T39M - email opsætning
Fra : JK

Dato : 11-04-02 14:06

Er der en eller anden snu måde, som man ska' bruge for at ku' se sin email
på en Ericsson t39m !!?

Jeg har en TDC wap-opkaldsprofil, som funker fint med Wap - men når jeg
prøver at tømme henholdsvis min Cybercity og TDC emailkonto, ender det altid
med at den melder "kan ikke finde server"

1. for Pop3 konto har jeg indtastet den server, som jeg henter post fra
2. ved SMTP har jeg indtastet TDC's server

- for begges vedkommende gælder, at jeg også har forsøgt at anvende
servernes IP-numre, men det er med samme resultat.

Jeg er lidt (meget) grøn mht. til opsætning af email på en mobil - det er
faktisk første gang jeg ska' prøve det på sån' een
- er der nogle betingelser, som skal være opfyldt, før det kan lade sig gøre
?

/JK

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 11-04-02 17:52

"JK" <dempsey@email.dk> wrote in message

> [...]
>
> 1. for Pop3 konto har jeg indtastet den server, som jeg henter post fra
> 2. ved SMTP har jeg indtastet TDC's server

Du skal opsætte en ny datakomm konti... hvor du skal kalde op til din
Internet udbyder..

Fra : Dr Frank

Dato : 11-04-02 18:17

Hey

Jeg har præcis det samme problem! Jeg har prøvet med en software
opdatering med det hjalp heller ikke! Den skriver stadig det samme!
Jeg har Sonofon og har prøvet deres hotline, men uden held!

Hvis der er nogen der kan hjælpe, er vi åbenbart flere der har det
samme problem med den telefon!

Dr Frank

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 11-04-02 18:28

"Dr Frank" <babyboom@mail1.stofanet.dk> wrote in message

> Jeg har præcis det samme problem! Jeg har prøvet med en software
> opdatering med det hjalp heller ikke! Den skriver stadig det samme!
> Jeg har Sonofon og har prøvet deres hotline, men uden held!

Software, du skal jo sætte telefonen ordenligt op.. Se bla i brugermanualen!
d´go ting

Fra : Jogge

Dato : 11-04-02 19:35

Det fordi i skal skrive IP adr'erne på de 2 servere så kører det

Fra : Ross

Dato : 11-04-02 19:10

Hej

Jeg har fra TDC Internet fået det svar, at man skal være abonnement på Opasia/Opasia Plus for at kunne hente/sende mail hos dem.
featuren er ikke dækket på Netbasis, som leveres sammen med f.eks. bredbånds løsninger.

vh
Ross

Fra : Lasse Vestergaard

Dato : 11-04-02 19:15

En anden ting, vedr. POP3 og SMTP på T39, R520 og tilsyneladende også T68i

Den kan ikke finde ud af at lave DNS-opslag når den prøver at finde
pop3-serveren, uanset om man bruger en dial-in konto til en internet-udbyder
eller om man bruger f.eks. GPRS. Jeg ved ikke om en softwareopgradering
virker, men om ikke andet er man nød til at finde servernes IP-adresser og
taste dem i stedet for selve servernes navne...

IP findes nemmest ved bare at ping'e pop3'en og SMTP'en fra en dos-prompt,
så står IP-adressen der også.

/Lasse

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 11-04-02 20:17

"Ross" <jsle@hotmail.com> wrote in message news:a94jim$90b$1@sunsite.dk...

> [...]
Opasia/Opasia Plus for at kunne hente/sende mail hos dem.
> featuren er ikke dækket på Netbasis, som leveres sammen med f.eks.

Ja, det er korrekt.

Så vidt jeg kan se på din IP, har du Webspeed... Prøv at bruge dette login
til mobilos

Fra : Ross

Dato : 13-04-02 08:09

Jeg har prøvet, det er det samme, og ifølge TDC er der kun tilknyttet Netbasis til Webspeed, som jeg dog kan opgradere til Opasia
Plus, mod at betale, hvilket jeg pt. ikke har lyst til.

vh
Ross

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 13-04-02 13:27

"Ross" <jsle@hotmail.com> wrote in message news:a98lhq$qf4$1@sunsite.dk...
> Jeg har prøvet, det er det samme, og ifølge TDC er der kun tilknyttet
Netbasis til Webspeed, som jeg dog kan opgradere til Opasia
> Plus, mod at betale, hvilket jeg pt. ikke har lyst til.

Ok, til et Netexpress er der Opasia Plus med. Så jeg regmede med, at det var
det samme med Webspeed.