MS Windows
briani 27239
fat32 og ntfs i xp pro
Fra : Simon Kamber

Dato : 10-04-02 20:13

Vi kører her i huset et hjemmenetværk, hvor min computer kører ntfs
filsystem, mens resten kører fat32. Jeg har prøvet at oprette de andre
computere som brugere, men uden effekt. De er stadigvæk ikke omfattet
af sikkerhedsindstillingerne. Kan det være fordi de andre kører fat?
og hvis ikke, hvad kan det så være. På forhånd tak for hjælpen.
--
Simon "Black" Kamber
ved email, fjern REMOVETHIS fra adressen

Fra : Leony

Dato : 11-04-02 10:16

"Simon Kamber" <simon_kamber@hotREMOVETHISmail.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> computere som brugere, men uden effekt. De er stadigvæk ikke omfattet
> af sikkerhedsindstillingerne. Kan det være fordi de andre kører fat?

Det er kun Windows 2000/NT/XP der kan bruge NTFS partitioner.
Du kan dog downloade noget software der gør dig i stand til at se NTFS
partitioner i de andre Windows versioner.
http://www.sysinternals.com/ntw2k/freeware/ntfswin98.shtml
Hvis dette ikke virker så kan du søge på "ntfs 98" på Google, så får du en
del søgeresultater.

mvh Leony..........Se mit casemod:
http://home.worldonline.dk/~vinci/

Fra : Simon Kamber

Dato : 11-04-02 14:22

On Thu, 11 Apr 2002 11:15:46 +0200, "Leony"
<leony@REMOVETHIScyberjunkie.dk> wrote:

>Det er kun Windows 2000/NT/XP der kan bruge NTFS partitioner.
oh, glemte at sige at alle computerne kører xp.

Fra : Christian R. Larsen

Dato : 11-04-02 15:06

Leony <leony@REMOVETHIScyberjunkie.dk> skrev i artiklen
<1vct8.27916$iY5.872822@news010.worldonline.dk>...
> Det er kun Windows 2000/NT/XP der kan bruge NTFS partitioner.
> Du kan dog downloade noget software der gør dig i stand til at se NTFS
> partitioner i de andre Windows versioner.

Ja, og endog skrive til dem, hvis man ellers sfår fat i den registrerede
version.

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 11-04-02 17:47

Thu, 11 Apr 2002 11:15:46 +0200, skrev "Leony"

>Det er kun Windows 2000/NT/XP der kan bruge NTFS partitioner.

Når man kører netværk, så er det fuldstændig ligegyldigt, hvilket
filsytem, de forskellige computere i netværket kører med.

En win 98 i netværk vil sagtens kunne læse/skrive til en
ntfspartition på en anden computer i netværket.

(Selvfølgelig skal den have rettigheder til det, men det har ikke
noget med filsystemet at gøre)

--
med venlig hilsen
Knud

Fra : Simon Kamber

Dato : 12-04-02 16:10

On Thu, 11 Apr 2002 18:46:47 +0200, Knud Gert Ellentoft
<knudgert@mail.tele.dk> wrote:

>En win 98 i netværk vil sagtens kunne læse/skrive til en
>ntfspartition på en anden computer i netværket.
Har du så noget bud på hvorfor det at jeg opretter de andre computere
som brugere(som jeg har fået at vide her i gruppen at jeg kan) preller
totalt af på min computer, de er alligevel bare gæster uden adgang til
de mapper jeg ellers har givet dem adgang til(de har adgang når jeg
lokker på dem fra den her computer, bare ikke når de logger på over
netværket).

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 12-04-02 17:42

Fri, 12 Apr 2002 15:09:44 GMT, skrev
simon_kamber@hotREMOVETHISmail.dk (Simon Kamber):

>Har du så noget bud

Nej, desværre ikke, burde virke.

Fra : Simon Kamber

Dato : 13-04-02 09:47

On Fri, 12 Apr 2002 18:41:51 +0200, Knud Gert Ellentoft
<knudgert@mail.tele.dk> wrote:

>Nej, desværre ikke, burde virke.
Skal man bare oprette dem så de står som brugere når man starter
computeren?, og burde de så stå i joblisten under brugere når de
logger på?

Fra : Simon Kamber

Dato : 13-04-02 16:23

On Sat, 13 Apr 2002 08:47:28 GMT, simon_kamber@hotREMOVETHISmail.dk
(Simon Kamber) wrote:

>computeren?, og burde de så stå i joblisten under brugere når de
>logger på?
over netværket altså.