MS Windows
briani 27239
ZoneAlarm Pro
Fra : Henrik Steffensen

Dato : 10-04-02 19:22

Når jeg åbner min Zonealarm Pro control center, ser det ud til, at
programmet RUNDLL32 kører i fire udgaver og alle "listening to port
TCP;0,113"

Hvad betyder det? Hvorfor vises programmet fire gange?

Hilsen Henrik.

Fra : Arcana

Dato : 10-04-02 22:40

"Henrik Steffensen" <hst@vip.cybercity.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> TCP;0,113"
> Hvad betyder det? Hvorfor vises programmet fire gange?

Du har fået den frygtede og yderst destruktive rundll-virus. Slet straks
alle filer med endelsen *.dll fra din computer.

arc@na

Fra : Peter Hindsgaul

Dato : 10-04-02 22:42

"Arcana" <marsupilan@kangoroo.gov> skrev i en meddelelse
> "Henrik Steffensen" <hst@vip.cybercity.dk> skrev i en meddelelse

> Du har fået den frygtede og yderst destruktive rundll-virus. Slet straks
> alle filer med endelsen *.dll fra din computer.

Hvad synes du selv om det svar hvis du læser det igen?

Vh
Peter

Fra : Arcana

Dato : 10-04-02 23:18

"Peter Hindsgaul" <hindsgaul@tdcspaceremove.dk> skrev i en meddelelse

> Hvad synes du selv om det svar hvis du læser det igen?

ROTFLBTC.

OK?

--
@

Fra : Peter Hindsgaul

Dato : 10-04-02 23:19

> ROTFLBTC.
>
> OK?

Kender ikke forkortelsen

Vh
Peter

Fra : Arcana

Dato : 10-04-02 23:25

> Kender ikke forkortelsen

Rolling On The Floor Biting The Carpet.

Flere akronymer på:
http://www.acronymfinder.com/

- for eksempel: PCMCIA: People Can't Memorize Computer Industry Acronyms.

arc@na

Fra : Peter Hindsgaul

Dato : 10-04-02 23:26

> [...]
> http://www.acronymfinder.com/
>
> - for eksempel: PCMCIA: People Can't Memorize Computer Industry Acronyms.

Tak Jeg fandt selv en liste og kunne ikke stå for denne
ROTFLMAOSHTCCOMNAIWEDA
Jeg er bare ikke sikker på jeg kan huske den

Vh
Peter

Fra : Arcana

Dato : 10-04-02 23:48

> ROTFLMAOSHTCCOMNAIWEDA

Sorry, ROTFLMAOSHTCCOMNAIWEDA was not found in the database.

arc@na

Fra : Peter Hindsgaul

Dato : 10-04-02 23:51

> "Peter Hindsgaul" <hindsgaul@tdcspaceremove.dk> skrev i en meddelelse

> Sorry, ROTFLMAOSHTCCOMNAIWEDA was not found in the database.

Rolling On The Floor Laughing My A*se Off So Hard That Coke Came Out My Nose
And I Wasn't Even Drinking Any

http://members.aol.com/nigthomas/r.html

Og så tror jeg vi er ved at være lidt for OT

Vh
Peter

Fra : Arcana

Dato : 11-04-02 00:01

> Rolling On The Floor Laughing My A*se Off So Hard That Coke Came Out My
Nose
> And I Wasn't Even Drinking Any
> Og så tror jeg vi er ved at være lidt for OT

Du burde faktisk gå ind på Acronym Finder og submitte acronymet.

"He, who sniffs coke, drowns.
Confucius."

arc@na

Fra : Peter Hindsgaul

Dato : 11-04-02 00:06

> Du burde faktisk gå ind på Acronym Finder og submitte acronymet.

Jamen det gjorde jeg så

Vh
Peter

Fra : Peter Jensen

Dato : 10-04-02 22:46

"Arcana" scribbled:

> Du har fået den frygtede og yderst destruktive rundll-virus. Slet
> straks alle filer med endelsen *.dll fra din computer.

OK, nu er du bare ond ...
Minder mig lidt om:
http://www.hackology.com/go.asp?g=/programs/mbhttpbf/funnychatlog.html

--
PeKaJe

Fra : Arcana

Dato : 10-04-02 23:22

"Peter Jensen" <pekaje@hotmail.youmightwannaremovethis.com> skrev i en
meddelelse news:a92br8$bs0$1@news.net.uni-c.dk...

> OK, nu er du bare ond ...

Ja, men der er sgu da ikke nogen der er dumme nok til at tro på det. Desuden
vil man få en masse "Acess denied"-meddelelser hvis man virkelig skulle
prøve...

Men så undskyld, da.... )

> http://www.hackology.com/go.asp?g=/programs/mbhttpbf/funnychatlog.html

ROTFLVM!!!!

arc@na
Vi har jo kun det skæg vi selv sidder på -
det sagde hun ihverfald i går...

Fra : Henrik Steffensen

Dato : 11-04-02 06:07

Heldigvis kunne jeg godt gennemskue den - men hvad er egentlig svaret på mit
spørgsmål??

Fra : Arcana

Dato : 11-04-02 16:07

> Heldigvis kunne jeg godt gennemskue den - men hvad er egentlig svaret på
mit
> spørgsmål??

Jeg tvivler på, at det er noget du behøver at bekymre dig om. Hvis man er på
døgnet rundt, især med fast IP-adresse, vil der altid være nogen, som laver
portsniffing - meen det ser jo ud til, at ZA har fanget den.

arc@na

Fra : Arcana

Dato : 11-04-02 16:11

> [...]

laver
> portsniffing - meen det ser jo ud til, at ZA har fanget den.

Ups - rundll32.dll er en af de centrale systemfiler - den ser nok bare efter
om der er hul igennem. Det er altså noget fra din PC, og ikke noget udefra
kommende. Ingen grund til bekymring.

arc@na

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 11-04-02 07:09

"Arcana" <marsupilan@kangoroo.gov> writes:

> Du har fået den frygtede og yderst destruktive rundll-virus. Slet straks
> alle filer med endelsen *.dll fra din computer.

Du giver friviligt support til naar han har gjort det?

--
Thorbjørn Ravn Andersen
http://homepage.mac.com/ravn

Fra : Arcana

Dato : 11-04-02 16:10

"Thorbjørn Ravn Andersen" <thunderbear@bigfoot.com> skrev i en meddelelse

> Du giver friviligt support til naar han har gjort det?

Intet problem. Men nu har han jo gennemskuet, at der var tale om en joke...
HVIS man følger mit tåbelige "råd" er det ikke vanskeligere at redde
opsætningen end at stikke WIN-CD'en ind og vælge at reparere installationen.

arc@na

Fra : Leony

Dato : 11-04-02 10:23

> [...]
> Når jeg åbner min Zonealarm Pro control center, ser det ud til, at
> programmet RUNDLL32 kører i fire udgaver og alle "listening to port

Fandt lidt på tysk, ved dog ikke om der står noget du kan bruge.
De snakker vist om at det er en trojaner, det tror jeg dog ikke.
http://pub15.ezboard.com/finternetundsecurityforumfrm16.showMessage?topicID=
51.topic

Hvilken Windows bruger?
Min XP har 4 stk svchost på nettet, det er vist rimeligt harmløst.

mvh Leony..........Se mit casemod:
http://home.worldonline.dk/~vinci/

Fra : Henrik Steffensen

Dato : 13-04-02 09:53

"Leony" <leony@REMOVETHIScyberjunkie.dk> wrote in message

> [...]
> 51.topic
>
> Hvilken Windows bruger?
> Min XP har 4 stk svchost på nettet, det er vist rimeligt harmløst.

Win98Se

Fra : Leony

Dato : 13-04-02 17:21

> Win98Se

Fandt du noget på den tyske side du kunne bruge?
Har du noget antivirus du kan bruge til at scanne for trojans? Hvis nu....
Måske et gratis onlinetjek.
Fandt denne side om hvad port 113 bliver brugt til:
http://www.networkice.com/advice/Exploits/Ports/113/default.htm
Er du på IRC eller lignende?

Fra : Webhiker

Dato : 19-04-02 14:17

> [...]
>
> Hilsen Henrik.
>
> Er du sikker på at du har den rigtige version af ZA, altså den der passer
til dit operativsys.Jeg har XP og her er det genereret således : "Kør en DLL
som et program" og programmet henter af og til info fra nettet. Jeg syntes
ikke du skal bekymre dig så længe du ikke har andre problm.

Til den lille dreng, der syntes at det var morsomt at svare med så totalt
åndsvagt et svar, kan jeg kun sige; tror du selv på at alle har siddet ved
sin PC mens de skulle have været i skole, for at lære nogle helt almindelige
ting som feks. hvordan man opfører sig ??? Du skulle nok selv have valgt at
gå lidt i skole i stedet for at sidde ved din PC og skrive åndsvage svar. OG
SLET SÅ BARE ALLE DINE DLL-FILER.