Panic Room
Fra : Michael

Dato : 11-04-02 23:30

Hej med jer!

Er der nogen her der har været til forpremiere på "Panic Room" ?? Hvis der
er, hva sys I?? Ku godt tænke mig at se den, men mig og min kæreste er lidt
i tvivl om plottet hænger sammen! To(?) personer fanget i et rum af stål
hvor de kan overvåge resten af huset.....

Mvh
Michael

Fra : Jakob Madsen

Dato : 11-04-02 23:49

> [...]
> i tvivl om plottet hænger sammen! To(?) personer fanget i et rum af stål
> hvor de kan overvåge resten af huset.....

Jeg er netop kommet hjem fra snig-præmiere på Panic Room og jeg må sige, at
jeg var ret godt underholdt. Jeg havde frygtet lidt at den på grund af den
meget tynde historie hurtigt ville blive små-kedelig og i stedet blive en
opvisning i fed kameraføring, men det lykkedes at forene de to ting, og jeg
kedede mig ikke!
Det er klart at der er nogle huller, historien var til tider en smule
forudsigelig og persongalleriet var måske ikke det mest originale.
Til gengæld er Panic Room en flot film, billeder og kameraføring er i bedste
Fincher stil og introen simpel, men utrolig effektiv.

Min karakter: 4/6

--
mvh://Jakob Madsen
mail://jakob@zoidberg.dk

Fra : Nicolai Zoffmann Hei~

Dato : 12-04-02 00:11

> [...]
> i tvivl om plottet hænger sammen! To(?) personer fanget i et rum af stål
> hvor de kan overvåge resten af huset.....

Hejsa, jeg synes den er ganske god. Indrømmet det er mere et stykke
bestillingsarbejde fra Finchers side end en ny Fight Club, meeeen den
underholder. Og ja, to mennesker lukket inde i et rum lyder ikke som noget
man kan bruge 1½ time på. Men det hænger nu meget godt sammen, og så er
filmen fuld af spændingsmomenter.
Derudover kunne jeg godt lide den måde den er filmet på, lange rolige
kameraførelser (som gerne ryger op igennem gulvet, eller hvad der nu står i
vejen) - lidt ala Fight Club.
Skuespillerne gør det også temmelig, heldigvis, da historien jo hviler en
del på dem
hygge, og god fornøjelse
Nicolai

Fra : ulrik@qcom.dk

Dato : 12-04-02 07:17

Hej

Michael wrote:
> [...]
> lidt i tvivl om plottet hænger sammen! To(?) personer fanget i et rum af
> stål hvor de kan overvåge resten af huset.....

Jeg vil give de andre der har svaret før mig ret, det er ikke en ny Fight
Club, men det er alligevel en thriller der står ud fra mange andre.
Kameraføringen er ret fed, og jeg må nok indrømme at jeg blev rimeligt
grebet af den. Jeg har på IMDB givet den 8/10, og det vil jeg stå ved. Det
er nok ikke en film som man SKAL have på DVD, men den ender jo nok i min
samling alligevel, fordi det er en David Fincher film, og fordi jeg har
Se7en og Fight Club i forvejen........

Ulrik Jensen
ulrik@qcom.dk

Fra : Mikkel Winther

Dato : 12-04-02 09:30

"Michael" <Michael.falkenberg@mail.dk> wrote in message

> [...]
> i tvivl om plottet hænger sammen! To(?) personer fanget i et rum af stål
> hvor de kan overvåge resten af huset.....

Jeg vil give de andre ret i, at den er rimeligt underholdende, og den
har da helt sikkert sine spændende momenter. Men de karikerede bad guys
ødelagde i høj grad oplevelsen for mig. Jeg kedede mig simpelthen hver
gang de var på. 6/10 på IMDb fra min side.

m.

Fra : Per Kristensen

Dato : 12-04-02 09:45

> [...]
> i tvivl om plottet hænger sammen! To(?) personer fanget i et rum af stål
> hvor de kan overvåge resten af huset.....

Ja, det kan klart anbefales. Der er en del dumme ting i historien, men
generelt syntes jeg den er ret god og spændene. For mig virkede filmen lang,
men ikke kedelig. Der er gjort flittigt brug af CGI kameraføring og zooms
alá Fight Club. Faktisk virker det til tider lidt som om det er for meget.
Det eneste jeg måske savnede lidt ved filmen er en rigtig Fincher slutning
med lidt overraskelser alá Seven, Alien 3 og Fight Club.

Fra : Nicolai Zoffmann Hei~

Dato : 12-04-02 10:03

> [...]
> Det eneste jeg måske savnede lidt ved filmen er en rigtig Fincher slutning
> med lidt overraskelser alá Seven, Alien 3 og Fight Club.

Tjae, jeg sad og overvejede at skrive noget i den stil, men ville ikke
afsløre noget.
Derfor

Jeg glæder mig meget til DVD udgaven så jeg kan se den alternative slutning
(som må være filmet), hvor Meg lader Burnham gå. Det lå virkelig tykt i
luften, men måske må Hollywood ikke lade en forbryder slippe? Dunno, men jeg
troede virkeligt at han ville få lov til det (men omvendt, havde det så
givet en for meget "happy end"?)
hygge
Nicolai

Fra : Per Kristensen

Dato : 12-04-02 14:03

> [...]
jeg
> troede virkeligt at han ville få lov til det (men omvendt, havde det så

Jeg syntes nu ikke der var noget spoil i det jeg skrev. Ang. din
"ønskeslutning", så mener jeg at det var den rette der er med i filmen. Jeg
forventede nemlig at han blev skudt, eller måske slap væk.

Fra : Martin M.

Dato : 12-04-02 15:00

"Per Kristensen" <pzk@crayon.dk> wrote:

> [...]
Jeg
> forventede nemlig at han blev skudt, eller måske slap væk.

Hvis jeg ikke havde set filmen og læst dit indlæg, hvor du skriver:
"Det eneste jeg måske savnede lidt ved filmen er en rigtig Fincher slutning
med lidt overraskelser alá Seven, Alien 3 og Fight Club.", uden at skrive
spoiler, ville du ha´ ødelagt en stor del af filmen for mig. En stor del af
Finchers force er, at lave twistede slutninger på sine film (Seven, The
Game, Fight Club), og hvis jeg på forhånd vidste, at historien var ret linær
og uden den store overraskelse, ville jeg blive ret skuffet.

Derfor mener jeg, at en spoiler er yderst berettiget.

Mvh Martin

Fra : Per Kristensen

Dato : 12-04-02 15:14

> [...]
> og uden den store overraskelse, ville jeg blive ret skuffet.
>
> Derfor mener jeg, at en spoiler er yderst berettiget.

Ok fair nok, sorry.

Fra : Martin M.

Dato : 12-04-02 12:04

> [...]

> i tvivl om plottet hænger sammen! To(?) personer fanget i et rum af stål
> hvor de kan overvåge resten af huset.....

Som jeg skrev i en tidligere tråd om emnet (Se tråden "David Finchers Panic
Room" fra 6. april), syntes jeg den var udmærket. Efter at have tygget lidt
på filmen og plottet i en uges tid, må jeg konkludere, at den ikke er
Finchers bedste, men stadig en spændingsfilm af meget høj kaliber.

Den kan klart anbefales.

Mvh Martin

Fra : Per Kristensen

Dato : 12-04-02 14:04

> [...]
> på filmen og plottet i en uges tid, må jeg konkludere, at den ikke er
> Finchers bedste, men stadig en spændingsfilm af meget høj kaliber.

Fincher laver aldrig en bedre film end Seven.

Fra : Martin M.

Dato : 12-04-02 15:02

"Per Kristensen" <pzk@crayon.dk> wrote:

> Fincher laver aldrig en bedre film end Seven.

Jeg synes nu, at Fight Club er hans klart bedste.

Mvh Martin

Fra : Jakob Madsen

Dato : 12-04-02 16:42

> Jeg synes nu, at Fight Club er hans klart bedste.

Enig, dog vil jeg sige at Fight Club og Se7en ligger meget tæt og de er
begge fede på hver deres måde!

--
mvh:// Jakob Madsen
mail:// jakob@zoidberg.dk

Fra : David Rasmussen

Dato : 12-04-02 18:42

Jakob Madsen wrote:

> Enig, dog vil jeg sige at Fight Club og Se7en ligger meget tæt og de er
> begge fede på hver deres måde!

Jeg er stort set enig. Jeg er ude af stand til at sige om Se7en er bedre
end Fight Club, eller omvendt. Jeg kan også sige det sådan at jeg
nødig ville kalde den ene dårligere end den anden. De er begge _meget_
gode.

/David

Fra : Stefan Holm

Dato : 12-04-02 15:18

"Per Kristensen" <pzk@crayon.dk> writes:

> Fincher laver aldrig en bedre film end Seven.

*Host* ... Fight Club ... *Host*

--
"Min frikirkepræst fra Randers var begejstret for dine signaturer."

Fra : Peter Tønnesen

Dato : 13-04-02 11:01

> To(?) personer fanget i et rum af stål hvor de kan overvåge resten af
huset.....

Hmmmm, det minder mig umiskendeligt om en scene i Star Wars IV - A New Hope
Gæt hvilken.

Hint: Affald?

Det kan man kalde Panic Room *ti hi* (ikke heeeeelt som i Panic Room,
meeeeen)

/Piraten

Fra : JSMadsen

Dato : 01-05-02 15:38

Michael skrev i meddelelsen <3cb60e73$0$11926$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk>...
> [...]
>i tvivl om plottet hænger sammen! To(?) personer fanget i et rum af stål
>hvor de kan overvåge resten af huset.....

Jeg fik set den i premiere weekenden.
God film, dog havde jeg forventet lidt mere 'David Fincher' stil over den,
som vi er vant til med hans tidl. film men god var den hvertifald.
Flot filmet og med stil over det, f.eks. da Jodie Foster løber ud af rummet
for at hente sin mobil og forbryderne hører hende da en lampe ryger på gulvet.
Filmet i slow-motion og uden lyd, bare stemningen over den scene var for fed!

Så ser man jo også lidt til Jodie's flotte bryster - det var der ikke andre der nævnte her i tråden?

Lagde I mærke til hvem der spillede naboen som de prøver at morse med?
Hint: han er forfatter.

--
/Jonas
http://www.dvd-basen.dk/ - links til 55.000+ DVD anmeldelser!

Fra : David Rasmussen

Dato : 01-05-02 15:53

JSMadsen wrote:

> Lagde I mærke til hvem der spillede naboen som de prøver at morse med?
> Hint: han er forfatter.

Jeg lagde ikke selv mærke til det, men det står på IMDB. Jeg ville nu
heller ikke vide hvordan han så ud :)

/David

Fra : PRESTIJ

Dato : 01-05-02 19:16

Øhhhh.....Stephen King ???

Fra : Emil Rune

Dato : 01-05-02 20:03

"PRESTIJ" <prestij@ishoejby.dk> skrev i en meddelelse
> Øhhhh.....Stephen King ???

Hint Hint* han har skrevet manus til Se7en*

Emil

Fra : David Rasmussen

Dato : 01-05-02 22:44

PRESTIJ wrote:
> Øhhhh.....Stephen King ???

Nope, ham ville jeg vide hvordan så ud.

/David

Fra : Jakob Madsen

Dato : 01-05-02 20:24

> Så ser man jo også lidt til Jodie's flotte bryster - det var der ikke
andre der nævnte her i tråden?

Mmmm...

> Lagde I mærke til hvem der spillede naboen som de prøver at morse med?
> Hint: han er forfatter.

Jeps, ganske sjov detalje, men jeg må indrømme, at jeg også måtte forbi IMDb
(det er jo ikke let at gætte når man ikke har set manden før!)

--
mvh:// Jakob Madsen
mail:// jakob@zoidberg.dk