene" så kan du få feil vektfordeling ved
montering av vriene komponeter.
Har selv sett en kamerat gjøre dette når han monterte mere RAM i maskinen,
hele hovedkortet bøyde seg og ble selvfølgelig ødelagt av denne mekaniske
overlast.

Fra : Michael Lund Sørense~

Dato : 12-04-02 11:34

Nej, men et af hullerne er normalt stelforbindelse og der skal være skrue i
det.
Og som Dr. skriver husk at bruge afstandsstykker til understøttelse ved i
sætning af ny hardware.

--
Hilsen
Michael Lund Sørensen

Fra : Christian Catu

Dato : 12-04-02 12:31

"Michael Lund Sørensen" <hold-diskussionen-i@nyhedsgruppen-tak.dk> wrote in
message news:PKyt8.15548$567.864688@news000.worldonline.dk...
> [...]
> det.
> Og som Dr. skriver husk at bruge afstandsstykker til understøttelse ved i

Så var det sikkert det jeg havde hørt