Hvilken race ??
Fra : Engilbertsdottir

Dato : 10-04-02 17:01

Hej alle i gruppen

Ja jeg er jo oz en af dem der læser med uden at skrive så meget....Men en
stor tak til Jer der gør

Nu har jeg dog en grund til at skrive og vil derfor ikke tøve....

Min kæreste går på jagt og har en Gordon setter , jeg opdrætter norste
skovkatte og har altid haft mit hjerte hos lidt størebrugshunde da jeg gerne
træner spor,lydighed m.m.

Nu vil vi så gerne have hund nr. 2 men hvilken race kan vi ikke blive enige
om.

HJÆÆÆLP !!

Han vil have en jagthund mere og jeg ville meget gerne have en Shæfferhund
(kan ikke huske hvordan det staves, sorry)
Vi er begge ikke vilde med lappen, så den skal det ikke være.

Er der nogen der kender/har nogle foreslag eller hvalpe??

Hvalpen skal helst være salgsklar omkring juni-juli.

På forhånd tak !

Hilsen

Lotte

--
-------
Zuzet's Norske Skovkatte

Fra : Trine Kornum Christi~

Dato : 10-04-02 19:21

Engilbertsdottir wrote:

> [...]
> Vi er begge ikke vilde med lappen, så den skal det ikke være.
>
> Er der nogen der kender/har nogle foreslag eller hvalpe??

Jeg har næsten kun godt at sige om den gamle danske hønsehund (dgh). Det
der ikke er så godt er at de som regel er helt paniske vandskræk.

Dgh er en korthåret jagthund, den er nem at have med at gøre, men den
kræver en del motion. Det er en meget venlig hund som har en god næse og
er rigtig god med børn (og voksne og andre hunde).

Jeg kunne blive ved med at fortælle i flere timer, men se evt. på
http://www.gdh.dk

Hvis du har spørgsmål så stil dem endelig her eller mail mig.

Mvh Trine

Fra : Mari

Dato : 10-04-02 21:37

"Engilbertsdottir" <zuzets@worldonline.dk> skrev i en meddelelse news:ymZs8.25900$iY5.825002@news010.worldonline.dk...
> Hej alle i gruppen

Prøv "Select a dog" her:
http://www.waltham.com/

Mh

Fra : Bettina

Dato : 11-04-02 08:36

sikke da et held.
De anbefalede også en Ridgeback ud fra mine svar, så Mocka er ikke havnet
det forkerte sted

Bettina

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 11-04-02 08:50

"Bettina" <bep@bankinvest.dk> skrev i en meddelelse
> sikke da et held.
> De anbefalede også en Ridgeback ud fra mine svar, så Mocka er ikke havnet
> det forkerte sted

Jeg endte med Golden, så en flat er ikke helt ved siden af

--
mvh/regards

Christian
ICQ: 4937239

Fra : V.Lerche & S.Anderse~

Dato : 11-04-02 11:58

--
Tak for linket, det var sjovt at se hvilken race man måske burde have haft.
Heldigvis landede jeg på labrador som jeg har haft i 36 år !

Fra : Kosmonauten

Dato : 11-04-02 19:39

Hejsa,
tak for linket, hmm jeg endte op med et får ;c)
Spøg til side, en Spaniel var det svar jeg fik.
Hygge fra
Martin & Laika

Fra : x Vuf x

Dato : 12-04-02 11:50

Thu, 11 Apr 2002 20:39:13 +0200, Kosmonauten wrote:

>tak for linket, hmm jeg endte op med et får ;c)
>Spøg til side, en Spaniel var det svar jeg fik.

Hvordan fik I de svar? Jeg fik da en lang liste over
hunderacer. Heldigvis var papillon med på listen!

--
Mvh Sonja P. nospam@sonpet.com http://www.sonpet.com

Der findes ikke så stort et problem,
at det ikke kan løses. Citat SEJ

Fra : Annika

Dato : 12-04-02 12:30

Efter at have svaret på de 17 spr. lister den xx antal med den øverste som
1.prioritet osv..

Fra : Kosmonauten

Dato : 12-04-02 15:07

Hej Sonja,
de første 3 hunderacer var Spaniels, så det passer med min egen hulihækker
;c)
Men ellers var listen lang.
God weekend til dig og "sommerfuglene" ;c)
Mvh
Martin & Laika

Intet citat er så stort at problemet ikke kan løses
af et får ;c)

Fra : x Vuf x

Dato : 12-04-02 15:19

Fri, 12 Apr 2002 16:06:59 +0200, Kosmonauten wrote:

>de første 3 hunderacer var Spaniels, så det passer med min egen hulihækker
>;c)
>Men ellers var listen lang.
>God weekend til dig og "sommerfuglene" ;c)

I lige linie da!
Hvad er Laika da blandet af?

>Intet citat er så stort at problemet ikke kan løses
>af et får ;c)

Skriver du dét, fordi du ikke ved, hvad/hvem SEJ står for? *G*

Fra : Kosmonauten

Dato : 12-04-02 15:42

"x Vuf x" <nospam@sonpet.com> skrev i en meddelelse
> Fri, 12 Apr 2002 16:06:59 +0200, Kosmonauten wrote:
> Hvad er Laika da blandet af?
Springer Spaniel & Lab "Formel 1"
(Spaniels er "krudtugler", hvis sind og temp. passer mig fint ;c) )

> Skriver du dét, fordi du ikke ved, hvad/hvem SEJ står for? *G*
ja og så fordi at jeg ikke er bange for tandlæger, men jeg er bange for får
;c)
Se her under "tandlægen" (kræver Real Audio):
http://www.dr.dk/tvunderholdning/gintberg/klip.shtml

Hygge
M&L

Fra : x Vuf x

Dato : 13-04-02 09:22

Fri, 12 Apr 2002 16:42:14 +0200, Kosmonauten wrote:
>"x Vuf x" <nospam@sonpet.com> skrev...

>Springer Spaniel & Lab "Formel 1"
>(Spaniels er "krudtugler", hvis sind og temp. passer mig fint ;c) )

Papilloner hedder også 'Kontinental Dværgspaniel',
så jeg har masser af liv i huset!

>ja og så fordi at jeg ikke er bange for tandlæger,
>men jeg er bange for får. ;c)

Æhhhh...nå...øhhh skal lige kigge...

Fra : x Vuf x

Dato : 13-04-02 09:39

Sat, 13 Apr 2002 10:22:15 +0200, x Vuf x wrote:

>Æhhhh...nå...øhhh skal lige kigge...

Kunne desværre ikke se det.

Fra : Annika

Dato : 11-04-02 19:53

Mit omgang derinde var også nogenlunde oki..
1. pladsen var en korthåret chihuahua, men resten kommenterer vi ikke
Har på fornemmeren at den vælger XX ud fra at de matcher mellem fx. 100 og
80%

Derudover ville det da være nedtur om den slet ikke matchede den genre man
ønsker/har, da ens svar vel uden problemer vil være lig de ønsker man har i
virkeligheden :)

Annika
http://annika.dk <- Galleriet bliver opdateret senere / imorgen med
krumme-billeder

Fra : Ann K

Dato : 12-04-02 00:22

Hejsa.
Ja, min omgang derinde resulterede i cocker spaniel, lasa apso og
airedale terrier (gudhjælpemig!), først på femte pladsen kom bearded
collie og som nummer 10 sheltien.... såeee - lad os bare konstatere at
test også kan fejle ))
På den anden side fandt Manden frem til at at han burde anskaffe en
flatter, når Sif engang ikke længere er til... Faktisk er denne race
hans førstevalg, hvis han ikke kan få fingre i sin ønske blandingshund

Mvh Ann - og shetland sheepdog'en + lab-x'et *sss*

Fra : Kenneth Olsen

Dato : 12-04-02 01:46

Mari skrev:

> Prøv "Select a dog" her:
> http://www.waltham.com/

Jeg fandt først min hund på 10 pladsen - en Dalmatiner

--
Kenneth Olsen kenneth@olsen.dk http://www.kenneth.olsen.dk
"Det er en sund interesse der får folk til at undre sig over dagligdags

Fra : Mari

Dato : 12-04-02 22:10

"Kenneth Olsen" <kenneth@olsen.dk> skrev i en meddelelse news:3CB62E2B.E2E713AB@olsen.dk...
> Jeg fandt først min hund på 10 pladsen - en Dalmatiner

Tjae, enten er testen heelt forkert - eller også er der
jo en mulighed for at hunden er valgt ud fra andre kriterier
end dem der gælder in real life )

Min race ligger på førstepladsen...... så jeg er selvfølgelig
tilfreds med testen.....

Mh

Fra : Kenneth Olsen

Dato : 12-04-02 22:27

Mari skrev:

> [...]
> end dem der gælder in real life )
>
> Min race ligger på førstepladsen...... så jeg er selvfølgelig

Men så længe man er glad for hunden, og den har det godt i hjemmet, så
er alle jo glade

Fra : Engilbertsdottir

Dato : 13-04-02 17:45

Tak for linket, det var alletiders. Jeg har altid været meget glad for
schæferhunden og det var også denne race den fandt til mig plus også gordon
setteren som vi jo har i forvejen . Min kæreste derimod der ikke er så
glad for schæfere endte også op med denne race og ikke den race han har nu,
så det har jeg moret mig meget over - måske vi snart skal have en schæfer ?

Venligst Lotte

--
-------

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 11-04-02 07:08

> [...]
gerne
> træner spor,lydighed m.m.
>
> Nu vil vi så gerne have hund nr. 2 men hvilken race kan vi ikke blive

En flatcoated retriever (http://www.flatcoat.dk) kunne være et meget godt
valg.

--
mvh/regards

Christian
ICQ: 4937239

Fra : Pia

Dato : 13-04-02 08:09

og på min liste står både collie, rottweiler og whippet (og kun den ene
ville jeg overveje). Øverst står sjovt nok dalmatiner, som vi mødte et
eksemplar af i sidste uge, og hende var Max HELT vild med. Det er ellers
ikke altid han gider lege, når han har hilst.

Men jeg synes godt nok det var en rodet liste... De fleste kunne jeg ikke
drømme om at købe!

Dalmation
Airedale Terrier
German Shepherd