hjælp søges - php på apache under redhat 7~
Fra : soren

Dato : 12-04-02 06:48

hej

hvor finder jeg en installations guide til hjælp med installering af php
under apache på redhat 7.2...

gerne en guide en newbee-linuxbruger kan finde ud af :)

thx

/soren

Fra : Jacob Bunk Nielsen

Dato : 12-04-02 14:06

"soren" <soren51@hotmail.com> writes:

> hvor finder jeg en installations guide til hjælp med installering af php
> under apache på redhat 7.2...

Har du prøvet at læse INSTALL i det bibliotek du pakkede kildekoden
til PHP ud i? Der står det grundigt forklaret.

--
Jacob - www.bunk.cc
A mind is a wonderful thing to waste.

Fra : Kim Emax - ayianapa.~

Dato : 12-04-02 15:28

"soren" <soren51@hotmail.com> skrev

> hvor finder jeg en installations guide til hjælp med installering af php
> under apache på redhat 7.2...
>
> gerne en guide en newbee-linuxbruger kan finde ud af :)

hvis du ikke har så meget styr på det, er det nemmeste måske Troels Arvins
RPM pakker:

http://rpms.arvin.dk/php/rh72/

--
Take Care
Kim Emax - Freelance programmør - Pt. Job og opgavesøgende.

Fra : soren

Dato : 13-04-02 23:01

> hvis du ikke har så meget styr på det, er det nemmeste måske Troels Arvins
> RPM pakker:
>
> http://rpms.arvin.dk/php/rh72/

tak for linket..

når klikker på filen mod_php som findes på siderne, skriver redhat:

i programmet "Package Manager"

Found 0 source and 1 binary package
rpmdepCheck() failed

ved du hvorfor den gør det?

/soren

Fra : Troels Arvin

Dato : 14-04-02 14:43

On Sun, 14 Apr 2002 00:01:25 +0200, soren wrote:

> når klikker på filen mod_php som findes på siderne, skriver redhat:
>
> i programmet "Package Manager"
>
> Found 0 source and 1 binary package
> rpmdepCheck() failed

Prøv at installere fra kommandolinjen:

1. Download de relevante pakker til et tomt, midlertidigt
katalog. Det kunne fx. dreje sig om pakkerne "php",
"mod_php" og "php-mysql".
2. Bliv "root" og gå til ovennævnte katalog via "cd"
commandoen.
3. Kør
rpm -Uvh *.rpm
4. Genstart Apache: