Intel Slot 1 66Mhz bundkort - Hvor hurtig ~
Fra : Michael_Sørensen

Dato : 11-04-02 16:54

Her tænker jeg på Pentium 2 og Celeroner.
mvh MIC

Fra : Lars Jørgensen

Dato : 11-04-02 18:14

"Michael_Sørensen" <Nospam@mail.dk> wrote in message
> Her tænker jeg på Pentium 2 og Celeroner.

Den hurtigste P2 med 66MHz FSB var vist en 333MHz. Celeron fortsatte
vist helt op til 533MHz. Hvis man blander en slot1 converter ind i
historien, kan man med lidt held få en 766MHz stablet på benene.

Eller er det forkert? Jeg er nemlig ikke helt sikker.

- Lars

Fra : Peter Pan

Dato : 11-04-02 19:22

"Lars Jørgensen" <lagojo@hotmail.DOT.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> historien, kan man med lidt held få en 766MHz stablet på benene.
>
> Eller er det forkert? Jeg er nemlig ikke helt sikker.

De sidste Slot1 processorer med 66 MHz FSB er Celeron 433 eller 466 (er ikke
200% sikker, men tror det var 466 MHz)
Den sidste P2'er var rigtig nok 333'eren.

Bundkortet kan med sikkerhed køre med en Celeron 533 MHz Celeron PPGA med en
Socket Converter. Om det kører højere kommer an på hvad der er af bios
support for CuMine128, og om man er villig til at ofre en formue på en
socket converter med power module, så kan den nok komme til at køre med en
Celeron 766. Men et nyt bundkort er ofte billigere end converteren!

Mvh
Anders

Fra : Michael_Sørensen

Dato : 12-04-02 05:02

Tak for jeres svar.
Jeg vil se om jeg ka' finde en 466'er til den....
mvh MIC