MS Windows
briani 27239
Polen og polske tegn
Fra : Per Münster

Dato : 11-04-02 09:27

Goddag,

Jeg har et behov for (ved lejlighed) at kunne bruge en computer med polsk
tegnsæt, både på tastatur og på skærm. Jeg har forsøgt mig med at lave polen
som tegnsæt i tastatur under kontrolpanel, men på layout-siden er der
tilsyneladende ikke en polsk. Hvad gør man?

MVH

Per

Fra : Niels P Sønderskov

Dato : 11-04-02 10:20

"Per Münster" <prm@dansani.dk> wrote in message

> [...]
> som tegnsæt i tastatur under kontrolpanel, men på layout-siden
er der
> tilsyneladende ikke en polsk. Hvad gør man?

Hvis du fortæller hvilken Windows du kører er chancerne bedre.

Niels

Fra : Per Münster

Dato : 11-04-02 12:50

Det kan være W98, eller W2K

Hvad siger du så?

/Per

Fra : Torben Roslund

Dato : 11-04-02 21:29

Du skal bruge en polsk skifttype for at kunne skrive de polske tegn...
Jeg sender den hjem til dig...

Torben

[snip] Tilfreds Knud

Fra : Jan Albertsen

Dato : 12-04-02 09:34

Vil du lægge den ud på nettet, evt i en binær gruppe, da der sikkert
er andre, deriblandt mig, der kan få glæde af den?

Jan Albertsen

Fra : Torben Roslund

Dato : 13-04-02 21:38

Er gjort... Undskyld!

Fra : Niels P Sønderskov

Dato : 14-04-02 03:39

"Per Münster" <prm@dansani.dk> wrote in message
> Det kan være W98, eller W2K
>
> Hvad siger du så?

Andre har været hurtigere og du har formentlig fået løst
problemet, men med 2k (NT og nyere) er det i hvert fald sådan at
du kan vælge sprog og tastatur hvorefter standardfontene Ariel,
Times New Roman og Courier (big fonts) fungerer med f.eks. polske
krumelurer fordi det er uni code med alverdens tegn i modsætning
til de gamle.

Niels