Kode til at sende strøm ud gennem paralel-~
Fra : Morten Simonsen

Dato : 10-04-02 21:10

Hejsa

Er der nogen, rimelig simpel måde, at få computeren til at sende et antal
volt ud gennem paralel-porten, så man kunne lave et program der f.eks. kunne
få nogle digtal tal til at lyse på forskellige måder ?

Venlig Hilsen, Morten

ICQ 15785813

Fra : Soren 'Disky' Reinke

Dato : 11-04-02 06:38

"Morten Simonsen" <post@simonsen.mail.dk> wrote in message
> [...]
kunne
> få nogle digtal tal til at lyse på forskellige måder ?

Du kan ikke styre spændingen på en parallel port, enten er de on eller of.

Men du kan sætter et R2R netværk på, hvormed du har en simple DA konverter
der i 256 kan gå fra 0-5V.

Jeg mener COMM api'en også kan håndtere parallel porten.

--
With many Thanks
Soren ' Disky ' Reinke ICQ #1413069 remove 'ihsyd' when email replying

Fra : Morten Simonsen

Dato : 13-04-02 11:26

"Soren 'Disky' Reinke" <disky@disky-design.ihsyd.dk> wrote in message

> Du kan ikke styre spændingen på en parallel port, enten er de on eller of.

Jamen det er også fint nok, jeg behøver ikke at kunne ændre på den, bare
bestemme hvilke pins den skal sende strøm ud af, og hvilke den ikke skal

Men det er måske ikke noget problem at lave så ?

Fra : Lars Dam

Dato : 13-04-02 12:44

On Sat, 13 Apr 2002 12:25:59 +0200, "Morten Simonsen"
<post@simonsen.mail.dk> wrote:

> [...]
>bestemme hvilke pins den skal sende strøm ud af, og hvilke den ikke skal
>
>Men det er måske ikke noget problem at lave så ?

Sikkert ikke, men du stiller et meget hardware nært spørgsmål som i
første omgang ikke har noget med Java - jeg er overbevist om at du kan
få meget bedre støtte hvis du spørger i dk.teknik.elektronik

vh. ld