MS Windows
briani 27239
WinXP og SB PCI 128 lydkort vil ikke enes/~
Fra : [3320] Jacob

Dato : 11-04-02 13:54

Hej. Jeg har stillet samme spørgsmål i hardwaregruppen, men stiller det også
her.

Jeg kan ikke inst. ovennævnte lydkort i XP. Iflg. Creatives hjemmeside har
XP selv drivere til det, men XP finder det kun som "Multimedie lydkort. Hvis
jeg manuelt prøver at opdatere driverne kan XP imidlertid godt se, at det er
et SB PCI 128, men vil ikke installere driverne. Jeg får istedet en fejl om
at "dataene er ugyldige". Jeg har også hentet et inst. program fra
Creativesiden, men det hjælper ikke en meter.

Jeg har læst mig til, at modelen af mit PCI 128 er for gammel til XP (model
CT 4700), men kan det virkelig passe at dette lydkort bare ikke vil køre med
XP???

Og i samme moment: Jeg har tænkt på senere at købe et Terratec DMX Xfire
1024 istedet, men har også hørt om inst. problemer i XP med dette kort.
Erfaringer ønskes.

PFT,

Jacob

Fra : -=:| ZkiiFreak |:=-

Dato : 11-04-02 16:05

Hej Jacob.

Jeg har også haft et PCI 128 under XP. Virkede "fint" ;-( Dvs, driverne blev
installeret fint, og det virkede, sådan cirka 5 min af gangen, hvis jeg
kørte noget der gav lyd fra sig. Så frøs systemet. Da jeg tog kortet ud, og
erstattede det med et andet, var der ingen probs.... Lorte drivers, tror
jeg.... Både dem der fulgte med WinXP og Creatives egne XP-drivers. Havde
samme prob under W2K (men igen, det er samme platform!)

> Og i samme moment: Jeg har tænkt på senere at købe et Terratec DMX Xfire
> 1024 istedet, men har også hørt om inst. problemer i XP med dette kort.
> Erfaringer ønskes.

Aner ikke om det giver probs, men jeg havde mine klamme befængte ( ;-> )
fingrer i et Terratec SixPack, og kørte det under XP. ALDRIG har jeg oplevet
så god lyd fra en PC!!!!!!!!! Og der er ingen probs overhovedet (!) med det
under XP (jeg havde i hvert fald ingen). Desuden har det digitale ind og
udgange! Det var et lækkert kort.
[Har nu fået et Soyo Dragon Plus! motherboard, som har on board lyd
(egentligt tænker man crap, men det har 5.1-dekoder) med digital in/ud!]

Hilsen

Zkii