Hvor finder jeg et Intel 1 GBit netkort??
Fra : Jonas Hoffmann

Dato : 11-04-02 19:51

Er der nogen her der ved hvor jeg kan købe et Intel eller 3Com 1 GBit
netkort med SC fiber udtag?

Jeg skal bruge et inden på mandag!!!!!

Jonas Hoffmann
www.Jedb.dk
J@edb.dk

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 11-04-02 19:58

"Jonas Hoffmann" <j@edb.dk> wrote in message

> Er der nogen her der ved hvor jeg kan købe et Intel eller 3Com 1 GBit
> netkort med SC fiber udtag?

Her fx:

http://www.proconsult.dk/katalog/net/net-nic/netnic42/net3c996-sx.html

> Jeg skal bruge et inden på mandag!!!!!

Det ved jeg ik om det kan klares

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 11-04-02 19:59

> Her fx:
>
> http://www.proconsult.dk/katalog/net/net-nic/netnic42/net3c996-sx.html

De har jo også Intel Kortet:

http://www.proconsult.dk/katalog/net/net-nic/netnic42/netpwla8490sx.html?sto
r=1>

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 11-04-02 20:01

> De har jo også Intel Kortet:

Ellers kan du jo se oversigten:

http://www.proconsult.dk/katalog/net/net-nic/

Hvis prisen også har noget at sige, er der et Netgear til 1/3 af Intels og
3coms pris...

Hvad skal du ellers bruge skidtet til?

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 11-04-02 20:19

> Hvad skal du ellers bruge skidtet til?

Lad mig gætte....

Til din webhotel´s serverpark?

www.wannafind.dk ?

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 11-04-02 20:22

> Lad mig gætte....
>
> Til din webhotel´s serverpark?

Måske skulle i tage at opgradere liniespeed... der er heftig ping på
forbindelsen.... et spring på ca. 50 ms, og pakketab

Fra : Jonas Hoffmann

Dato : 11-04-02 20:43

Øhhh.

Jeg skal bruge det til en 24 ports 100 mbit switch med 2 X 1 GBit bacbone
SC.

Så skal netkortet side i serveren og 8 PC´er klippe video overnetværket.

/jonas

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 11-04-02 21:07

> Øhhh.

Øh?

> Jeg skal bruge det til en 24 ports 100 mbit switch med 2 X 1 GBit bacbone
> SC.
>
> Så skal netkortet side i serveren og 8 PC´er klippe video overnetværket.

Okey, kunne du bruge svaret på en sælger?

Hvad vil det forresten sige i praktisk med fiberkort i modsætning til
Gigabit over Cat 5e ?

Fra : Ulrik Lunddahl

Dato : 12-04-02 01:19

"Bjarke Hansen" <bjarke_hansen@*REMOVE*spamfilter.dk> wrote:

> Okey, kunne du bruge svaret på en sælger?

Du tågesnakker ?

> Hvad vil det forresten sige i praktisk med fiberkort i modsætning til
> Gigabit over Cat 5e ?

Tja, gæt tre gange.....

1. Afstanden kan være længere.
2. Ledningerne er forskellige.
3. Kortene er dyrere.

--
Med Venlig Hilsen

Ulrik Lunddahl - nospam037@lunddahl.dk
My heroes: Heddy Lamar & George Antheil

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 12-04-02 05:44

"Ulrik Lunddahl" <nospam037@lunddahl.dk> wrote in message

> Du tågesnakker ?

Næ, gør du?

> Tja, gæt tre gange.....
>
> 1. Afstanden kan være længere.
> 2. Ledningerne er forskellige.
> 3. Kortene er dyrere.

Det var hvad det betyder,,,. Altså vil hastigheden være klart bedre på
firberkortene i modsætning til gigabit over cobber?

Og her ser jeg ikke på de ellers andre kvaliteter der er ved fiber

Fra : Asbjorn Hojmark

Dato : 12-04-02 06:16

On Fri, 12 Apr 2002 06:44:29 +0200, "Bjarke Hansen"
<bjarke_hansen@*REMOVE*spamfilter.dk> wrote:

> Det var hvad det betyder,,,. Altså vil hastigheden være klart
> bedre på firberkortene i modsætning til gigabit over cobber?

Spørger du helt oprigtigt, om hastigheden på gigabit ethernet på
fiber er bedre end gigabit ethernet på kobber? I så fald er sva-
ret nej. Hastigheden er den samme.

-A
FAQ : http://www.net-faq.dk/

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 12-04-02 12:15

"Asbjorn Hojmark" <Asbjorn@Hojmark.ORG> wrote in message

> Spørger du helt oprigtigt, om hastigheden på gigabit ethernet på
> fiber er bedre end gigabit ethernet på kobber? I så fald er sva-
> ret nej. Hastigheden er den samme.

Jeg ved godt at det heder Gigabit begge,, Men I praktis altså.... Jeg tror
neppe at Gigabit ethernet, kan overføre ca. 100 MB/sekundet Godtnok skal
harddiske osv være djævlske hurtige... Men hvis nu interfaset er ioden..
Kunne det jo været at fiberkortet ville være noget bedre, som jeg altså tror
det er... Men mangler måske bare lidt forklaring omkring det.

Fra : Jens Fallesen

Dato : 12-04-02 16:55

Bjarke Hansen wrote:

> [...]
> neppe at Gigabit ethernet, kan overføre ca. 100 MB/sekundet Godtnok skal
> harddiske osv være djævlske hurtige... Men hvis nu interfaset er ioden..

Nu blandet du tingene sammen. Netværket kan sagtens overføre 1 Gbps,
hvis ellers komponenterne er i orden. Hvad serverne og klienterne kan,
er i den sammenhæng uvæsentligt (det kan godt være, at der findes
serverløsninger på markedet, som ikke kan følge med, men så må man jo
købe noget, der kan).

> Kunne det jo været at fiberkortet ville være noget bedre, som jeg altså tror
> det er... Men mangler måske bare lidt forklaring omkring det.

Det gør du nok. Et netkort består altid af en række komponenter,
herunder blandt andet selve den controller, der styrere netværket.
Mellem den og det fysiske kabel sidder så PHY'en (skrives normalt med
stort, selv om det blot er de tre første bogstaver af "physical" og ikke
en forkortelse), som skaber det optiske eller elektriske signal på kablet.

Netkortets ydelse er udelukkende afhængigt af controlleren og eventuelle
forbindelse bagud i maskinen - så fiberkortet vil have nøjgatigt den
samme ydelse som kobberkortet, såfremt alle anvendte komponenter er i orden.

--
Jens Fallesen <jens@fallesen.dk> O-
Hedegaardsvej 41 st th, 2300 Copenhagen S, Denmark

Fra : Arne Keller

Dato : 12-05-02 17:53

> [...]

>Det var hvad det betyder,,,. Altså vil hastigheden være klart bedre på
>firberkortene i modsætning til gigabit over cobber?

Nej, 1 gig er det samme uanset om det er kobber, multimodefiber,
singlemodefiber eller trådløst, osv.

Som Ulrik skrev:
1. afstanden kan være længere, 275-550 meter på fiber mod 100 meter på
kobber.
2. Ledningerne er forskellige, fiber er forskellig fra kobber.
3. Kortene er dyrere, da der skal flere dyre komponenter til at lave
et fiberkort er de dyrere.

Så som jeg ser der er svaret Ulrik gav helt rigtigt.

--
Arne Keller
Jeg udtaler mig, på usenet, alene på egne vegne.

Fra : Jan T S

Dato : 13-05-02 00:04

Som Ulrik skrev:
[...]

Ulrik har ret.

Men er det ikke 90 meter kabel istedet for 100meter da lederne er passnoet ?

1. afstanden kan være længere, 275-550 meter på fiber mod 100 meter på

Mvh. Js

Fra : Jan T S

Dato : 14-04-02 01:55

> Det var hvad det betyder,,,. Altså vil hastigheden være klart bedre på
> firberkortene i modsætning til gigabit over cobber?
>
> Og her ser jeg ikke på de ellers andre kvaliteter der er ved fiber

Så heder det ikke Cat 5E, men Cat 6 instalation istedet.

Mvh. JS

"

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 14-04-02 18:03

"Jan T S" <jask@email.dk> wrote in message

> Så heder det ikke Cat 5E, men Cat 6 instalation istedet.

Der er skam lavet Gigabit kort til Cat5e installation

Fra : Jan T S

Dato : 18-04-02 21:36

Så heder det ikke Cat 5E, men Cat 6 instalation istedet.

Der er skam lavet Gigabit kort til Cat5e installation

Måske, men man kan jo også tune en mortor.

Mvh. JS.

Fra : Asbjorn Hojmark

Dato : 19-04-02 00:23

On Thu, 18 Apr 2002 22:36:09 +0200, "Jan T S" <jask@email.dk>
wrote:

> Måske, men man kan jo også tune en mortor.

Og? Alle de GE NICs til kobber, der sælges i øjeblikket (eller i
hvert fald dem jeg kender) virker fint på Cat5E.

-A
FAQ : http://www.net-faq.dk/

Fra : Jan T S

Dato : 20-04-02 16:00

> Og? Alle de GE NICs til kobber, der sælges i øjeblikket (eller i
> hvert fald dem jeg kender) virker fint på Cat5E.

Der er forskel på kvaliten af Cat5E instaltion, ser oftet at det er lagt
uden hensyn til omgiveldelse osv.
hvis alle gjore som ved en cat 6. instalation (uden at det blev dyre af den
grund) så kunne man sagtens nøjes med en cat 5e.
barre noget vi har erfaret.

Normalt bruger vi kun 1gbit fra serveren og til krysfeltet, det andet er
hvis at skyde gråspurve med kanoner
Mvh. Js.

Fra : Asbjorn Hojmark

Dato : 20-04-02 22:31

On Sat, 20 Apr 2002 17:00:28 +0200, "Jan T S" <jask@email.dk>
wrote:

> Der er forskel på kvaliten af Cat5E instaltion,

Hvis en Cat5E-installation faktisk er Cat5E, så virker den fint
med GE. Hvis kvaliteten er ringere end det, så er den ikke 5E.

-A
FAQ : http://www.net-faq.dk/

Fra : Thomas Eg Jørgensen

Dato : 12-04-02 06:59

"Jonas Hoffmann" <j@edb.dk> wrote in message
> Så skal netkortet side i serveren og 8 PC´er klippe video overnetværket.

Det skal dælme da være en ond server for at udnytte et 1gbit kort...dumt
spørgsmål: du har 64bit pci, ik?

MVH
Thomas

Fra : Jonas Hoffmann

Dato : 12-04-02 14:52

Jo, jeg har 4 X PCI 64Bit.........Det er et Dual Tyan 2460 AMD motherbord!!

Tak for svarene........Har fundet en løsning nu!

/jonas

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 12-04-02 15:19

> Jo, jeg har 4 X PCI 64Bit.........Det er et Dual Tyan 2460 AMD
motherbord!!

Ahh okey,, hvorfor kører du så ikke noget vildere på dine webhotels servere?

> Tak for svarene........Har fundet en løsning nu!

Jo iligemåde.. Fandt aldrig ud af, om mine svar var noget værd?