(Kirke) Orgel-musik og Metal!
Fra : Lotus

Dato : 11-04-02 21:49

Obs! Åge-advarsel! Dette indlæg omhandler "ring i næsen"-musik, hvorfor du
roligt kan springe det over.

Hej Allesammen!

Jeg er i den senere tid blevet meget bidt af sammensætningen mellem
(kirke)orgel og mere eller mindre traditionel metal-musik. Heldigvis findes
der bands, der til nøds styrer min lyst! Deep Purple med fantastiske Jon
Lord kommer tit på pladevenderen herhjemme. Det bedste jeg dog endnu har
hørt inden for genren/stilen er nok Manowar, der kan mixe kirkeorgel med
sublim bas, guitar, trummer og vokal til perfektion! Ikke mindst på grund af
Eric Adams' utrolige stemmeføring.

Så var det jeg kom til at tænke på, om nogle af I kloge mennesker i denne
nyhedsgruppe kender andre bands, der forstår at mixe ovenstående ting?

M.v.h.

Lotus

Fra : Kong Kent

Dato : 11-04-02 22:53

> Så var det jeg kom til at tænke på, om nogle af I kloge mennesker i denne
> nyhedsgruppe kender andre bands, der forstår at mixe ovenstående ting?

"Cradle Of Filth" og "Dimmu Borgir" må siges at være storforbrugere af
kirkeorgler. "Type O Negative" bruger det også lidt på albummet 'Bloody
Kisses'

Tilbage i starten af 90erne var "Samael" også ret gode til det. Men de er
gået væk fra det dystre kirkeorgel musik.

Kan ikke lige komme på flere på stående fod...

--
Kent.
icq # 105788206

Fra : Jesper Brogaard

Dato : 12-04-02 07:39

"Lotus" <lnrvdk@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Så var det jeg kom til at tænke på, om nogle af I kloge mennesker i denne
> nyhedsgruppe kender andre bands, der forstår at mixe ovenstående ting?

De første par Yngwie Malmsteen skiver var meget stemningsfulde og havde ofte
noget kirke-agtigt orgel med. Fremragende skiver i øvrigt!

http://yngwie.org/discog/solo.html

--
Jesper Brogaard, Denmark, Europe
(Please do not replay by mail)

Fra : Betina og Claus Elle~

Dato : 12-04-02 08:33

> Så var det jeg kom til at tænke på, om nogle af I kloge mennesker i denne
> nyhedsgruppe kender andre bands, der forstår at mixe ovenstående ting?
>
> M.v.h.
>
> Lotus

Mercyful Fate/King Diamond har gjort det i de sidste 20 år med forskelligt
held...

Accept har også gjort det på Russian Roulette, men kan ikke huske hvilket
nummer.

--

Med Venlig Hilsen
Claus Ellegaard Skytte, 5750 Ringe.

Fra : Betina og Claus Elle~

Dato : 12-04-02 11:33

> [...]
> held...
>
> Accept har også gjort det på Russian Roulette, men kan ikke huske hvilket

Tilføjelse til mig selv: Pretty Maids har også brugt den nævnte effekt til
tider.

Fra : Mørch

Dato : 14-04-02 01:59

Children Of Bodom kan også nævnes. Især med nummeret Downfall !!!

Mvh
_Moerch