directx filer
Fra : Jette J. Hansen

Dato : 11-04-02 12:58

Hjælp hjælp

jeg har ikke den disse forstand på computer spil, jeg spiller aldrig selv.
Jeg skal dog for min søn installere Police Tractical Training og får
meddelelsen "unable to locate valid directx graphics drivers application"
Hvad gør jeg? - jeg har directx 6 installeret og har også prøvet med en
version 8.

Hilsen Jette
hansenj@post1.tele.dk

Fra : Gerner

Dato : 11-04-02 20:02

On Thu, 11 Apr 2002 13:58:02 +0200, "Jette J. Hansen" <hansenj@post1.tele.dk>
wrote:

> [...]
>meddelelsen "unable to locate valid directx graphics drivers application"
>Hvad gør jeg? - jeg har directx 6 installeret og har også prøvet med en

Jeg tror det har noget med dit grafikkort driver, som evt. skal opgraderes.
Hvordan bar du dig ad med at afinstallere directx v.8 og installere v.6 ?
Iøvrigt er v 8.1 bedst at have installeret, specielt til nyeste spil.

--
Gerner

fuku wa uchi, oni wa soto

Fra : Arcana

Dato : 11-04-02 21:37

"Gerner" <gerner@teknik.dk> skrev i en meddelelse

> Jeg tror det har noget med dit grafikkort driver, som evt. skal
opgraderes.

Du ved med andre ord ikke en skid.

arc@na

Fra : Michael Petersen

Dato : 12-04-02 08:51

"Arcana" <marsupilan@kangoroo.gov> skrev i en meddelelse
> "Gerner" <gerner@teknik.dk> skrev i en meddelelse

> [...]

Aha men Gerne har nu alligevel fat i noget af det rigtige. Hvis grafikkortet
ikke opfylder de krav der er til spillet kan man såmænd installere directX 9
uden at det hjælper. Police Tactical Ops kræver et 8mb Direct3D kompatibelt
grafikkort. Først bør Jette tjekke at hendes grafikkort har 8 mb ram og
understøtter DirectX 7 som med al sandsynlighed er det spillet kræver.
Til Jette: tryk Start -> Kør... og skriv dxdiag i det tomme felt og tryk OK.
Fra det program der kommer op kan du vælge "Display". Der står hvilket
grafikkort du har, hvor meget ram det har og indirekte også hvilken directX
version det understøtter. I kassen "drivers" står der et versionsnummer som
f.eks på mit geforce2 kort har versionsnr 4.13.01.2832

4= Windows 95/98/ME 5=Windows2000 6=windows XP
13= Dx 8 12=dx7 11=dx6.1 10=dx5 eller lavere
01=?
2832= nvidia driverversionsnr.

Hvis du skriver dit grafikkort her kan vi evt hjælpe dig med at finde den
seneste driver

Michael
--
Who is General Failure and why is he reading my hardrive?

Fra : Jette J. Hansen

Dato : 12-04-02 10:19

Tak for jeres bud. Men jeg har slev løst problemet:
Jeg ved ikke hvordan min søn har afinstalleret directx 8, men helt sikkert
er det gjort forkert, fordi jeg var nød til at installere windows igen.
Derefter installerede jeg directx igen og denne gang lagde den sig rigtigt
og spillet køre bare perfekt...................at skidtet gik død senere i
går aftes er nok et helt andet problem, sådan at jeg måtte formatere
computeren, men det regner jeg ikke for noget.

m.v.h. Jette