Nokia 6310 giver hyletone ved opkald - men~
Fra : Flemming Thor Hansen

Dato : 10-04-02 21:15

Når jeg ringer op på min 6310 kommer der en kraftig hyletone i røret lige når
forbindelsen skabes og displayet viser "Husk omstilling er aktiv".

Ved opkald på samme telefon med et Telmore(TDC) SIM-kort, hvor alle omstillinger
er slået fra er der ingen hyletone. Hvis omstilling ved optaget slås til, er der
også hyletone med Telmore SIM-kortet.

Jeg var ved at være træt af hyletonen, så jeg anullerede alle omstillinger.
Det hjalp ikke. Den skriver stadig "Husk omstiller er aktiv" når jeg ringer op,
selv om omstillingen ikke er aktiv.

Oranges kundeservice oplyser, at det kan man ikke fjerne uanset at al omstilling
er annuleret. "Du må bare holde telefonen væk fra øret indtil hyletonen har
været der" var svaret.

Nu overvejer jeg virkelig at skifte Orange ud.

Har andre oplevet det samme med (6310) Orange????

PS: Jeg har testet problemet på 2 forskellige 6310'er, der er samme problem på
begge to.

Flemming Thor Hansen
Fjern "no_spam " fra e-mail adressen ved e-mail svar

Billedgalleri på Webshots
http://community.webshots.com/user/flemmingthorhansen

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 10-04-02 21:48

"Flemming Thor Hansen" <fth@nospam_post3.tele.dk> wrote in message

> Nu overvejer jeg virkelig at skifte Orange ud.

Hvad har det nu med Orange? Efter tidligere erfaringer er Orange et veldigt
godt teleselvskab...

Det er vel ligesom i en Ericsson telefon, som kommer med et bib, når der
også er oprettet forbindelse... Du kan jo nok finde det i indstillingere for
lyd.... Fx tone ved forbindelse eller ligende?

Fra : Mr'eN

Dato : 10-04-02 22:08

Slå advarselstoner fra!

Det gjorde det på 6210, 7110, 6110 og 5110
På 6210'eren er det under profiler, husk at gøre det på alle de
profiler du benytter

Ulempen er at telefonen ikke hyler nå den er ved at løber tør for
batt. (hvis det er en ulempe)

\Mr'eN

Fra : Flemming Thor Hansen

Dato : 11-04-02 16:12

On Wed, 10 Apr 2002 23:07:57 +0200, Mr'eN <trellis@mail-online.dk> wrote:
> [...]

Hurra - det virkede - så slipper jeg for at skifte teleselskab.
Jeg klarer mig udmærket ud at blive advaret når batteriet er ved at løbe tør.
Indikatorerne i displayet virker ganske fint.

1000 tak for hjælpen.

Fra : Morten HB

Dato : 10-04-02 22:35

> [...]
omstilling
> er annuleret. "Du må bare holde telefonen væk fra øret indtil hyletonen

Ring til Orange kundeservice og fortæl dem at du skal til udlandet og derfor
gerne vil have slået viderstilling fra.
Herefter kan du helt selv styre din viderstilling. Hos Orange kan man nemlig
ikke selv slå viderstillingen helt fra, men efter et lille opkald og en
mindre løgn er det klaret.

/Morten

Fra : Nick Christensen

Dato : 10-04-02 22:39

> Ved opkald på samme telefon med et Telmore(TDC) SIM-kort, hvor alle
> omstillinger er slået fra er der ingen hyletone. Hvis omstilling ved
> optaget slås til, er de også hyletone med Telmore SIM-kortet.

Lyder meget mystisk at det problem kun er der med Orange. Er du sikker på
du har sat det hele korrekt op?

Måske det kan skyldes at Orange bruger Nokia udstyr på centralen, og TDC
bruger Ericsson udstyr. Men tvivler dog. Og begge selskaber har vel også
andet udstyr efterhånden.

Fra : Thomas-Jensen

Dato : 11-04-02 09:12

Som MortehHB skriver skal du ringe til kundeservice for at så slået ALT fra.
Selv om du slår det hele fra, så går den alligevel på telefonsvarer efter
den har været tilringet et stykke tid, prøv selv!

Jeg har selv været træt af at det væltede ind med beskeder når man havde
haft den slukket i et møde eller lign., og man kan jo ligesom ik' lade være
med at ringe tilbage når en kunde har lagt en besked - så er det bedre at
den bare siger at der ikke er forbindelse til telefonen.

Mvh
Thomas

Fra : GiWeo

Dato : 11-04-02 10:14

Hejsa

> [...]
>
>Har andre oplevet det samme med (6310) Orange????
>
>PS: Jeg har testet problemet på 2 forskellige 6310'er, der er samme problem på

Orange benytter det er hedder "Operatør bestemt videresilling" hvilket
i praksis vil sige at lige så hurtigt som du slår viderestillingen fra
.. så slår Orange den til igen, dette kan dog let ordnes ved et opkald
til Kundeservice - bed dem om at slette "Operatørbestemt
viderestilling"

Har selv en 6310 hos Orange - uden viderestiling - men har aldrig
oplevet en hyletone !!

--

Lars Engelhardt - Hillerød - Denmark - engelhardt@os.dk
Masser af Links, Politiscanner og PMR-446 walkie på