MS Windows
briani 27239
',' er blevet til 'b'
Fra : Søren C. Fischer

Dato : 11-04-02 21:49

Min kærestes maskine fandt lpudseligt på at skive 'b' når man trykker på
<komma> knappen...
Kontrolpanel="tastatur" har (som før problemet opstod) sprog=Dansk og
Tastaturopsætning=Dansk
OS: Windows 2000 Pro

Hvad hulen gør jeg ved det ?!?
Prøver jeg at skiftet til f.eks. sprog og tastaturopsætning=Svensk eller et
andet sprog, så er det fortsat at 'b' der kommer når der tastes <komma>

Why, how, what ?!?

--
Mvh. Søren C. Fischer
http://www.fischer-streton.dk/scf

Fra : Dennis Lange

Dato : 12-04-02 08:16

"Søren C. Fischer" <usenet@fischer-streton.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
et
> andet sprog, så er det fortsat at 'b' der kommer når der tastes <komma>

Et forsigtigt bud kunne være, at hvis det er i ex. Word problemet
forekommer, er der måske sat en autokorrektur-regel op om, at "," skal
erstattes af "b".
Men hvis problemet er generelt er det jo ikke det.

--
Mvh. Dennis Lange
-Bruger du Sv: istedet for Re: ? Så kan ikke alle læse dit indlæg...

Fra : Søren C. Fischer

Dato : 12-04-02 09:16

"Dennis Lange" <dblng@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> Men hvis problemet er generelt er det jo ikke det.

Problemet er generelt

Fra : Peter Bjerre Rosa

Dato : 12-04-02 10:08

Søren C. Fischer skrev:

> Problemet er generelt

Og du har tjekket din maskine med nyeste antivirus-program? Enkelte
virusser kan godt lide at bytte rundt på tegnene.

Og har du prøvet at starte maskine med en bootdiskette for at se, om
tegnene også byttes om i DOS?

--
Mvh. Peter

Fra : Søren C. Fischer

Dato : 12-04-02 12:38

"Peter Bjerre Rosa" <pbro98@hum.auc.dk> skrev i en meddelelse

> Og du har tjekket din maskine med nyeste antivirus-program? Enkelte
> virusser kan godt lide at bytte rundt på tegnene.

Yep, virus er ikke problemet.

> Og har du prøvet at starte maskine med en bootdiskette for at se, om
> tegnene også byttes om i DOS?

Nej, men prøver lige

Fra : Søren C. Fischer

Dato : 12-04-02 12:46

> Og har du prøvet at starte maskine med en bootdiskette for at se, om
> tegnene også byttes om i DOS?

Det er de ikke (havde jeg heller ikke forventet) - så det er et Win2000
problem...

Fra : Jeppe Eg

Dato : 12-04-02 13:40

Søren C. Fischer wrote:

> [...]
> Mvh. Søren C. Fischer
> http://www.fischer-streton.dk/scf
> gæstebog, dagbog, dragracing, nordkap m.m. !

Er det den eneste uregelmæssighed?
Jeg kan ikke dy mig for at spørge hvad der sker når du trykker på
b-tasten? :)

/Eg

Fra : Søren C. Fischer

Dato : 12-04-02 23:01

"Jeppe Eg" <eg@oek.dk> skrev i en meddelelse news:3CB6D5A9.8070805@oek.dk...

> Er det den eneste uregelmæssighed?
> Jeg kan ikke dy mig for at spørge hvad der sker når du trykker på
> b-tasten? :)

Ja, det er den eneste uregelmæssighed - jeg fatter det ikke!
Og når der tastes på 'b'-tasten kommer der ganske rigtigt et 'b'

Fra : Peter Jensen

Dato : 12-04-02 10:34

"Søren C. Fischer" scribbled:

> Problemet er generelt

Har du prøvet med et andet tastatur. Så ved vi da om det er et HW eller
SW problem.
--
PeKaJe

Fra : Søren C. Fischer

Dato : 12-04-02 12:29

"Peter Jensen" <pekaje@hotmail.youmightwannaremovethis.com> skrev i en
meddelelse news:a969lv$bm6$1@news.net.uni-c.dk...
> "Søren C. Fischer" scribbled:

> Har du prøvet med et andet tastatur. Så ved vi da om det er et HW eller
> SW problem.

Yep, har prøvet med 2 andre tastaturer
Men jeg har ikke prøvet at boot'e i DOS, prøver det lige...

Fra : Søren C. Fischer

Dato : 18-04-02 23:13

Søren C. Fischer wrote:
> [...]
> <komma> knappen...
> Kontrolpanel="tastatur" har (som før problemet opstod) sprog=Dansk og

Problemet er løst!
Efter *intensiv* søgning på nettet fandt jeg noget om ændringer i keymap...
Og vha den forklaring opdagede jeg en ting i reg-databasen på maskine.
Der havde sneget sig en "Scancode Map" ned i
HKEY_LOCAL_MACHINE\System\CurrentControlSet\Control\KeyBoard Layout\
......!!!

Hvordan hulen DET er gået til aner jeg simpelthen ikke
Men nu er denvæk!

Så nu er hun (og ikke mindst undertegnede!!!) glad igen

Fra : Fischer & Døssing

Dato : 19-04-02 08:03

Søren C. Fischer wrote:

> [...]
> på maskine. Der havde sneget sig en "Scancode Map" ned i
> HKEY_LOCAL_MACHINE\System\CurrentControlSet\Control\KeyBoard Layout\

"Scancode Map" har jeg da også liggende der.
Mit virker

--
Peter Thomas Fischer, System Administrator - 62.242.71.26
http://www.fischer.as & http://www.humlebaekonline.dk