Elektronisk Hunde hegn
Fra : OFH

Dato : 10-04-02 17:11

Hej
Er der nogen som ved hvor man kan købe sådant et smart trådløst hundehegn.
Det er det hvor man graver en ledning i jorden, og udstyrer hunden med det
specielle halsbånd, som jeg mener.

Hilsen Ove

Fra : Punish the deed, not~

Dato : 10-04-02 18:21

On Wed, 10 Apr 2002 18:11:19 +0200, "OFH" <ofh@email.dk> wrotd:

> [...]
>Det er det hvor man graver en ledning i jorden, og udstyrer hunden med det

Du kan jo prøve at spørge på et torturcenter det kan være at de ved
det !

Fra : OFH

Dato : 10-04-02 18:52

Punish The Stupid, Not The Puppit.
Og der mener jeg dig som STUPID, at svare så ondsvagt. BUDHEAD.
Hvis du ikke kan ytre fornuftige meninger, så sig ingenting....

Fra : Trine Kornum Christi~

Dato : 10-04-02 21:04

OFH wrote:

> Punish The Stupid, Not The Puppit.
> Og der mener jeg dig som STUPID, at svare så ondsvagt. BUDHEAD.
> Hvis du ikke kan ytre fornuftige meninger, så sig ingenting....

Hvordan svarer man på sådan en rodet besked. For det første svarer man
altid under det man svarer på, for det andet så er det efter min mening
lige så slemt at svare på den måde, det gør dig absolut ikke bedre end
andre.

> "Punish the deed, not the breed" <nobody@home.com> skrev i en meddelelse

> hundehegn.
> det

Det her er da heller ikke en måde at svare folk på. Hvis man er uenig
kan man da godt gøre opmærksom på sine holdninger på en pæn måde.

Og for lige at blive on topic, så syntes jeg heller ikke at elhegn er
den rigtige måde at opdrage sine hunde, man vil jo heller ikke bruge den
metode til sine børn.

Mvh Trine

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 11-04-02 07:05

"OFH" <ofh@email.dk> skrev i en meddelelse
> Punish The Stupid, Not The Puppit.
> Og der mener jeg dig som STUPID, at svare så ondsvagt. BUDHEAD.
> Hvis du ikke kan ytre fornuftige meninger, så sig ingenting....

Tilbage til dig selv som en boomerang.............

mvh

Christian

Fra : Punish the deed, not~

Dato : 11-04-02 11:52

On Wed, 10 Apr 2002 19:52:02 +0200, "OFH" <ofh@email.dk> wrotd:

>Punish The Stupid, Not The Puppit.
>Og der mener jeg dig som STUPID, at svare så ondsvagt. BUDHEAD.
>Hvis du ikke kan ytre fornuftige meninger, så sig ingenting....

Hahahahah snak lige om et åndsvagt svar , mener du selv at det er
fornuftige meninger du kommer med der ? det er jo næsten for pinligt
til at svare på "fnis"

Fra : Anne-Marie Prange Ma~

Dato : 11-04-02 12:05

"Punish the deed, not the breed" <nobody@home.com> skrev i en
meddelelse news:5lqabu475e07rkhl4nj3o6kd1h9120k4ql@4ax.com...
> [...]
> Hahahahah snak lige om et åndsvagt svar , mener du selv at det er
> fornuftige meninger du kommer med der ? det er jo næsten for pinligt

Ignorer ham .. at give tilbage i samme tone er spildt krudt .. og
skaber bare flere aggressioner hos ham .. spild af tid og god
atmosfære i gruppen

Smil fra Ami

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 11-04-02 12:44

"Anne-Marie Prange Madsen" <woopie@mail1.stofanet.dk> skrev i en meddelelse

> Ignorer ham .. at give tilbage i samme tone er spildt krudt .. og
> skaber bare flere aggressioner hos ham .. spild af tid og god
> atmosfære i gruppen

Jeg plejer at give folk 5 forsøg, og laver de stadig 'latterlige' indlæg
kommer du i kill-filter.

--
mvh/regards

Christian
ICQ: 4937239

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 11-04-02 12:46

"Christian B. Andresen" <mailto:username@domain.country> skrev i en
meddelelse news:3cb576eb$0$230$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...

> Jeg plejer at give folk 5 forsøg, og laver de stadig 'latterlige' indlæg
> kommer du i kill-filter.

Der skulle selvfølgelig stå: ....kommer DE i kill-filter....

--
mvh/regards

Christian
ICQ: 4937239

Fra : mus

Dato : 11-04-02 14:19

Og???? Det står jo enhver frit.

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 11-04-02 14:41

"mus" <spoi@sol.dk> skrev i en meddelelse
> Og???? Det står jo enhver frit.

Det står vel også mig frit at fortælle hvad jeg gør ikke ?

Fra : mus

Dato : 11-04-02 21:28

ja da overvejede bare lige hvad man skulle bruge den oplysning til.

<3cb59277$0$11943$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk>...

Fra : mus

Dato : 11-04-02 14:19

Jamen DU svarer jo!!!

Fra : Nina El Falaki

Dato : 10-04-02 18:30

Hej

Den slags halsbånd/hegn er forbudt i Danmark.

--
Nina El Falaki
Feca Somali & Bengal Cats

Fra : OFH

Dato : 10-04-02 18:43

Det er der så meget der er. Det kan vel ikke være så slemt at man behøver få
sure opstød af den grund

Fra : Nina El Falaki

Dato : 10-04-02 19:31

Sure opstød??? Jeg synes da, du er den eneste med sure opstød.

El-hegn blev forbudt, fordi de giver hunden *unødig* smerte/ubehag. Jeg
synes ikke det er i orden at påføre hunden smerte/ubehag især når det er
*unødig*

Der findes andre og bedre metoder, de kræver bare lidt mere af ejeren

--
Nina El Falaki
Feca Somali & Bengal Cats

Fra : ~ Susanne ~

Dato : 10-04-02 20:26

Ove, køb du bare dit hegn. Lad en ven grave det ned for dig tilfældigt i
haven. Tag så selv halsbåndet på og gå så rundt i haven, indtil du har
fundet "grænsen" hele vejen rundt. Hvor sjovt tror du det vil være???

En helt anden ting er problemet omkring, hvis hunden løber "ud". Tror du så
den har så forbandet stor lyst til at løbe ind igen??

Susanne

Fra : Doggy

Dato : 10-04-02 23:12

Hej Ove

Hvorfor synes du sådan et hegn er smart ?

Hvad med at indhegne din have med et rigtigt hegn eller at lære hunden hvor
den må være ?

Hilsen

Merete

Fra : John

Dato : 11-04-02 00:05

"OFH" <ofh@email.dk> skrev i en meddelelse news:a91o7g$1u53$1@news.cybercity.dk...
> [...]
> Det er det hvor man graver en ledning i jorden, og udstyrer hunden med det

Hej Ove.

Kan du ikke prøve at forklarer hvor i det smarte ligger at
strømfører sin hund(e) ?.

Hvis man ellers har opdraget sin hund korrekt, er der slet ikke
brug for den slags, i mine øjne, tåbelige agregater.

VH - John.

Fra : OFH

Dato : 11-04-02 21:12

Okay okay jeg gir mig.
Jeg lover aldrig nogensinde at formaste mig til at spørge igen.
Forøvrigt var det slet ikke til mig selv. Jeg har slet ingen hund, og ønsker
det heller ikke. Det nærmeste jeg kommer det er min kat. Undskyld.........

Fra : vl@post1.tele.dk

Dato : 12-04-02 16:54

On Thu, 11 Apr 2002 22:12:27 +0200, "OFH" <ofh@email.dk> wrote:

>Okay okay jeg gir mig.
>Jeg lover aldrig nogensinde at formaste mig til at spørge igen.

Ja ja, pas du bare på hvad du spørger om her !

Bare den mindste politiske ukorrekthed, så har du hele hylekoret af
"Hundeadvokater" og hysteriske tanter på nakken omgående..

Man undlader ikke bare at svare på noget man ikke synes om, Næh
spørgeren skal meget gerne stå tilbage som en lallende idiot - i den
hellige hunds navn..

Jeg tror egentlig, at de fleste der færdes her i gruppen er ganske
almindelige hundejere der behandler deres hunde ganske almindeligt og
fornuftigt, de gider bare ikke deltage i den ofte totalt forskruede
diskussion om et eller andet bagatel emne.

Kære Hylekor, kunne I dog ikke bare holde jeres mund når I ikke har
andet end jeres evindelige forargelse og panderynken at fremture med ?

Fortsat god dag

Verner

Fra : Punish the deed, not~

Dato : 12-04-02 18:09

On Fri, 12 Apr 2002 15:54:25 GMT, vl@post1.tele.dk wrotd:

> [...]
>
>Kære Hylekor, kunne I dog ikke bare holde jeres mund når I ikke har
>andet end jeres evindelige forargelse og panderynken at fremture med ?

Der skal da være lidt gang i den ellers er det da kedeligt at læse
herinde , og hvad er det egentlig at du selv bidrager med ? udover at
brokke dig ?det er jo meget nemt at sidde på sidelinien og ikke
skrive noget og så en gang imellem brokke sig over de andre , skulle
det være bedre end hylekoret ?

Fra : VL

Dato : 12-04-02 20:15

On Fri, 12 Apr 2002 19:09:12 +0200, "Punish the deed, not the breed"
<nobody@home.com> wrote:

det er jo meget nemt at sidde på sidelinien og ikke
>skrive noget og så en gang imellem brokke sig over de andre , skulle
>det være bedre end hylekoret ?

Hvem siger jeg er bedre ?

Men det var da rart, at du selv erkender dig som medlem af omtalte
Hylekor

Verner

Fra : Punish the deed, not~

Dato : 13-04-02 07:11

On Fri, 12 Apr 2002 19:15:01 GMT, vl@post1.tele.dk (VL) wrotd:

> [...]
>>

>Hvem siger jeg er bedre ?
>
>Men det var da rart, at du selv erkender dig som medlem af omtalte

............Det er vist kun dig der opfattede det sådan , jeg er ikke
med i hylekoret , men er i min helt egen katogori

Fra : OFH

Dato : 11-04-02 21:29

Hej igen
Ved i hvad... En venlig mand har svaret på mit slemme spørgsmål ang.
elektronisk hundehegn. Så nu ved jeg hvor det kan købes... Fin nyhedsgruppe
i har der!
En anden bruger har ligeledes sendt mig en venlig mail, hvor han ønsker at
vide vis jeg finder ud af det. Han vil nemlig også gerne have et.

Fra : Nina El Falaki

Dato : 11-04-02 23:18

Det er jo bare sørgeligt, at der er nogen her i gruppen der er villig til at
begå ulovligheder, i stedet for at yde den nødvendige indsats.

--
Nina El Falaki
Feca Somali & Bengal Cats

Fra : Sverre Stokke

Dato : 12-04-02 06:22

cats@feca.dk,Ny-Internet writes:
>Det er jo bare sørgeligt, at der er nogen her i gruppen der er villig til
>at
>begå ulovligheder, i stedet for at yde den nødvendige indsats.

Det er da ikke ulovligt at gøre opmærksom på, hvor det kan købes. Det er
heller ikke ulovligt at købe det. Det er ikke engang ulovligt at
'installere' det. Men det er ulovligt at sætte den der dims på hunden -
hvis der er strøm på systemet.

Hilsen Sverre, som ikke ved hvor det kan købes - og derfor heller ikke er
ham, der har oplyst det.

Fra : Annette Skovbon

Dato : 12-04-02 14:13

Hej Sverre,
Det gør det da ikke mindre modbydeligt.
-Annette

Fra : Louise Kragh

Dato : 12-04-02 14:09

Hmm OFH er vist en lille troll??
mvh
Louise

Fra : OFH

Dato : 12-04-02 17:34

Jaaee en lille trold. Meget er jeg blevet kaldt, men aldrig før for en
trold. Er det positivt eller negativt ment?
Jeg forstår nu ikke al den polemik. Er det ikke bedre at ens hund kan løbe
frit rundt på ens grund, end som at den er indespærret i en lille men lovlig
hundegård.
Jeg er ikke nogen barbar eller noget i den retning, men jeg bryder mig ikke
om emsige små paragrafryttere som føler sig hævet over alle os andre
almindelige mennesker.
Man skal ikke have en modsat menig, bare for at vise at man tør sige den.

Hilsen Barbaren Ove

Fra : Lars Gaardsøe

Dato : 12-04-02 18:05

Hej Ove..

Jeg overvejet engang at købe et sådan " Hegn"... mere fordi det pæne end et
plankeværk på 2m.. omkring huset.. vi snakker 8-9 år tilbage.. men mener
allerede dengang, det var forbudt . men mit indtryk var faktisk at det ikke
påførte hunden smerte...mere chok...fordi halsbåndet sitret på hunden, når
den trådte over ledningen i jorden..og derved oplevet noget ubehag,, Har
aldrig selv set det i funktion..

` Nogen der ved hvad og hvor meget strøm / Amp...´´ disse afgav, der skal
jo´ en del Amp til, før det påfører smerte....

Mvh. Lars

Fra : Punish the deed, not~

Dato : 12-04-02 18:25

On Fri, 12 Apr 2002 19:05:06 +0200, "Lars Gaardsøe"
<lars.g@adslhome.dk> wrotd:

> [...]
>
>` Nogen der ved hvad og hvor meget strøm / Amp...´´ disse afgav, der skal
>jo´ en del Amp til, før det påfører smerte....

Måske du kunne lede efter en Newsgroup i et Uland hvor det stadig er
tilladt

Og tror du ikke at hvis chok er lig med ubehag , at smerte også er lig
med ubehag ? hvordan vil du kende forskellen ?

smerte er sku da det samme som ubehag !

Det er sku da kun i Ulandene de bruger den slags , vi andre kan /burde
kunne få sat et plankeværk op " de fås billigt i silvan"

hvis min nabo begyndte at bruge sådan et stødhalsbånd , så ville jeg
100% melde det til politiet

Fra : OFH

Dato : 12-04-02 18:51

Hr. eller Fru Punish

Du er et lysende eksempel på UVIDENHED. Hvordan kan man dog være så
uvidende, og alligevel så emsig.
Hvorfor tar du ikke også og melder mig til politiet. De kan skam sagtens
finde mig ved hjælp af min e-mail adresse.
Hvis ikke kan du jo pudse Interpol på mig.
Eller hvad med FBI.
Tænk dig nu lidt om inden du udtaler dig fremover...

Fra : Highlander

Dato : 13-04-02 07:19

> Hr. eller Fru Punish
>
> Du er et lysende eksempel på UVIDENHED. Hvordan kan man dog være så
> uvidende, og alligevel så emsig.

Din argumentation, i dine personlige flammer, får ikke din IQ til at fremstå
som særlige høj ...

mit råd er, at hvis den når 50 bør du sælge ...

PLONK ( og ikke pga elhegn )

Highlander

Fra : Highlander

Dato : 13-04-02 07:19

Fra : Punish the deed, not~

Dato : 12-04-02 18:12

On Fri, 12 Apr 2002 18:33:58 +0200, "OFH" <ofh@email.dk> wrotd:

> [...]
>almindelige mennesker.
>Man skal ikke have en modsat menig, bare for at vise at man tør sige den.

almindelige mennesker hmmmm er det dem der sætter stød til deres hunde
? så har vi vist en forskellig opfattelse af hvad almindelige
mennesker er !

Fra : Nina El Falaki

Dato : 12-04-02 18:58

Jo Ove

Det er bedre at hunden kan løbe frit, det er jo ikke det jeg brokker mig
over, men derimod metoderne. Man kan jo faktisk lære hunden at blive hjemme
uden el.

--
Nina El Falaki
Feca Somali & Bengal Cats

Fra : OFH

Dato : 12-04-02 18:39

Hej alle hundeelskere!

Skal vi ikke lige prøve af få hele denne lidt tåbelige diskution sat på et
lidt mere oplysende plan.
Det er jo slet ikke meningen at hunden skal fare rundt og få ELEKTROCHOCK
den ganske dag.
Sagen er nemlig den at man lægger en farvet snor eller lignende oven på
ledningen som man har gravet ned.
Den første gang hunden krydser den farvede snor, får den et stød fra
halsbåndet. Så husker hunden at det er farligt at nærme sig den farvede
snor, og den kommer fremover ikke i nærheden af skellet.
Nu er det jo altså bare sådan, at hunde som mennesker glemmer efter en rum
tid, og så er det jo man bare kan tænde for strømmen og give hunden en lille
ny påmindelse.
Men nu skal man så også huske på at strøm ikke bare er strøm. I et sådant
elektronisk hundehalsbånd sidder der jo bare et par små batterier. Disse
batterier giver mange ampere, men ganske få volt.
De er derfor ganske ufarlige for både dyr og mennesker. Faktisk er det sådan
at man kan købe massageapperater (beregnet til os mennesker) som virker på
nøjagtig samme måde. De er faktisk ret behagelige og virksomme mod ømme
muskler, jeg har selv prøvet det.
Hunden opfatter ved et stød fra halsbåndet, derimod den hurtige
sammentrækning af dens nakkemuskler som noget farligt, og derfor reagere den
som meningen er med dette.
Men det er stadigvæk ganske ufarligt og smertefrit.

Med venlig hilsen
Ove

Fra : Nina El Falaki

Dato : 12-04-02 19:03

Hej Ove

Egentlig er jeg ligeglad med hvor meget smerte/chok hunden får eller ikke
får. Et sådant el-hegn er i mine øjne kun for dovne hundeejere, der ikke
gider yde den indsats, der er nødvendig for at holde hund.

Da det samtidigt er ulovligt, påfører det altså hunden ubehag, ellers var
det ikke ulovligt.

Som en anden har skrevet, kan brugen af el-hegn også gøre hunden bange for
at gå ind i haven igen, når den er kommet ud fx med ejeren.

--
Nina El Falaki
Feca Somali & Bengal Cats

Fra : Nina El Falaki

Dato : 12-04-02 20:27

Fra : Lars Gaardsøe

Dato : 12-04-02 19:14

Hej Ove..

Du mener vel omvendt, da du jo sagtens kan holde en ledning med 25.000
volt.. så længe der ikke er Amp i. sker der intet.
Ved du hvor mange Amp.. et sådant halsbånd afgiver.. grunden til
spørgsmålet.. er selvfølgelig for at få en ide´ om det i teorien.. gør
ondt..

Mvh. Lars

Fra : Punish the deed, not~

Dato : 12-04-02 19:15

On Fri, 12 Apr 2002 19:39:12 +0200, "OFH" <ofh@email.dk> wrotd:
> [...]
>tid, og så er det jo man bare kan tænde for strømmen og give hunden en lille

,,,,,,,,,,,,,,,du skulle selv ha sat strøm i hovedet , hver gang du
skrev så dumme ting som , du har gjort indtil videre .

> [...]
>nøjagtig samme måde. De er faktisk ret behagelige og virksomme mod ømme

,,,,,,,,,,,,,,,,,,jammen så hyg du dig bare med dit masageaparat Ove
men lad være med at pådutte hundene det , de har ikke ønsket at få
det på vel , der er stadig ingen grund til at give hunde et
ubehag/smerte når man kan sætte et plankeværk op istedet for ! eller
det er måske fordi at det er for svært at sætte sådan et op ? så er
det nemmere at købe stødhalsbånd ?

> [...]
>som meningen er med dette.
>Men det er stadigvæk ganske ufarligt og smertefrit.

,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,Du ved ikke en skid om hvordan hunden opfatter
et stød ! du kan jo ikke spørge den vel ! og vil du lige definere
smerte ? er det ikke smerte bare fordi det ikke er farligt ? hvis
hunden oplever det som noget farligt så er det jo ubehageligt og
smerte er = ubehag , tror du virkelig ikke at der er en grund til at
det er blevet forbudt ? tænk at du uden at være flov skriver at andre
er uvidende ?? "ryster på hovedet"

god weekend til dig Ove hyg dig med dit masageaparat

Fra : Trine Kornum Christi~

Dato : 15-04-02 21:52

"Punish the deed, not the breed" <nobody@home.com> writes:

> [...]
> er uvidende ?? "ryster på hovedet"
>
> god weekend til dig Ove hyg dig med dit masageaparat

Sjældent har jeg dog oplevet en så opfarende person, der er kun en
ting at sige til det:

PLONK!

/Trine

Fra : Sverre Stokke

Dato : 12-04-02 19:20

ofh@email.dk,Ny-Internet writes:
> [...]
>Nu er det jo altså bare sådan, at hunde som mennesker glemmer efter en rum
>tid, og så er det jo man bare kan tænde for strømmen og give hunden en

Det er kun delvis korrekt. Når hunden er 1 - 2 meter fra ledningen, bipper
dimsen, som sidder på hunden. Så den skal være mere end almindelig dum for
at gå videre og få stød.

I øvrigt er opfinderen af systemet dansk, og han blev hyldet alle mulige
steder - inkl. en tv-avis - for sin banebrydende opfindelse. Men så
skiftede den politiske korrekthed.

Hilsen Sverre.

Fra : Nina El Falaki

Dato : 12-04-02 20:20

"Sverre Stokke" <sverre@enterpol.dk> skrev i en meddelelse
> ofh@email.dk,Ny-Internet writes:
> I øvrigt er opfinderen af systemet dansk, og han blev hyldet alle mulige
> steder - inkl. en tv-avis - for sin banebrydende opfindelse. Men så
> skiftede den politiske korrekthed.

Eller man blev klogere

--
Nina El Falaki
Feca Somali & Bengal Cats

Fra : Sverre Stokke

Dato : 12-04-02 20:10

nobody@home.com,Ny-Internet writes:
>Du ved ikke en skid om hvordan hunden opfatter
>et stød !

Gør du ?

Hilsen Sverre.

Fra : Punish the deed, not~

Dato : 13-04-02 07:14

On Fri, 12 Apr 2002 21:10:25 +0200, "Sverre Stokke"
<sverre@enterpol.dk> wrotd:

>Gør du ?
>
>Hilsen Sverre.

Nej det gør jeg jo heller ikke , men jeg fører mig jo heller ikke frem
med at det ikke gør ondt på hunden ! jeg mener at det er lidt
kompliceret at definere smerte .

Hunden opfatter det da som ubehag , og om vi så kalder det smerte
eller chok , burde da være ligegyldigt når man bare kan købe et
plankeværk og så er problemet løst , og hvis man så bor et sted hvor
plankeværk er forbudt , så ved man det vel inden man flytter hunden
ind ! så der findes ingen undskyldninger for at bruge sådan noget
efter min mening !

Fra : Sverre Stokke

Dato : 12-04-02 20:30

cats@feca.dk,Ny-Internet writes:
>"Sverre Stokke" <sverre@enterpol.dk> skrev i en meddelelse
>
>Eller man blev klogere

Det tror jeg ikke. Danske politikere lovgiver ofte som, om det hele er en
lang valgkamp + at diverse dyreværnsorganisationer har en enorm magt -
ikke mindst takket være de formuer, de vælter sig i. Og det er da også
tankevækkende at det er meget få lande, der har forbudt systemet. Er der
overhovedet andre end Danmark ?

Hilsen Sverre.

Fra : Lars Gaardsøe

Dato : 12-04-02 22:07

> [...]
> ikke mindst takket være de formuer, de vælter sig i. Og det er da også
> tankevækkende at det er meget få lande, der har forbudt systemet. Er der

Sikkert ikke..
Jeg kan heller ikke se det er så forfærdeligt, at et bruge et el-hegn
isoleret set.....der kan være andre ting der gør... man ville bruge
el-hegn..eks. der må ikke være plankeværk/hegn..i kvarteret hvor man bor..
og gerne ville have hunden... kunne bruge haven uden snor.

Vi kunne også gå ud og melde alle landmændene til politiet... der spærre
deres muh--koér inde bag el-hegn, der ihvertfaldt gir´ et rap over
nallerne´´
som jeg er sikker på også gør ondt på koén.... " det er også dyr... der ikke
selv har valgt"....

Jeg er ikke tilhænger af el-hegn...hverken til køer eller hunde.. Men det
kan måske være en løsning..på et problem...
Mvh. Lars.

Fra : Annette Skovbon

Dato : 13-04-02 02:27

*HOST musindlig HOST*

> [...]
> el-hegn..eks. der må ikke være plankeværk/hegn..i kvarteret hvor man bor..
> og gerne ville have hunden... kunne bruge haven uden snor.
Det tager dig ikke mange dage at lære din hund hvortil den må gå i
haven,- selvom den ikke har snor på,-eller el-halsbånd el. andre
sygelige idéer(taler af erfaring) Spørgsmålet er blot:GIDER man ofre et
par dage på sin hund??? el-hegnstilhængere siger vidst sig selv : Nej.
Så er spørgsmålet blot om de overhovdet burde råde over en hunds liv???

> [...]
> nallerne´´
> som jeg er sikker på også gør ondt på koén.... " det er også dyr... der ikke
-Irrelevant,- her er hegnstråden tydelig og kan ses,- det kan det
*smarte* el-hegn ikke og dyret har derfor ikke en chance for at vide
hvad den gør forkert.

> Jeg er ikke tilhænger af el-hegn...hverken til køer eller hunde.. Men det
> kan måske være en løsning..på et problem...
En løsning kunne også være ikke at anskaffe sig dyr, før man ved nok om
dyret(nok til at man ikke laver dem til omvandrende massageapparater???)
og har den fornødne tid til træning.

HALLO!!!! Må den heller ikke 'gøre' i haven??? - så får den lige med en
svinestav eller hvad ???

Det er for sygt mand. I tilhængere skulle dælme selv prøve...

Fra : Annette Skovbon

Dato : 13-04-02 02:28

> *HOST musindlig HOST*

Misundlig selvfølgelig,- sådan går det når temperamentet løber af med en

Fra : Trine Kornum Christi~

Dato : 15-04-02 22:05

"Annette Skovbon" <barbara_jordfed@chicks.dk> writes:

[snip]

> -Irrelevant,- her er hegnstråden tydelig og kan ses,- det kan det
> *smarte* el-hegn ikke og dyret har derfor ikke en chance for at vide
> hvad den gør forkert.

Du har øjensynlig ikke læst indlæggene ordentligt, hvis halsbåndet
siger lyde og der ligger en snor på jorden, så kan hunden vel se at
der er noget lige så vel som heste og køer.

> En løsning kunne også være ikke at anskaffe sig dyr, før man ved nok
> om dyret(nok til at man ikke laver dem til omvandrende
> massageapparater???) og har den fornødne tid til træning.

Jeg antager naturligvis at du er veganer, for åbenbart må man
overhovedet ikke have dyr der er spærret inde på en måde så det kan
gøre ondt eller være ubehageligt.

Har du heller aldrig givet din hund/dine hunde et ryk i snoren for at
gøre den opmærksom på at den skal gå på plads?

Så vidt jeg ved ordner hundene rangorden osv. indbyrdes ved at give et
dask med poterne eller lige snappe lidt efter hinanden, er det så ikke
også på den måde vi skal opdrage vores hunde/kæledyr? Ved at gøre det
tydeligt over for hunde, på dens egen måde, at det altså er os der
bestemmer.

Bare lige for at gøre det helt klart, så mener jeg ikke at der burde
være nødvendig med et elektrisk hegn for at holde hunden inde, vi har
i hvert fald ikke haft problemer med at lære vores hunde det. Men jeg
kan bare godt se en sag fra to sider, uden at være ekstrem
fanatisk. Desværre syntes jeg det virker som om der er en del herinde
som er meget fanatiske.

Nu har jeg sikkert gjort mig selv voldsom upopulær hos de fleste
herinde, men heldigvis er der plads til alles meninger på usenet. Også
selvom man er fanatisk, bare man stadigvæk snakker ordentlig til
hinanden.

/Trine

Fra : Tine Yding Jensen

Dato : 16-04-02 01:18

"Trine Kornum Christiansen" du skriver bl.a.:

> Du har øjensynlig ikke læst indlæggene ordentligt, hvis halsbåndet
> siger lyde og der ligger en snor på jorden, så kan hunden vel se at
> der er noget lige så vel som heste og køer.

Ja, men hvordan opdager den at tråden eller at halsbåndet der siger lyde
betyder, at den ikke må overtræde det? Ved at få stød! Ergo påfører man
hunden smerte inden man overhovedet har prøvet at lære den på anden måde
ikke at forlade haven (mærkeligt i mine øjne).

> Jeg antager naturligvis at du er veganer, for åbenbart må man
> overhovedet ikke have dyr der er spærret inde på en måde så det kan
> gøre ondt eller være ubehageligt.

Trine, hvad har det med at være veganer at gøre? Jeg synes, det ville være
skønt om der fandtes (og det gør der vel) et alternativ til el-hegnet for
heste og køer. Men det er en laaang proces der tager tid og koster mange
penge - derfor er det som det er lige nu. Men de _fleste_ der holder hund
har ikke 3 tønder land de_skal_ lukke hunden ud på hver dag, for at den kan
æde og motionere og være sammen med artsfæller og få luft. Forhåbentlig går
de ture med den

> Har du heller aldrig givet din hund/dine hunde et ryk i snoren for at
> gøre den opmærksom på at den skal gå på plads?

Jo, det skal jeg da ikke være sen til at indrømme, men jeg er også (synes
jeg selv blevet meget klogere siden da. Det er ikke nødvendigt at rykke
en hund i snoren for at lære den at gå på plads - det er IMH forældet og
skaber større probs end metoder der har den positive forstærkning i fokus.
Derudover har jeg personligt en hund der ikke "finder" sig i slige metoder -
han er SÅ ligeglad med smerte og ubehag og tak for det - han er min store
læremester.

> [...]
> også på den måde vi skal opdrage vores hunde/kæledyr? Ved at gøre det
> tydeligt over for hunde, på dens egen måde, at det altså er os der

Ahemm, og hvad har det lige at gøre med at give en hund stød eller rykke den
i snoren??? Ingenting! Hunde har ikke disse muligheder, når de omgås. Men de
har da måder at synliggøre, hvad de finder acceptabelt eller ej. Ingen af de
ting der her nævnes kan tilnærmelsesvis ligestilles med hundes indbyrdes
irettesættelsessystem og præmisserne, hvorom disse bliver hævdet.

> [...]
> kan bare godt se en sag fra to sider, uden at være ekstrem
> fanatisk. Desværre syntes jeg det virker som om der er en del herinde

Jeg synes ikke der er nogen herinde, som virker fanatiske, men vi har alle
vores holdninger. Og især aggregater der påfører hunde smerte er et
ømtåleligt emne, hvor vores blod kommer i kog. MEN, hvis du mener, at man er
fanatisk, hvis man tager 100% afstand fra dette, så må jeg også siges at
være fanatisk. Dermed er vejen åbnet for en definitionsdiskussion af det at
være fanatisk. Tror vi skal forfølge den i en anden ng, hvis det har
interesse

> [...]
> herinde, men heldigvis er der plads til alles meninger på usenet. Også
> selvom man er fanatisk, bare man stadigvæk snakker ordentlig til

Jeg synes det er dejligt at have en diskussion på et sagligt plan, men hvis
alle, hver gang der bliver skrevet noget, som ikke falder i deres smag,
kalder folk for fanatikere eller kaffesøstre (det har du ikke skrevet, men
det er set før) el. lign., så bliver tonen derefter, så en opfordring fra
mig skal lyde: Kald ikke andre for dette eller hint. Mediet er utaknemmligt
i denne sammenhæng - det kan så let blive altfor personligt og useriøst.

Mange hilsener

Tine

Fra : Punish the deed, not~

Dato : 16-04-02 12:39

On Tue, 16 Apr 2002 02:17:58 +0200, "Tine Yding Jensen"
<tyj@post.tele.dk> wrotd:

> [...]
>i denne sammenhæng - det kan så let blive altfor personligt og useriøst.

.................Så kan det vist heller ikke blive meget mere
uoverskueligt at finde ud af hvem der skriver hvad hvorfor og hvornår
!men det er måske heller ikke meningen at andre skal kunne læse med ?

Fra : Tine Yding Jensen

Dato : 16-04-02 13:08

"Punish the deed, not the breed" <nobody@home.com> skrev i en meddelelse:

\SNIP\ et indlæg.

> ................Så kan det vist heller ikke blive meget mere
> uoverskueligt at finde ud af hvem der skriver hvad hvorfor og hvornår
> !men det er måske heller ikke meningen at andre skal kunne læse med ?

Punish,

Det kunne nok have været gjort mere elegant fra min side - jeg skal arbejde
på min opsætning.

Tine.

Fra : Trine Kornum Christi~

Dato : 16-04-02 14:27

"Tine Yding Jensen" <tyj@post.tele.dk> writes:

> [...]
>

> Punish,
>
> Det kunne nok have været gjort mere elegant fra min side - jeg skal arbejde

Selvom vi ikke er enige om holdninger (det bliver man vist ogsaa kun
sjaeldent), saa syntes jeg da at din opsaetning var helt perfekt. Du
svarede under det du svarede paa, og da du svarede paa alle "afsnit"
saa skulle der da heller ikke snippes noget.

Hvis alle bare svarede saa paent, saa ville det hele vaere meget
nemmere.

/Trine

Fra : tine yding jensen

Dato : 16-04-02 22:51

> [...]
> saa skulle der da heller ikke snippes noget.
>
> Hvis alle bare svarede saa paent, saa ville det hele vaere meget

Tak, Trine

Tine.

Fra : Trine Kornum Christi~

Dato : 16-04-02 14:44

> [...]

> æde og motionere og være sammen med artsfæller og få luft. Forhåbentlig går

Jamen, kan du slå en ko ihjel uden at påføre den smerte? Nej, selvom
man give den en bedøvende indsprøjtning, så gør stikket vel også ondt
på en ko. Mine hunde har da i hvert fald givet udtryk for at det er
ubehageligt at blive stukket. Så er det vel også forkert at slagte
dyr, og derfor må man da vælge at være veganer. (Nu håber jeg ikke at
jeg har misforstået hvad en veganer er: Er det ikke dem der slet ikke
vil have noget med ting fra dyr at gøre? )

I øvrig bliver min nuværende hund meget sjældent gået tur med, et par
gange om året tror jeg. Han har lært at blive hjemme, så han bliver
bare lukket ud. Vi har 16 tønder land med masser af harer og hugle, så
han får rigeligt med motion.

> [...]
> han er SÅ ligeglad med smerte og ubehag og tak for det - han er min store

Jeg vil stadig påstå at der er nogle hunde der skal irettesættes mere
fysisk end et nej. Hvis man kan snakke sig til orden så er det da
absolut det bedste, men det er altså ikke alle hunde man kan det med,
ligesom det ikke er alle mennesker man kan det dem, IMHO.

> [...]
> ting der her nævnes kan tilnærmelsesvis ligestilles med hundes indbyrdes
> irettesættelsessystem og præmisserne, hvorom disse bliver hævdet.

Hvis en hvalp gør noget som dens mor ikke vil have, så advarer hun
først, hvis den stadig ikke reagerer som hun vil, så får den et dask
med poten. Voksne hunde advarer også først, men virker det ikke så kan
de da også finde på at bide hinanden.

Jeg mener, ligesom så mange andre, at man skal gøre sig til
førerhunden i flokken, og hvis den vælger, efter en tydelig advarsel,
at påføre hunden smerte, så mener jeg også at man kan tillade sig at
påføre hunden en mindre smerte.

> [...]
> være fanatisk. Dermed er vejen åbnet for en definitionsdiskussion af det at
> være fanatisk. Tror vi skal forfølge den i en anden ng, hvis det har

Jeg mener absolut ikke at man er fanatisk på grund af at man ikke vil
påføre hunden smerte. men når man påstår at folk som påfører hunde/dyr
smerte, ikke må have lov til at have dyr mere, så mener jeg at man er
fanatisk.

EOD fra mig.

/Trine

Fra : Marlene

Dato : 16-04-02 10:34

Trine Kornum Christiansen <news@trinekc.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:u8z7optao.fsf@trinekc.dk...
>Men jeg
> kan bare godt se en sag fra to sider, uden at være ekstrem
> fanatisk. Desværre syntes jeg det virker som om der er en del herinde
> som er meget fanatiske.

Det er altid en god ting at kunne se en sag fra begge sider - uden at koge
fuldstændigt over og kalde folk ubehagelige ting; og det er måske grunden
til, at nogle virker lidt fanatiske herinde - _fordi_ de reagerer på den
måde. Meeennn... de har jo ret! - i dette tilfælde i hvert fald. Hvordan i
h...... kan man finde på at anskaffe sig et elhegn??? Det kan da kun være,
fordi man er luddoven og ikke har fundet ud af, at der er noget, som hedder
psykologi........ At påføre et dyr - eller menneske - unødvendig smerte er
et utiltrækkende og uintelligent træk hos mennesket (sålænge mennesket er
"over" dyret - dyret kan jo ikke sige fra eller forsvare sig). Det er den
der magtsyge, som jeg gang på gang ser hos - og ja, nu kommer det -
genereliseringen, som jeg egentlig ikke bryder mig om - midaldrende mænd
(45-65 år)........ Jeg understreger naturligvis, at det ikke er alle
midaldrende mænd, som opfører sig sådan - langt fra - men _når_ jeg har set
en person rykke hysterisk i hunden, skælde den ud, endda slået den, så har
det _altid_ været en person som ovennævnt. Det stråler ligefrem ud af
personen, at han er bange for, at _jeg_ (og alle andre, der ser på ham) ikke
tror, han har styr på hunden......

Kan I have en rigtig god dag.....

Mvh. Marlene (der håber, at folk indser, at elhegn er en løsning, man
vælger, fordi man ikke selv ved, at man ikke burde have hund..........).

Fra : Trine Kornum Christi~

Dato : 16-04-02 14:33

"Marlene" <Ryg@post12.tele.dk> writes:

> [...]
> anskaffe sig et elhegn??? Det kan da kun være, fordi man er luddoven
> og ikke har fundet ud af, at der er noget, som hedder

Jeg er rimelig enig med dig hvad hunde angår, men at påstå at man med
overtalelsesevne kan få en hest eller en ko til at blive hvor den
skal, det mener jeg er absolut forkert.

Men ingen regler uden undtagelser. Jeg er sikker på at der er køer og
heste man kan opdrage så godt (jeg ved at man kan med en gris), men
jeg er lige så sikker på at der er hunde man ikke kan gøre det ved.

> [...]
>personen, at han er bange for, at _jeg_ (og alle andre, der ser på
>ham) ikke tror, han har styr på hunden......

Lige hvad det angår har du desværre ret. Jeg har dog set andre, men
langt de fleste passer på ovenstående beskrivelse.

/Trine

Fra : No time for bullshit

Dato : 12-04-02 22:35

Kære ofh
Det er sku da ikke let at være dig med alle de mennesker uden et liv udenfor
denne gruppe.
Jeg har overvejet det samme til mine katte. Jeg har 3 og ligeså mange
tusinde m2 så det er lidt dyrt i hegn.
Jeg kan godt følge dig.
Til alle jer andre FÅ ET LIV eller lad i det mindste os andre leve vores
SKIDERIKKER

MVH
En dyreven

Fra : Punish the deed, not~

Dato : 13-04-02 07:15

On Fri, 12 Apr 2002 23:35:19 +0200, "No time for bullshit"
<GFGHkll@jk.com> wrotd:

> [...]
>Jeg kan godt følge dig.
>Til alle jer andre FÅ ET LIV eller lad i det mindste os andre leve vores

,,,,,,,,,,,,haha sidder i ovre på fritidshjemmet og morer jer ? eller
er det ove der skriver anonymt med forskellige afsenderadresser ?
snak lige om at få et liv ..........

Fra : OFH

Dato : 13-04-02 18:40

Hov hov må jeg være mig den tone fri. Jeg skriver ikke anonymt. Det vil sige
jeg opgiver ikke lige min hjemadresse, men min mail er åben her. Jeg har
siden jeg startede denne "lille" diskution modtaget rigtige mage mails.
Mange af dem støtter mig, men vil ikke skrive på gruppen fordi der sidder
alle de højhellige køer og lukker deres harme ud over alle som måtte have et
andet synspunkt end dem selv.....

Hilsen Barbaren Ove

Fra : John

Dato : 13-04-02 13:42

"No time for bullshit" <GFGHkll@jk.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> Jeg kan godt følge dig.
> Til alle jer andre FÅ ET LIV eller lad i det mindste os andre leve vores

Hej "No time for dogshit".....( anonyme skiderik ;) )

Så er grænsen for mudderkastning hvis nået den ultimative
minusgrænse, og IQ´erne er gået til hvile der hvor en vis pibe
med sjov lugt slår sine triller.

Tag lige at få et liv selv og kom ud på et plan hvor debat
skabes og ikke dræbes.

Endtil videre har dit ovenstående INTET med hundehold at gøre og
er vel kun til for at du kan lege TROLL i en gruppe du tilfældigvis kom
til via din pc´er inde på børneværelset...

- John

Fra : Sverre Stokke

Dato : 13-04-02 07:13

barbara_jordfed@chicks.dk,Ny-Internet writes:
>ikke
>-Irrelevant,- her er hegnstråden tydelig og kan ses,- det kan det
>*smarte* el-hegn ikke og dyret har derfor ikke en chance for at vide
>hvad den gør forkert.

Som nævnt tidligere begynder dimsen på hunden at klikke 1 -2 meter fra den
nedgravede ledning. Selv om det ikke passer så godt ind i dine argumenter,
synes jeg at du skal have det med.

Hilsen Sverre.

Fra : Sverre Stokke

Dato : 13-04-02 08:06

nobody@home.com,Ny-Internet writes:
>Hunden opfatter det da som ubehag , og om vi så kalder det smerte
>eller chok , burde da være ligegyldigt når man bare kan købe et
>plankeværk og så er problemet løst

Med mindre hunden oplever ubehag ved plankeværket.

Hilsen Sverre.

Fra : Punish the deed, not~

Dato : 13-04-02 13:40

On Sat, 13 Apr 2002 09:06:09 +0200, "Sverre Stokke"
<sverre@enterpol.dk> wrotd:

>Med mindre hunden oplever ubehag ved plankeværket.
>
>Hilsen Sverre.

Ja det er selvfølgelig rigtigt det havde jeg slet ikke tænkt over
, hvor ubetænksomt af mig at komme med et så uigennemtænkt og vovet
bud som at sætte et plankeværk op , ja så er det jo nok bedre at bruge
den helt normale teknik med stødhalsbåndet

Fra : Anne-Marie Prange Ma~

Dato : 13-04-02 14:31

"Punish the deed, not the breed" <nobody@home.com> skrev i en
meddelelse news:u89gbu4q79p9bnorkqshd6pmrcs4j2m3b1@4ax.com...
> Ja det er selvfølgelig rigtigt det havde jeg slet ikke tænkt
over
> , hvor ubetænksomt af mig at komme med et så uigennemtænkt og vovet
> bud som at sætte et plankeværk op ,

Nej ærlig talt du burde da kunne forestille dig at plankeværk og alm.
hegn er alt for traumatisk en oplevelse for vovse ....

ja så er det jo nok bedre at bruge
> den helt normale teknik med stødhalsbåndet

Ja så er vovsen da i al fald i stødet mens dens trauma udvikles ..

smil fra Ami