MS Windows
briani 27239
Kan ikke omdøbe fil!!!
Fra : Flinkesen

Dato : 11-04-02 21:54

Hjælp!!!!!

Har Windows XP

Jeg har downloaded en del af en fil og vil nu gerne omdøbe den men får den
meddelelse, at en anden person eller program bruger filen til trods for, at
jeg ingen programmer har kørende. Jeg kan heller ikke slette den, hvor jeg
får samme meddelelse. Hvad skal jeg gøre for at løse problemet.
Alle forslag modtages med kyshånd.

Flinkesen

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 11-04-02 21:56

"Flinkesen" <flink@flinkere.com> wrote in message

> [...]
> jeg ingen programmer har kørende. Jeg kan heller ikke slette den, hvor jeg
> får samme meddelelse. Hvad skal jeg gøre for at løse problemet.

Der er sikkert et program der bruger filerne... Fx det program du har
downloadet med,, hvem ved..

Men start i fejlsikret.. så skal du kunne

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 11-04-02 22:36

Thu, 11 Apr 2002 22:56:18 +0200, skrev "Bjarke Hansen"
<bjarke_hansen@*REMOVE*spamfilter.dk>:

>Men start i fejlsikret.. så skal du kunne

Eller prøv lige blot en genstart i første omgang.
--
med venlig hilsen
Knud

Fra : Flinkesen

Dato : 11-04-02 22:39

Tak for svaret men der er stadig ingen løsning. Jeg har prøvet at starte i
fejlsikret men kan stadig ikke slette filen og nu har jeg kørt en
systemgenoprettelse men heller ikke dette har løst problemet. Håber der er
flere med gode forslag.

Flinkesen

Fra : Peter Bjerre Rosa

Dato : 11-04-02 23:03

Flinkesen skrev:

> Håber der er flere med gode
> forslag.

Du kan evt. starte med en gammel DOS-bootdiskette og slette filen med en
DEL-kommando. DOS er flintrende ligeglad med, hvilke programmer filen er
associeret til.

--
Mvh. Peter

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 11-04-02 23:06

Thu, 11 Apr 2002 23:39:27 +0200, skrev "Flinkesen"
<flink@flinkere.com>:

>Håber der er flere med gode forslag.

Command prompt

gå til den aktuelle placering af filen og skriv

del filnavn

Fra : Peter Jensen

Dato : 12-04-02 09:20

"Knud Gert Ellentoft" scribbled:

> Command prompt
>
> gå til den aktuelle placering af filen og skriv
>
> del filnavn

Hvis kommandopromten kører under Windows, så burde det ikke virke.
Nej, han skal have fat i en DOS boot diskette, med et program der kan
læse NTFS. Jeg har også set Linux boot disketter der kan bruges til at
slette genstridige filer på NTFS drev.
--
PeKaJe

Fra : Peter Jensen

Dato : 12-04-02 09:20

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 12-04-02 17:46

Fri, 12 Apr 2002 10:19:39 +0200, skrev "Peter Jensen"
<pekaje@hotmail.youmightwannaremovethis.com>:

>Hvis kommandopromten kører under Windows, så burde det ikke virke.

Det gør det.

Fra : Peter Jensen

Dato : 12-04-02 22:20

"Knud Gert Ellentoft" scribbled:

> Det gør det.

Det er i så fald en fejl i Windows. Jeg tror dog ikke på det, da
kommandoprompten skal følge de samme regler som alle andre programmer
der kører under Windows. F.eks. må den ikke røre filer der bliver brugt
andetsteds.
--
PeKaJe

Fra : Leony

Dato : 12-04-02 10:04

"Flinkesen" <flink@flinkere.com> skrev i en meddelelse

> Jeg har downloaded en del af en fil og vil nu gerne omdøbe den men får den
> meddelelse, at en anden person eller program bruger filen til trods for

Du er sikker på at Kazaa ikke starter automatisk op når du starter din
computer eller lignende programmer.

mvh Leony..........Se mit casemod:
http://home.worldonline.dk/~vinci/

Fra : Emil

Dato : 13-04-02 01:46

On Thu, 11 Apr 2002 22:53:41 +0200, Flinkesen wrote:

>Alle forslag modtages med kyshånd.

Der er flere muligheder. Er den sat som read only, eller system,
eller har den et navn som du ikke kan gennemskue?

Flyt alle andre filer i dette bibliotek til et andet sted (lav et
nyt biblo og brug det). Så ud i en ren dos-prompt (boot), skift
til det aktuelle biblo, og skriv

dir (for at være sikker på hvor du er)
attrib *.* -r -s -h
dir (for at se om der skulle være andre filer som ikke skal
slettes)
del *.*

Så skulle den være borte, og du kan nu flytte de øvrige filer på
plads.

m.v.h. Emil