Hvilket digt?
Fra : Anders Thingholm

Dato : 11-04-02 08:33

Hej

Kan nogen hjælpe mig med at finde ud af hvilket digt, der bliver citeret i
"Dead Poets Society".

Det er det, der starter med "Oh Captain, my captain".

Jeg skulle gerne bruge titlen, forfatteren og evt. teksten.

Hvis du kender digtet må du gerne sende en mail til anders@thingholm.dk

VH

Anders Thingholm

Fra : David Rasmussen

Dato : 11-04-02 08:38

Anders Thingholm wrote:
> [...]
>
> Det er det, der starter med "Oh Captain, my captain".
>
> Jeg skulle gerne bruge titlen, forfatteren og evt. teksten.

Walt Whitman.

Google ved alt:

http://utcsl.phys.utk.edu/~forrest/poems/captain.html

Fra : Kirsten Larsen

Dato : 11-04-02 08:43

Anders Thingholm <anders@thingholm.dk> skrev <snip> Hej
> Kan nogen hjælpe mig med at finde ud af hvilket digt, der bliver citeret i
> [...]

Det er af Walt Whitman og handler om Lincoln:
http://utcsl.phys.utk.edu/~forrest/poems/captain.html

venlig hilsen
Kirsten

Fra : Anders Vind Ebbesen

Dato : 14-04-02 00:25

In article <3cb53c44$0$97306$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk>,
Anders Thingholm claimed the following:
> Kan nogen hjælpe mig med at finde ud af hvilket digt, der bliver citeret i
> "Dead Poets Society".
>
> Det er det, der starter med "Oh Captain, my captain".

Hvor lang tid har du selv brugt, i minutter og sekunder, på at lede efter det
på nettet?

> Jeg skulle gerne bruge titlen, forfatteren og evt. teksten.

Jeg brugte cirka 12 sekunder på at søge efter "oh captain, my captain" på
google, og se hvad der kom som første hit:

http://utcsl.phys.utk.edu/~forrest/poems/captain.html

> Hvis du kender digtet må du gerne sende en mail til anders@thingholm.dk

Nej, nu poster jeg det i gruppen, så andre ikke stiller et ligeså dårligt
spørgsmål en anden gang.

--
Anders Vind Ebbesen
Når man skal score i dag, skal man ikke komme med blomster, men med en 128MB

Fra : Peter Tønnesen

Dato : 14-04-02 09:35

"Anders Vind Ebbesen" <spam@boomer.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Anders Thingholm claimed the following:

> Hvor lang tid har du selv brugt, i minutter og sekunder, på at lede efter

Det er da sagen ret uvedkommende, manden spørger i en nyhedsgruppe på
"nettet", så der er hans søgen startet!!

> Jeg brugte cirka 12 sekunder på at søge efter "oh captain, my captain" på
> google, og se hvad der kom som første hit:
>
> http://utcsl.phys.utk.edu/~forrest/poems/captain.html

Du er dygtig?

> Nej, nu poster jeg det i gruppen, så andre ikke stiller et ligeså dårligt
> spørgsmål en anden gang.

Tak for det, så har JEG og andre folk der har lyst til at læse dette indlæg
svaret på det.....Selvom dette indlæg VAR blevet besvaret på en sober måde 3
dage før dit "svar"...

/Peter