css: 2 baggrundsbilleder på samme side
Fra : Claus S

Dato : 01-02-01 23:07

Kan man have 2 baggrundsbilleder på samme side a la:

...background-image:
url (background1.jpg)
url (background2.jpg)

Og så definere placeringen af dem hver for sig?

mvh Claus

Fra : Jonas Astrup - html.~

Dato : 01-02-01 23:27

Claus S wrote in dk.edb.internet.webdesign.html:
> Kan man have 2 baggrundsbilleder på samme side
[eksempel]
> Og så definere placeringen af dem hver for sig?

Det kan man svjv desværre ikke - hvis der er nogen der ved noget
vil jeg også meget gerne høre om det.

Hmmm... måske kan du opnå det du gerne vil ved at lave en <div>
og sætte et baggrundsbillede på den istedet ?

Eller du kan positionere et billede ind - og give det et z-index
så det kommer til at ligge nederst. Metoden finder du her:
http://www.html.dk/tutorials/css/lektion15.asp

Mvh
Jonas

Fra : Gunnar Vestergaard

Dato : 02-02-01 00:08

Claus S <claus@skaarup.as> wrote:

> Kan man have 2 baggrundsbilleder på samme side a la:
> ..background-image:
> url (background1.jpg)
> url (background2.jpg)
>
> Og så definere placeringen af dem hver for sig?
Måske kan jeg hjælpe:

Er det hvad du søger, eller har jeg misforstået?

--
Gunnar Vestergaard
668 - Neighbour of the Beast