død efter flashning
Fra : Lenni Frederiksen

Dato : 10-04-02 20:21

Jeg har en kammerat der har skulle flashe sin asus a7v bundkort fra version
1004 til 1005 og flashningen gik fint i følge programmet. Men da han skulle
starte maskinen op var den død. Han har prøvet med et program der skulle
rekonfigurer hans bios til standarten men det virker heller ikke. Nogle der
har en god ide eller kan henvise mig til nærmeste bios forhandler ?

Mvh.
Lenni

Fra : [5250] Jens

Dato : 10-04-02 20:45

Lenni Frederiksen wrote:
> [...]
> rekonfigurer hans bios til standarten men det virker heller ikke. Nogle der
> har en god ide eller kan henvise mig til nærmeste bios forhandler ?

Chippen skal flashes i en EPROM-brænder/flasher, eller du skal bestille
en ny chip hjem fra Asus.
Jeg har en EPROM-flasher fra www.loet.de (IDE-flasher), men det er
stadig kun et begrænset udvalg af chips som kan flashes med den. :/

Hvad står der (helt præcist) på chippen under klistermærket?

Fra : LHZ

Dato : 12-04-02 22:21

Du har prøvet at "kortslutte" CMOS'en ???
Altså resette den ?

Fra : Gimmer

Dato : 13-04-02 15:55

hvis man fejl flasher kan man lave cmos clear lige så todset man vil uden
resultat

Fra : 2800 HM

Dato : 15-04-02 20:24

ne@it.dk hvis du bor i KBH er denne fyr god koster 80,00kr.
Ellers prøv cope et eller andet de flasher osse.
Henrik