MS Windows
briani 27239
Geninstallation/reinstallation af Win XP, ~
Fra : Santa Xcaze

Dato : 11-04-02 13:38

Ja mit internet (har adsl) virker ikke når man starter pc'en, altså lige
efter jeg er logget ind, så virker hverken ICQ, Virus update ... Jeg ville
prøve at geninstallere win XP, men er kommet i tvivl om den så beholder alle
de gamle installere programmer samt mail osv.? Eller sagt på en anden måde
kan man lave en reinstallation uden at skulle lige alle små programmer ind
igen?

Se min divx-afspiller
www.jazzcup.dk/temp/divx.htm
Santa Xcaze

Fra : Johnny Nielsen

Dato : 11-04-02 15:20

"Santa Xcaze" <hihi@hihi.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
anden måde
> kan man lave en reinstallation uden at skulle lige alle små

Ja du kan godt geninstallere. Boot fra CD'en og vælg installer
ved den første menu og reparer ved den næste. Den første
reperation tager ikke lang tid og overskriver kun beskadigede
filer. Hvis du stadig har problemer kan du køre proceduren igen.
Anden gang vil en egentlig geninstallation køre - dine
indstillinger bevares - men du er nødt til at hente evt.
opdateringer.

Johnny Nielsen
http://www.wintip.dk
Artikler, guides og tips til Windows 9x/Me og XP.

Fra : Santa Xcaze

Dato : 11-04-02 16:06

SNIP

Takker! ;)

Fra : Henning Lund

Dato : 11-04-02 21:06

Johnny Nielsen skrev:

> [...]
> Anden gang vil en egentlig geninstallation køre - dine
> indstillinger bevares - men du er nødt til at hente evt.

Så kommer spørgsmålet til en femmer, da jeg i sin tid prøvede dette, sagde
win xp at mit serienummer (eller hvad det nu hedder) ikke var gyldigt, lige
meget hvad jeg gjorde, ville den ikke acceptere tallene, en formatering
løste problemet, så var intet galt, men hva hulen er det der går galt?

--
Mvh.
Henning Lund

Fra : Jens jensen

Dato : 11-04-02 22:33

> Ja mit internet (har adsl) virker ikke når man starter pc'en, altså lige
> efter jeg er logget ind, så virker hverken ICQ, Virus update ... Jeg ville

har du prøvet det her
http://www.tweakxp.com/tweakxp/display.asp?id=637
godt nok kun til icq men måske kan det overføres til andre programmer.

mvh jens jensen.

--
Dark Helmet: How many assholes we got on this ship anyhow?
The Crew: YO!!!!