ASUS CUSL2 - hvor hurtig CPU?
Fra : Allan Andreasen

Dato : 11-04-02 18:39

Jeg har et Asus CUSL2 bundkort med en 600 Mhz P3 og nu vil jeg altså
opgradere men så vil jeg lige høre hvor hurtig en cpu mit MB kan klare???om
den kan klare dem på 1400 mhz eller om den kun kan klare op til 1 Ghz??

Mvh Allan

Fra : Finn A. Hansen

Dato : 11-04-02 20:05

> [...]
klare???om
> den kan klare dem på 1400 mhz eller om den kun kan klare op til 1 Ghz??

Man kan næsten altid gå til hjemmesiden, finde BIOS-siden og læse en
beskrivelse af, hvad de nye BIOS-versioner fixer ud for versionsnummeret.
Her kan der f.eks. stå, at der nu er multiplyer 10X. Så skulle 1 ghz jo være
i rækkevidde ved 100 mhz FSB. Jeg har selv lige flashet et Jetway 994AN/AS,
der er skabt til maks. 600, men nu er der 12X -mulighed til socket
370-celeroner, altså 1200 mhz #

Hvis du vidste det her, men ikke kunne tolke hjemmesiden, så se det som en
service til de læsere, der ikke vidste disse ting.

VH
Finn A. Hansen

Fra : Kent Oldhøj

Dato : 12-04-02 05:08

"Finn A. Hansen" <villalulla@mail.tele.dk> skrev....

> [...]
> versionsnummeret. Her kan der f.eks. stå, at der nu er
> multiplyer 10X. Så skulle 1 ghz jo være i rækkevidde ved 100 mhz

Intel CPU'er er låst i multiplieren, så derfor er det ligegyldigt om
motherboardet understøtter en given multiplier.

CUSL2 understøtter FC-PGA Coppermine PIII'ere, men ikke Tualatin
PIII'ere.

--
Kent Oldhøj - Dansk Overclocking FAQ:
http://oldhoj.dk/overclockingfaq.htm

Fra : Allan Andreasen

Dato : 12-04-02 10:08

> Intel CPU'er er låst i multiplieren, så derfor er det ligegyldigt om
> motherboardet understøtter en given multiplier.
>
> CUSL2 understøtter FC-PGA Coppermine PIII'ere, men ikke Tualatin
> PIII'ere.

Dvs. at det godt kan klare en:
Pentium III EB 1200MHz Socket 370 / 256KB / FSB 133MHz???

Eller....???

Mvh Allan

Fra : Kent Oldhøj

Dato : 12-04-02 15:14

"Allan Andreasen" <allan_andreasen@adslhome.dk> skrev....

> Dvs. at det godt kan klare en:
> Pentium III EB 1200MHz Socket 370 / 256KB / FSB 133MHz???

Sålænge det ikke er en Tualatin, så ja.