Shine-up af campingvogn
Fra : FishOnAstick

Dato : 11-04-02 17:28

Hej

Jeg har fået foræret en colchester 15 lux campingvogn. Men den trænger
ærligttalt til en kærlig hånd.

Derfor søger jeg gode råd til følgende ting som skal udbedres :

1. Vognen er generelt møgbeskidt. Skal den vaskes i noget specielt ?

2. Loftet i vognen er skjoldet og nogen steder er malingen faldet af. Kan
sådan noget nymales.

3. 12V transformeren er væk. Sådan en kan jeg godt skaffe, men hvormage amp.
skal den normal kunne klare ?

4. Vasken er stoppet og vandhanen har ikke været brugt i årevis. Kan slanger
renses og gøres brugbare igen ? Evt. via. rensevæske ?

5. Gasslangen er fra 1994 og det er 2 år siden den er brugt sidst. Gasblus
og gaslampe over bord er møgbeskidte. Hvordan renses sådan noget ?

6. Plastikkapperne ( vindueskammene ) er flækkedet og helt i stykker. Kan
man evt. udskifte dem med nogle lister eller lign.

7. Hvad pudser man vinduerne med ?

8. Håndbremsekablet er knækket. Kan jeg skifte det selv.

9. Teltet har 2 store huller i taget. Det siges at være et stoftelt. Kan man
lappe sådan et ?

10. Det er desværre også meget jordslået. Kan man håndvaske sådan et ?

Mange spørgsmål og der kommer sikkert flere.

Med venlig hilsen

Kim Larsen
Odense

Med venlig hilsen http://www.Rejsebeskrivelser.dk
__________________________________________________________________ Kim
Larsen ICQ#: 3439951 Current ICQ status:

Fra : PHK

Dato : 11-04-02 18:04

"FishOnAstick" <fishonastick@youcantreachmeonth.is> skrev i en meddelelse
> Hej
>
> Jeg har fået foræret en colchester 15 lux campingvogn. Men den trænger
> ærligttalt til en kærlig hånd.

Hvordan med campingvognen - har den fået fugt? Du kan få det målt hos en
campingforhandler.

Har den fået det, kan det næppe betale sig at kæmpe med den.

--
_
|_|

Fra : Carina Enevoldsen

Dato : 11-04-02 18:45

Min gamle colchester har også lige fået sig en ordentlig omgang.
For at få lakken til at blive glat og pæn igen, vask vognen, poler lakrens
ind (gerne med excentrisliber med skumgummipude monteret) det er hårdt
arbejde, men det er det hele værd fjern det igen med extrisliberen med
"lammeskindspude" monteret. og voks den som du normalt ville vokse en bil.

Indvendigt har vi malet den, først med hæftegrunder og siden med maling som
tåler at blive vasket af. men det blivet rigtigt flot, hvis man gør
forarbejdet ordentligt.

Held og Lykke....
/Carina

Fra : Johnny Christensen

Dato : 11-04-02 19:09

> [...]
>
> Derfor søger jeg gode råd til følgende ting som skal udbedres :
>
> 1. Vognen er generelt møgbeskidt. Skal den vaskes i noget specielt ?

Jeg kan kun anbefale at du kontakter en Campingforhandler og køber noget
shampo der hedder "Novaclean" eller også "Campclean". Begge shampos er noget
af det bedste til at tage gammel skidt og alger på en campingvogn.
Autoshampo kan ikke tage nær det skidt der samler på en CV.
Husk også at vaske taget, da meget af skidtet kommer derfra og ned på front
og bagende.
Efter sådan en vask er det nødvendig at vokse eller lakforsegle vognen igen,
da der ingen beskyttelse er på CV mere.

MVH
Johnny

Fra : lark

Dato : 14-04-02 09:10

"FishOnAstick" skrev d. 11-04-02 17:28 dette indlæg :
> [...]
> __________________________________________________________________ Kim
> Larsen ICQ#: 3439951 Current ICQ status:
Inden du brgynder at ofre penge på kosmetik,
gasanlæg,transformator,bremser,dæk osv ville jeg undersøge om der er en
årsag til at dit loft ser ud som det gør.
I værste fald kan det være at der er råd i det bærende træskelet, og så
vil dit projekt hurtigt blive omfattende og dyrt.
En lille genvej til at undersøge det, er at låne en fugtmåler til træ
hos en trælast, tømrer eller lign.
Er fugt % fra 16 og opefter er din vogn sandsynligvis utæt, og der kan
være råd.
Det er oså vigtigt at måle under vinduer mm.
Min besked er måske ikke den mest optimistiske, men kan måske spare dig
for ubehagelige overraskelser.
med venlig hilsen
"lark"

http://www.kandu.dk/

Fra : FishOnAstick

Dato : 14-04-02 19:21

Vaskede den i alm. autoshampoo, efter jeg havde knubbet alle aljerne ind i
en klorin opløsning. Pudsede vognen med turtlevox bagefter !

Loftet havde en fugtighedsprocent på 33%, så jeg rev loftet ned. Tætnede
alle samlinger med vådrumssilikone og satte nyt flamigo op. Malede
loftspladerne med vandafvisende maling på begge sider og satte det op igen !

> hvormage amp.

Nødløsning : Har sat et autobatteri ind

> slanger

Skiftede alle slanger og dykpumpen. Kørte en lav opløsning af kloring
igennem flere gange og endnu mere vand bagefter !

> Gasblus

Pillede paslampen ned og afblændende den rør. Gasslangen blev skiftet og
gasblusset blev renset med toiletrens. Ret effektivt.

> Kan

Fandt lister i metermål hos en campingforhandler. Ovenikøbet i en rodekasse.
Så der er skiftet og der er lagt en stribe vådrumssilikone ind under !

Har jeg ikke fundet svaret på endnu !

Er endnu ikke lavet !

> Kan man

Byttede mig til et nyere brugt telt for en nyere brugt computer

Ikke relevant længere. Men fandt ud af at man fremragende fjerner
jordslåning med klar eddike !.

Fik målt fugtighed flere steder rundt omkring i vognen og alle steder
undtagen i loftet, viste den en fugtighedsprocent på 13-15 % Så jeg har sat
en affugter ind i vognen !

Med venlig hilsen

Fra : Christa Andersen

Dato : 15-04-02 11:24

Hej Kim!
Det kunne være rigtig sjovt at se nogle billeder af dit projekt!
At læse om sådan noget, kan man blive glad af!
Hilsen Christa