Hvad er det bedste spil!!!
Fra : Snyderen

Dato : 11-04-02 15:54

Hej

hvad er det bedste spil, nyt og gammelt.
Fx.

1.max payne
2.avp2
3.red alert 2

M.V.H
Anders (Snyderen)

Fra : Morten Bowman Hansen

Dato : 11-04-02 16:10

Riven

Morten
morten@NOSPAMbowman.dk

Fra : Frost

Dato : 11-04-02 16:16

"Snyderen" <anders1988@hotmail.com> wrote in message
> Hej
>
> hvad er det bedste spil, nyt og gammelt.
> Fx.
>
> 1.max payne
> 2.avp2
> 3.red alert 2
>
> M.V.H
> Anders (Snyderen)

1. Pang
2. Pong
3. Pacman

Fra : Michael Thomsen

Dato : 11-04-02 16:17

1. Bubble Bobble
2. Giana Sisters
3. X-Com Enemy Unknown & Terror From The Deep

Fra : Kong Kent

Dato : 11-04-02 17:22

"Michael Thomsen" <gichael@hunters.dk> skrev i en meddelelse
> 1. Bubble Bobble
> 2. Giana Sisters

Bubble Bobble og Giana Sisters er KULT!!!!!!
Rainbow Islands og New Zealand Story rangerer også højt hos mig :)

--
Kent.
icq # 105788206

Fra : Arcana

Dato : 11-04-02 16:43

"Snyderen" <anders1988@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> hvad er det bedste spil, nyt og gammelt.

Ultima 7, parts 1&2 (kan spilles på nye systemer v. hj. af Exult)
Fallout 2
Gothic

- efter min ydmyge mening. Men jeg spiller også næsten kun rollespil.

Ellers kunne man jo nævne:

Civilization
Monkey Island-serien
Gabriel Knight-serien.

arc@na

Fra : Devast8or

Dato : 11-04-02 16:56

1: Baldur's Gate II/Diablo I (Bedre stemning end toeren)
2: Diablo II/Baldur's Gate
3: Delta Force Land Warrior
4: CS (bortset fra alle de kvajpander der tror det er Quake)

Devast8or

--
Spamfilter activated

Fra : Simon Kamber

Dato : 12-04-02 16:10

On Thu, 11 Apr 2002 17:56:12 +0200, "Devast8or" <no@no.no> wrote:

>4: CS (bortset fra alle de kvajpander der tror det er Quake)
I couldnt agree more:). Er træt af alle dem der beklager sig så meget
over at det i 1.4 bliver "umuligt" at hoppe mere end 2 gange mens man
slås med en fjende, og stadig kunne opføre sig som en der har glemt at
stige ned fra sin kængurustylte.

Altså
1. halflife
2. cs(uden whiners og n00bcampers(dem der camper for at campe og
derved er skyld i at runderne varer 5 minutter hver)
3. carmageddon 2(Hvorfor gjorde de det ved 2000eren?)
--
Simon "Black" Kamber
ved email, fjern REMOVETHIS fra adressen

Fra : Henrik Grønnemark Je~

Dato : 11-04-02 17:02

1. Planescape Torment
2. Freespace 2
3. Unreal Tournament

Fra : Arcana

Dato : 11-04-02 20:43

"Henrik Grønnemark Jensen" <Watchmen@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> 1. Planescape Torment

Jep. Den er også en af mine favoritter. Mere af den slags, tak!

Arcana Dragon
-==(UDIC)==-

Fra : Kong Kent

Dato : 11-04-02 17:24

1. Unreal Tournament
2. Unreal Tournament
3. Hjerterfri

Mvh
-=CUT=-Viper

Fra : RE FrEaK

Dato : 11-04-02 17:27

"Snyderen" <anders1988@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> Hej
>
> hvad er det bedste spil, nyt og gammelt.

1. Unreal Tournament
2. Return to Castle Wolfenstein
3. Soldier of Fortune

Fra : Mark Langdahl

Dato : 11-04-02 17:40

Som den old school-nørd, jeg er, tror jeg, at mit svar må være følgende tre:

Terra Nova (hvem var den idiot, der bildte Sierra ind, at de var originale,
da de fandt på idéen til Tribes 2)
System Shock (Her kunne Valve lære noget om, hvordan en god historie bygges
op)
Civilization (Man bliver aldrig træt af at erobre verden)

Med venlig hilsen

Mark Langdahl

Fra : Peter Larsen

Dato : 12-04-02 02:14

"Mark Langdahl" <kajqrd@get2net.dk> wrote in message
> [...]

bygges
> op)
> Civilization (Man bliver aldrig træt af at erobre verden)

fordi det har de jo slet ikke styr på...

Fra : Mark Langdahl

Dato : 12-04-02 08:17

"Peter Larsen" <????Trump@pc.dk> wrote in message

> "Mark Langdahl" <kajqrd@get2net.dk> wrote in message
> tre:

> bygges
>
> fordi det har de jo slet ikke styr på...

Mon ikke linien med Civilization skulle have været væk også Men nej, jeg
mener rent faktisk ikke, at historien i Half Life holder en meter. For det
første er det set før. Hele
"alien-kommer-til-jorden-fra-en-fremmed-dimension-og-du-skal-stoppe-dem"-his
torien var allerede da spillet udkom så fortærsket, at jeg stadig undrer mig
over, at Half Life altid nævnes, når man skal komme med en FPS med en god
historie. Desuden er selve den der lidt Bruce Willis-agtige handling med at
man ene mand skal redde hele jorden fra en enorm invasion af alien altså i
en sådan grad triviel, at der ikke er brug for at tærske mere i det tema. Så
fanger et spil som Unreal mig meget mere. Det blot at være et lille menneske
på en stor, ukendt planet og kun have et mål, nemlig at slippe væk, det får
i langt højere grad adrenalinen til at pumpe. Så ja, Valve kunne lære en hel
del af andre om, hvordan en god historie opbygges. Heldigvis får Half Life
så sin berettigelse i kraft af en overflod af glimrende mods og nogen
udmærket opbyggede baner i singleplayer-delen. Men historien, den holder
altså ikke en meter.

Med venlig hilsen

Mark Langdahl

Fra : Simon Kamber

Dato : 12-04-02 16:10

On Fri, 12 Apr 2002 09:17:11 +0200, "Mark Langdahl"
<kajqrd@get2net.dk> wrote:

> [...]
>i langt højere grad adrenalinen til at pumpe. Så ja, Valve kunne lære en hel

Øhh, har du nogensinde spillet hl? Det passer jo perfekt ind i den der
beskrivelse(bortset fra den sidste det, hvorfor gjorde de det?). Det
gælder også om at slippe væk(igen bortset fra den sidste smutter). Og
det får helt klart også adrenalinen til at pumpe når man render rundt
som en lille flue mellem de store drenge, som man tit ikke kan gøre en
skid ved)

Fra : Mark Langdahl

Dato : 12-04-02 22:06

"Simon Kamber" <simon_kamber@hotREMOVETHISmail.dk> wrote in message
> [...]
> det får helt klart også adrenalinen til at pumpe når man render rundt
> som en lille flue mellem de store drenge, som man tit ikke kan gøre en

Ja, jeg har spillet Half Life igennem for omtrent en måned siden, og jeg
blev dybt skuffet over hvor ringe historien var. Den hang fint sammen, og
det i sig selv er vel dybest set en sjældenhed i FPS-genren, men den er
altså set før ufattelig mange gange. Og hele plottet er jo, at man skal
redde jorden fra de mange aliens, der kom til Black Mesa ved uheldet i
starten. Det er bla. hele det perspektiv, jeg efterhånden er ved at have set
lidt for mange gange i såvel FPS-genren som i stort set alle andre genrer.
Kendere af X-COM 3 vil faktisk kunne genkende ufattelig mange dele af
plottet derfra... Half Life var helt sikkert da det udkom over
gennemsnittet, hvad angik historien, men nu var der altså også fuldstændige
hjernedøde historier i langt de fleste first person shooters dengang. Jeg
nævner i flæng Quake, Quake 2, Duke Nukem, Redneck Rampage, Descent 1-2 osv.
De eneste rendyrkede shooters, jeg har prøvet fra dengang, der havde en
virkelig fed historie, var System Shock, Terra Nova, Unreal og Jedi Knight.
Og i Terra Nova og Jedi Knight er det endda kun i mellemsekvenserne, at
historien udspiller sig, så jeg er endda nede på blot System Shock og Unreal
som spil, hvor selve spillet reelt fortalte en historie. Og i det perspektiv
er Half Life naturligvis prisværdig, men særlig original er historien på
ingen måde.

Med venlig hilsen

Mark Langdahl

Fra : Thomas Finnerup

Dato : 13-04-02 11:11

On Fri, 12 Apr 2002 23:06:02 +0200, "Mark Langdahl"
<kajqrd@get2net.dk> wrote:

> De eneste rendyrkede shooters, jeg har prøvet fra dengang, der havde en
> virkelig fed historie, var System Shock, Terra Nova, Unreal og Jedi Knight.

Hov, du glemte Outlaws. :) Det er et af de få FPS'er, der ikke er
fyldt med underlige aliens (hvis man ser bort fra det hemmelige rum på
første bane). Historien er typisk westernsk, men den hænger fint
sammen. Stemningen er også rigtigt god, ikke mindst p.g.a. den
fremragende musik og de "håndtegnede" mellemsekvenser.

- Thomas

Fra : Mark Langdahl

Dato : 13-04-02 18:33

Har aldrig prøvet andet end demoen af Outlaws... Desværre. Er der nogen, der
har den, så skal jeg gerne være aftager. Evt. i bytte med f.eks. Unreal.

Med venlig hilsen

Mark Langdahl

Fra : iddqd@worldonline.dk

Dato : 11-04-02 17:43

Snyderen wrote:

> Hej
>
> hvad er det bedste spil, nyt og gammelt.
> Fx.

Single player FPS: Deus Ex (Med NOLF som toeer)
Bilspil: Need for Speed Serien, især 1, 3 og 5.
Multiplayer FPS: UT inkl. div. mods.
Adventure: Ringenes Herre til Spectrum - årtier foran sin tid (Kan
spilles med emulator)
Arcade: Tempest 2000 og Pod Racer
Strategi: Civ til Windows (Som det oprindelige blot kan man overskue
meget mere af kortet).
Flysim: Chuck Yeager (Gamel, men sjov).

Mvh

Bruno

Fra : Per Abrahamsen

Dato : 11-04-02 17:51

iddqd@worldonline.dk writes:

> Adventure: Ringenes Herre til Spectrum - årtier foran sin tid (Kan
> spilles med emulator)

Det var langsomt, fejlfuldt og havde ringe grafik. De to første
gjorde den vel "før sin tid". Hobitten var mindre ambitiøs men meget
bedre at spille.

Fra : iddqd@worldonline.dk

Dato : 11-04-02 22:18

Per Abrahamsen wrote:

> Det var langsomt, fejlfuldt og havde ringe grafik. De to første
> gjorde den vel "før sin tid". Hobitten var mindre ambitiøs men meget
> bedre at spille.

Hvem siger grafik tæller, ZORK I+II+III er fx. også fede og hastigheden
er intet problem i dag. Lords of The Rings var klart presset for at få
det til at fungere på en maskine med 48Kb, men det indeholdt mange gode
elementer og seævfølgelig en god historie. Hobitten var helt fint, men
ikke noget særligt.

mvh

Bruno

Fra : Arcana

Dato : 11-04-02 21:34

<iddqd@worldonline.dk> skrev i en meddelelse

> Single player FPS: Deus Ex (Med NOLF som toeer)

Aldrig spillet det - men har det i skuffen. Skuffende.

> Bilspil: Need for Speed Serien, især 1, 3 og 5.

Må vi lige be' om Carmageddon, hva'?

> Multiplayer FPS: UT inkl. div. mods.

Ultima Online.

> Adventure: Ringenes Herre til Spectrum - årtier foran sin tid (Kan
> spilles med emulator)

Jeg har Hobitten med tilhørende Speccy sim på min hjemmeside:
http://www.phyton.dk/gameutils/hobbit.zip

> Strategi: Civ til Windows (Som det oprindelige blot kan man overskue
> meget mere af kortet).

Yep! Enig.

> Flysim: Chuck Yeager (Gamel, men sjov).

Må jeg bede om Wingz til Amiga. Det var det spil som gjorde mig rigtig
hooked på computerspil.

arc@na

Fra : iddqd@worldonline.dk

Dato : 11-04-02 22:15

Arcana wrote:

> <iddqd@worldonline.dk> skrev i en meddelelse

> Aldrig spillet det - men har det i skuffen. Skuffende.

> Må vi lige be' om Carmageddon, hva'?

Hehe, siger måske hvorfor du ikke spiller Deus Ex

Seriøst - du skal give Deus Ex en chance. Det er ikke for ingen ting det
har vundet tonsvis af priser.

Mvh

Bruno

Fra : Arcana

Dato : 15-04-02 14:03

> Hehe, siger måske hvorfor du ikke spiller Deus Ex

Det er nu mere, fordi grafikken opførte sig meget underligt sidst jeg
installerede det. Men siden har jeg opgraderet styresystem (W2000Pro) og
grafikkort (GeForce 2 MX), så måske skulle man prøve igen. Jeg er igang med
Fallout 2 og Gothic, dem skal jeg lige have spillet færdig først.

arc@na

Fra : Remmen

Dato : 11-04-02 17:49

1. Steel Panthers: World at War. Det bedste WW2 spil til dato. Måske truet
af Combat Leader når det kommer...
2. Fallout 1+2.
3. European Air War. At gennemhulle en Me109 med sin Hurricane er stort!

Lars

Fra : JH

Dato : 11-04-02 18:07

"Snyderen" <anders1988@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> Hej
>
> hvad er det bedste spil, nyt og gammelt.
> [...]

Find selv ud af det her:

www.gamerankings.com

JH

Fra : Snyderen

Dato : 11-04-02 20:12

davs

jeg ville finde ud af hvad "folk" der læser denne nyhedsgruppe syntes

M.V.H
Anders (Snyderen)

Fra : pharynx

Dato : 11-04-02 18:55

Jeg har brugt en stor del af mit liv på:

Civilization
Counterstrike
X-wing/TIE-fighter

\Sune

Fra : Dopedog KDC

Dato : 11-04-02 19:14

1. Championship Manager **/**
2. Starcraft
3. Counterstrike

-Ronnie

--
Life was great at the age of five,
but that was then, this is now!

Fra : Dorthe Frederiksen

Dato : 11-04-02 19:53

Skægt spørgsmål...

1. Heroes of might and magic (1,3 og 4, de har hver deres charme)

2. Sims (Både med og uden opgrades. Jeg synes stadig det er sjovt at stjæle
de andres partnere og at lade dem komme op at slås, når først man har
opbygget et harem)

3. Kaptajn Kaper - det ubestridte seje spil fra 2.86'erens tid - suk...(
Hvis ikke det er ældre?)

Dorthe

Fra : Arcana

Dato : 11-04-02 21:36

"Dorthe Frederiksen" <dorthefrederiksen@mailme.dk> skrev i en meddelelse

> 3. Kaptajn Kaper - det ubestridte seje spil fra 2.86'erens tid - suk...(
> Hvis ikke det er ældre?)

Nu har jeg aldrig hørt om 2.86 - 286 derimod... ))

Men prøv du bare at sejle ind i en havn med noget over 33 MHz... )))))

arc@na

Fra : Dorthe Frederiksen

Dato : 12-04-02 20:53

Du har ret. Man skal være heldig før at det lykkes at komme i havn)

Dorthe

Fra : DOCTOR

Dato : 11-04-02 21:05

HMMMM

1. Ultima IV (Commodore 64)
2. Hitman (venter bare på 2'en)
3. C&C Renegade
4. C&C Generals (altså når den kommer på gaden.......)

Hilsen DOC

Fra : Mikkel Gram-Hansen

Dato : 11-04-02 21:24

1: Grand Prix Legends
2: Fallout 2
3: Nascar2002/Baldurs Gate

Fra : Karsten Borchers

Dato : 11-04-02 21:54

1. Grand Prix Legends
2. Medal of Honor Allied Assault
3. Half Life

Karsten Borchers
www.simracing.dk
www.racesimcentral.com

Fra : Peter Larsen

Dato : 12-04-02 02:15

Homeworld

MOO2

nuff said 8]=

Fra : Kenneth Olsen

Dato : 12-04-02 02:31

Bedste spil igennem tiden...

Civilization 2 og 3
Homeworld 1 og 2
Delta Force 1,2 og 3

--
Kenneth Olsen kenneth@olsen.dk http://www.kenneth.olsen.dk
"Det er en sund interesse der får folk til at undre sig over dagligdags

Fra : Rasmus Keil

Dato : 12-04-02 09:05

Tjaa dem her har jeg brugt aller mest tid på:

1. Everquest
2. Counter strike
3. Starcraft

Rasmus

Fra : Thomas Finnerup

Dato : 12-04-02 10:08

On Thu, 11 Apr 2002 16:53:37 +0200, "Snyderen"
<anders1988@hotmail.com> wrote:

> Hej
>
> hvad er det bedste spil, nyt og gammelt.

Nogle af de spil, jeg har brugt mest tid på..

Tony Hawk's Pro Skater 2: Svine-lækkert gameplay. Jeg har gennemført
alle banerne omkring 22 gange og har også klaret samtlige gaps. Jeg
bliver nok aldrig træt af det spil. :)

The Longest Journey: Et af de få seriøse adventurespil, jeg har
spillet. Ikke det dér Monkey Island-pjat, hvor man føler sig tvunget
til at sidde og grine fjoget hele tiden.

Rally Championship: Stadig bedre end mange af de bilspil, der udgives
i dag, på trods af at grafikken ikke er 3D-accelereret.

- Thomas

Fra : Morten Bowman Hansen

Dato : 12-04-02 11:42

On Fri, 12 Apr 2002 11:08:03 +0200, Thomas Finnerup <TF@Picco.dk>
wrote:

> [...]
>spillet. Ikke det dér Monkey Island-pjat, hvor man føler sig tvunget
>til at sidde og grine fjoget hele tiden.

Ellers ikke mange herinde der spiller adventure
Myst-serien er kongen over alle konger!!

Morten
morten@NOSPAMbowman.dk

Fra : Mark Langdahl

Dato : 12-04-02 22:10

"Morten Bowman Hansen" <morten@NOSPAMbowman.dk> wrote in message
> Ellers ikke mange herinde der spiller adventure
> Myst-serien er kongen over alle konger!!

Jeg har kun snuset til nr. 1 og 3 ganske kort, og jeg syntes, de virkede
lidt ulogiske i deres puzzles. Men de er ufattelig flotte og atmosfæriske,
og det er bestemt også en vigtig kvalitet. Min adventure-favorit blandt de
alt for få, jeg har fået prøvet, er klart Zork: Nemesis. Det har en
historie, der er fuld af gys og overraskelser, og atmosfæren er helt i top.
Samtidig var det så teknisk flot udført, at der ikke er langt fra Myst 3 fra
sidste år til Zork: Nemesis fra 1996.

Med venlig hilsen

Mark Langdahl

Fra : Morten Bowman Hansen

Dato : 13-04-02 14:48

On Fri, 12 Apr 2002 23:10:29 +0200, "Mark Langdahl"
<kajqrd@get2net.dk> wrote:

> [...]
>Samtidig var det så teknisk flot udført, at der ikke er langt fra Myst 3 fra

Jep Zork-serien er kanon. Både Nemesis og Inquisitor er fede.
Riven (Myst 2) er også rigtig fedt, men slutningen er meget svær.
Jeg synes netop historien er forcen i Myst-serien - og stemingen.

Morten
morten@NOSPAMbowman.dk

Fra : Mark Langdahl

Dato : 13-04-02 18:36

> Jep Zork-serien er kanon. Både Nemesis og Inquisitor er fede.
> Riven (Myst 2) er også rigtig fedt, men slutningen er meget svær.
> Jeg synes netop historien er forcen i Myst-serien - og stemingen.

Jeg er aldrig kommet langt nok i et Myst-spil til at komme ordentlig ind i
historien, og så synes jeg, at der er for meget, man skal gætte sig frem
til. Man bliver bare dumpet ind i universet, og der står intet nogen steder
om, hvordan det hænger sammen. Det burde have været nævnt i manualen... Men
hvad angår stemningen, så er det kun Zork: Nemesis, der kommer i nærheden.

Med venlig hilsen

Mark Langdahl

Fra : Arcana

Dato : 15-04-02 14:07

"Thomas Finnerup" <TF@Picco.dk> skrev i en meddelelse

> The Longest Journey: Et af de få seriøse adventurespil, jeg har
> spillet. Ikke det dér Monkey Island-pjat, hvor man føler sig tvunget
> til at sidde og grine fjoget hele tiden.

OK spil, men for "girlish" imnsho.
Har du prøvet de gamle Indiana Jones-spil fra Lucasarts, f. eks. Fate of
Atlantis? Guf rent gameplay-mæssigt, selv om grafikken er gaaaammel.

arc@na

Fra : Thomas Finnerup

Dato : 15-04-02 17:19

On Mon, 15 Apr 2002 15:07:25 +0200, "Arcana" <marsupilan@kangoroo.gov>
wrote:

[The Longest Journey]

> OK spil, men for "girlish" imnsho.

?! Ja ok, lidt er det måske, men historien er både lang og spændende.
:)

> Har du prøvet de gamle Indiana Jones-spil fra Lucasarts, f. eks. Fate of
> Atlantis? Guf rent gameplay-mæssigt, selv om grafikken er gaaaammel.

Jep, Fate of Atlantis var et af de første PC-spil, jeg købte. Jeg blev
ret imponeret af, at der var så meget tale i det, selv om der var
meget knas og støj (men det skyldes nok snarere det ringe lydkort, jeg
havde dengang).

Jeg har også gennemført The Last Crusade, men det var på Amiga'en. Det
var dengang LucasArts lavede rigtigt gode adventurespil. Nu er de jo
desværre gået væk fra det ellers så rare point'n'click interface. :/

- Thomas

Fra : Torben Larsen

Dato : 12-04-02 11:47

"Snyderen" <anders1988@hotmail.com> wrote in message
> Hej
>
> hvad er det bedste spil, nyt og gammelt.

Jet Set Willy til ZX Spectrum
Pacman i arkaden
Monkey Island til PC'en
Commando til C64'eren
--
Torben
http://www.petitiononline.com/warcrime/

Fra : Hefner Karstensen

Dato : 12-04-02 12:32

Elite - ZX-Spec.
Civivization serien.
VGA planets
StarCraft
Tribes 2
New Zealand Story (Var du på Rauland Højfjeldshotel, vinteren 1988-89 har du
sansynligvis set undertegnede spille New Zealand Story. Jeg spillede stort
set uafbrudt fra december til marts og blev da også fyret fra mit job som
skiguide. Ikke sidste gang overdrevet spil har haft uheldige konsekvenser.
Man kan blive HF-selvstuderende, hvis man spille for meget Pirats og Civ, og
der var vist også et semester på datamatikerskolen, der måtte tages om, da
Duke Nukem skulle gennemføres. (he he)

Fra : Martin M.

Dato : 12-04-02 16:44

"Snyderen" <anders1988@hotmail.com> wrote:

> hvad er det bedste spil, nyt og gammelt.

Bedste RPG: Final Fantasy 3 til Super Nintendo (SNES)

Bedste FPS: Half-Life

Bedste FPS, multiplayer: Counter-Strike + Quake 2 Lithium

Bedste RTS: StarCraft - Broodwar

Bedste RTS, multiplayer: StarCraft - Broodwar

Bedste Bilspil: NFS 1 + 5

Bedste Strategi: Alpha Centauri + Civilization 2.

Bedste adventurespil: Leisure Suit Larry 7 - Love For Sail. (hyleskægt!)

Bedste fly"simulator": TIE-Fighter: Collectors Edition samt X-wing Alliance

Bedste Platformspil: Super Mario Bros. 3 til Nintendo (NES)

Det var vist det hele...

Mvh Martin

Fra : Flemming C. Lund

Dato : 12-04-02 17:01

> hvad er det bedste spil, nyt og gammelt.

1. Max Payne (Det undrer mig at ingen andre har nævnt den!?)
2. Soldier Of Fortune
3. MOHAA
4. Colin McRae Rally 1 + 2
5. Fifa 2001 + 2002

Fra : Punish the deed, not~

Dato : 13-04-02 16:51

On Fri, 12 Apr 2002 18:01:00 +0200, "Flemming C. Lund"
<fclund@esenet.dk> wrotd:

>1. Max Payne (Det undrer mig at ingen andre har nævnt den!?)
>2. Soldier Of Fortune
>3. MOHAA
>4. Colin McRae Rally 1 + 2
>5. Fifa 2001 + 2002

ja du har ret max payne skilte sig ud ved at han kunne lave det der
med at flyve i slow motion det var blæret , men bortset fra det syntes
jeg ikke at det var overfedt

og sof var også rigtig fedt

og MOHAA stinker fordi jeg ikke kan komme forbi lortevagterne på
stranden

Fra : Bobby Sixkiller

Dato : 12-04-02 18:35

> Hej
>
> hvad er det bedste spil, nyt og gammelt.
> Fx.
>
> 1.max payne
> 2.avp2
> 3.red alert 2
>
> M.V.H
> Anders (Snyderen)

Vilkårlig rækkefølge:

- Green Baret
- Kick Off 2
- Wings (ikke Wings of Fury)
- Counter-Strike
- Civilization-serien

Fra : Klaus Jensen

Dato : 12-04-02 21:26

"Bobby Sixkiller" <no@spam.here> wrote in message
> - Kick Off 2

Endelig en der nævnede det! :)

Det har jeg spildt så stor en del af min ungdom med, så det er skræmmende.
Himmelsparket fra midten er en klassiker. :)

- Klaus

Fra : Klaus Jensen

Dato : 12-04-02 21:28

"Snyderen" <anders1988@hotmail.com> wrote in message
> hvad er det bedste spil, nyt og gammelt.

Fifa 2002
Doom II (IMHO første FPS-spil der sparkede ALVORLIGT røv som multiplayer -
Jeg har spillet det måske 500 timer... Suk...)
Civilization (jeg synes ikke det er blevet hverken markant værre eller bedre
siden første version jeg prøvede på A500)

- Klaus

Fra : Mark Langdahl

Dato : 12-04-02 23:23

Jeg kan ikke helt dy mig for at udvide min liste til det bedste i hver
genre...

FPS: System Shock (Viste for første gang, at historien er vigtig for en
FPS... Får HL-fans et deja-vu ved den sætning?)

Taktisk shooter: Terra Nova (Yderst intelligent shooter lidt a la Swat 3,
blot hænger historien bedre sammen og spillet havde allerede i 1996
multiplayer...)

Puzzle-orienteret adventure: Zork: Nemesis (Teknisk et vidunder med en
gigantisk stemning og timevis af glimrende underholdning og logiske puzzles,
der er både originale og har en tilpas sværhedsgrad.)

Point-and-click-adventure: Quest for Glory 1: So you want to be a hero (Høj
humor og en snedig brug af RPG-elementer, der sikrer at man kan gennemføre
det flere gange uden at det bliver kedeligt.)

Turbaseret strategi: Civilization (Jeg har ikke tal på, hvor mange gange,
jeg har spillet det til langt ud på natten, da jeg var omkring 12... Det kan
ikke være sundt, man whatever, så længe vi har det sjovt.)

Squad-baseret strategi: Incubation (Tyk stemning, fed grafik og et
ufatteligt vel fungerende gameplay... Også et spil, der spilles til langt ud
på de små timer.)

Realtime strategi: Seven Kingdoms 2 (En enorm diplomatisk del gør det til en
helt særlig oplevelse i forhold til andre RTS. Og tilfældighedsgenererede
baner gør, at der altid er nye udfordringer.)

Action-strategi: Uprising (Det er ufattelig fængende, og så er det faktisk
temmelig let at styre. Lidt mere action end Battlezone, og kun en lille
smule bedre.)

RPG: Ultima IX (Det her var en svær en, for jeg har prøvet mange rigtig
fede. Planescape: Torment var meget tæt på, men Ultima vandt på bedre
grafik, en ufattelig fængende historie, medens Planescape: Torment blev
holdt oppe af en bedre mulighed for at tilpasse sin karakter under spillet.)

Hack-and-slash: Silver (Først og fremmest en ufattelig original stil holder
det adskildt fra masserne af Diablo-kopier. Samtidig er det et stort plus,
at man har stor kontrol over sin karakters bevægelser, så man f.eks. kan
lave flere forskellige stød og slag ved forskellige bevægelser med musen.
Eneste minus er manglende multiplayer... Men det bruger jeg ikke alligevel,
så længe jeg kun har modem

Racerspil: Geoff Crammond's Formula One Grand Prix (Den var den første, der
reelt simulerede Formel 1, og ingen af de nyere spil har forbedret
væsentligt på gameplayet... Dette spil er for mig at se den største
revolution i racinggenren nogen sinde.)

Civil flysim: Flight Simulator 2002 (Grafikken er i top, fornemmelsen for
flyet er i top, og mulighederne for at udvide simulationen med nye fly og
scenarier giver den nærmest uendelige muligheder.)

Militær flysim: Falcon 4 (Et enormt community gør, at denne sim fortsætter
med at udvikle sig mod nye højder. Men også uden udvidelser af nogen art er
det en fantastisk præcis simulation med en meget detaljeret grafik.)

Simulation af andre fartøjer: Enemy Engaged: Commanche/Hokum (Missionerne er
opbygget, så man reelt har indflydelse på krigens forløb på en realistisk
måde, og muligheden for at koble spillet sammen med det første spil i
serien, Apache Havoc, forøger værdien betragteligt. Samtidig er styringen af
helikopterne bedre end i nogen anden heli-sim, jeg har haft fat i.)

3D-action-adventure: Outcast (Teknisk lidt forældet, men en meget medrivende
historie i en yderst detaljeret verden gør spillet meget mere interessant.)

Spacesim: Elite 2: Frontier (Den totale frihed gør, at man aldrig helt
bliver færdig med dette spil. Kunne David Braben ikke snart se at blive
færdig med 4'eren???)

Krigsspil: Sid Meier's Gettysburg (Meget detaljeret og trods det langt mere
tilgængelig end noget andet krigsspil, jeg har set.)

Genremix: Black & White (Jeg kunne ikke helt finde en genre, den passer ind
i, så den får den her lidt udefinerbare genre... Et af de mest originale
spil nogen sinde og med en styring, der revolutionere måden, man styrer spil
på...)

Kampspil: Inter Karate (Det sparkede altså bare totalt numse. Og så må jeg
indrømme, at jeg ikke har spillet så mange af slagsen)

Platform: Oddworld: Abe's Oddysee (Stor originalitet og en tilpas høj
sværhedsgrad. Eneste kritikpunkt er manglende XP-kompatibilitet...)

Forretningssimulation: Railroad Tycoon II (Stor dybde og nogle virkelig gode
scenarier... Store forbedringer i forhold til forgængeren også hvad angår
gameplayet.)

Sportsmanagement: Championship Manager X/X (Et spil, man sagtens kan tage
frem for at spille et par minutter ad gangen, men som det sjældent lykkes at
få lagt fra sig igen...)

Sportsspil: Leaderboard Golf 2 (Virkelig fede baner, og så blev man lige så
afhængig af det, som man bliver af speed.)

Arcade-spil: Tetris (Ufatteligt, at et så simpelt spil kan være så
vanedanende.)

Puzzle: Minestryger (Det er ufattelig så mange timer, der kan bruges på
dette spil... Thumbs up, Microsoft. Det er den vigtigste del af Windows...
Uden nogen skygge af tvivl.)

Det var vist det hele, tror jeg... Så kunne jeg jo samtidig præsentere min
flop-tre over de hidtil ringeste spil, jeg har haft mine beskidte fingre i:

Teazle 2 - yderst uinspirerende samling af småspil
Airlines - Alt for nem forretningssimulation
Dune 2000 - Der er intet nyt under solen i forhold til Dune 2 bort set fra
den allerede ved udgivelsen dybt forældede grafiske motor fra Red Alert...
Et billigt forsøg på at skrabe penge ind på en kendt navn.

Med venlig hilsen

Mark Langdahl

Fra : Dorthe Aagaard Niels~

Dato : 13-04-02 05:09

> hvad er det bedste spil, nyt og gammelt.

Counterstrike / Half-Life
C&C renegade
MOH
RTCW
Jedi Knight 2
Delta Force Land Warrior
Serious Sam 2
Lidt Unreal, UT og Q3 kan det også blive til i ny og næ
Hovedsagligt de fleste go'e Fps spil.

Hygge og God weekend

Fra : Punish the deed, not~

Dato : 13-04-02 16:47

On Thu, 11 Apr 2002 16:53:37 +0200, "Snyderen"
<anders1988@hotmail.com> wrotd:

>Hej
>
>hvad er det bedste spil, nyt og gammelt.
>Fx.
>
>1.max payne
>2.avp2
>3.red alert 2
>
>M.V.H
>Anders (Snyderen)

1: Unreal Tournament

2:AvP ,1 som jeg syntes at er det mest spooky spil at side med
slukket lys og få de der små rumdyr lige i hovedet så skærmen bliver
helt rød , det er det mest stemningsfyldte spil jeg har prøvet

3:Unreal "gammelt men fedt spil aligevel" og så Doom som man aldrig
glemmer selv om det i dag nok ikke er værd at spille så var det jo
stort dengang