Identifikation af bruger
Fra : Henning Petersen

Dato : 10-04-02 22:53

Hejsa!

Jeg sidder og leger lidt med en ide til en "number of users online"
funktion, og har kigget lidt i de headere jeg selv afleverer til min
server.

Jeg laver en md5 hash af
   REMOTE_ADDR
   HTTP_USER_AGENT
   HTTP_VIA
   HTTP_X_FORWARDED_FOR
og tælle de forskellige resultater jeg får.

1) Jeg ved godt at folk som bruger en proxy som sender de forskellige
requests på forskellige IP'er falder igennem - det aksepterer jeg.

2) De første to headers burde identificere de fleste, de to sidste
burde fange folk som går via diverse proxyer (som mig selv), men andre
proxyer kan vel finde på at indsætte andre headers, eller...?

Er der nogen som har bud på om der skal checkes på mere/andre headers?

--
Venlig hilsen / Best regards
   Henning

_H_P_C_o_n_s_u_l_t_ http://www.hpc.dk