MS Windows
briani 27239
STEM !
Fra : Hagman

Dato : 10-04-02 16:40

Fra : scn

Dato : 10-04-02 17:03

"Hagman" <hagman@stofanet.dk> skrev i en meddelelse news:3cb45d1c$0$5217$ba624c82@nntp01.dk.telia.net...
> Så skal der stemmes: http://home1.stofanet.dk/hagman/stem.html

Hvad er spørgsmålet?

Hvis du vil have hjælp til din hjemmeside så prøv
dk.edb.internet.webdesign.*

--
mvh Søren

http://www.soeren-nielsen.dk/akvarie/

Fra : Morten Klostergaard

Dato : 10-04-02 17:26

"scn" <scn@invalid.xx> wrote in message news:a91nm0$bvt$1@sunsite.dk...

> "Hagman" <hagman@stofanet.dk> skrev i en meddelelse
> >
> Hvad er spørgsmålet?

Korrekt info i indlæget mangler, men

> Hvis du vil have hjælp til din hjemmeside så prøv
> dk.edb.internet.webdesign.*

Grundløs smart-i-en-fart kommentar.

> http://www.soeren-nielsen.dk/akvarie/
Så fej lige for egen dør, for det kan godt være at du har brugt korrekt
syntaks, men f... hvor er designet grimt!

\MK

Fra : Peter Jensen

Dato : 10-04-02 18:49

"Hagman" scribbled:

> Så skal der stemmes: http://home1.stofanet.dk/hagman/stem.html

Det er da en noget ensidig afstemning!
Kunne du ikke have inkluderet et par ikke-M$ styresystemer, som f.eks.
Linux, Unix, Solaris, BSD, MacOS osv.? Listen over operativsystemer der
bliver brugt i dag er meget lang, og der findes altså andet (og bedre)
end Windows.

--
PeKaJe

Fra : Leony

Dato : 10-04-02 18:58

"Peter Jensen" <pekaje@hotmail.youmightwannaremovethis.com> skrev i en
meddelelse news:a91ttm$ose$1@news.net.uni-c.dk...

> [...]
> Linux, Unix, Solaris, BSD, MacOS osv.? Listen over operativsystemer der
> bliver brugt i dag er meget lang, og der findes altså andet (og bedre)

Ude i venstre side kan du hente lidt inspiration:
http://www.fuckmicrosoft.com/

mvh Leony..........Se mit casemod:
http://home.worldonline.dk/~vinci/

Fra : Madsen

Dato : 10-04-02 21:14

Peter Jensen skrev:

> Jeg synes stadig at der mindst skulle være en "none of the above"
> mulighed ...

En mulig løsning var at undlade at stemme ;)

Madsen.

Fra : Peter Jensen

Dato : 10-04-02 21:26

"Madsen" scribbled:

> En mulig løsning var at undlade at stemme ;)

Hmm ... lad os sige at der er et par tusinde der stemmer. Betyder det så
at der er ca. 5 mill. danskere der mener at M$ er noget lort ...? Det
tal ville dog ikke overraske mig ...

--
PeKaJe

Fra : Madsen

Dato : 10-04-02 21:31

Peter Jensen skrev:

> Hmm ... lad os sige at der er et par tusinde der stemmer. Betyder det
> så at der er ca. 5 mill. danskere der mener at M$ er noget lort ...?
> Det tal ville dog ikke overraske mig ...

Lad os sige det sådan at der er lige så mange forskellige meninger om
den sag som der er numsehuller til, så det kan vi nok aldrig blive enige
om. :)

(Jeg stemte på Win2000. Det meste stabile jeg har prøvet til dato.)

Madsen.

Fra : Peter Jensen

Dato : 10-04-02 21:44

"Madsen" scribbled:

> Lad os sige det sådan at der er lige så mange forskellige meninger om
> den sag som der er numsehuller til, så det kan vi nok aldrig blive
> enige om. :)

Du har nok ret ... Men vi får nok vinderen at se om nogle år.

> (Jeg stemte på Win2000. Det meste stabile jeg har prøvet til dato.)

Den kører da nogenlunde. Jeg er glad for at min skole har skiftet. Der
er så dejligt mange sikkerhedshuller, så vi har noget at pille ved.
Vores administrator *tror* at han ved hvad der foregår ...

Hvad angår stabilitet vil jeg nu foretrække Linux, med det behov jeg
har. Windowsmaskinerne har jeg fået i knæ 2 gange i sidste uge.
Linuxmaskinen har jeg kun én gang fået til at gå ned (det er hvad der
sker, når man skriver kernedrivere). Ellers har der ikke været noget der
ikke kunne redes med en "kill -SIGKILL". Desuden er det rart at slippe
for at genstarte hver gang man smider et nyt program ind eller ændrer en
konfiguration.
--
PeKaJe

Fra : Madsen

Dato : 10-04-02 22:45

Peter Jensen skrev:

> Den kører da nogenlunde. Jeg er glad for at min skole har skiftet.
> Der er så dejligt mange sikkerhedshuller, så vi har noget at pille
> ved. Vores administrator *tror* at han ved hvad der foregår ...

Ja og det er så dødfarligt det store Indernet.

> Hvad angår stabilitet vil jeg nu foretrække Linux, med det behov
> jeg har. Windowsmaskinerne har jeg fået i knæ 2 gange i sidste
> uge.

Tja, det er endnu ikke lykkedes mig at få Win2000 i knæ, men igen, det
kommer helt og holdent ud på hvilke behov man har.

Madsen.

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 10-04-02 22:53

Wed, 10 Apr 2002 23:44:52 +0200, skrev Madsen
<nospam@madsen.tdcadsl.dk>:

>Tja, det er endnu ikke lykkedes mig at få Win2000 i knæ, men igen, det
>kommer helt og holdent ud på hvilke behov man har.

Du kan bare invitere mig hjem, så skal jeg hurtigt få din Windows
i knæ, så både du og din skærm bliver helt blå...

Men egntlig ville jeg bare sige, mon ikke denne tråd burde føres
over i en mere relevant gruppe, hvis den skal fortsætte?
--
med venlig hilsen
Knud

Fra : Peter Jensen

Dato : 10-04-02 22:58

"Knud Gert Ellentoft" scribbled:

> Du kan bare invitere mig hjem, så skal jeg hurtigt få din Windows
> i knæ, så både du og din skærm bliver helt blå...

Det kan da gøres over internettet ...

> Men egntlig ville jeg bare sige, mon ikke denne tråd burde føres
> over i en mere relevant gruppe, hvis den skal fortsætte?

Hvis man ikke kan diskutere fordele og ulemper ved Windows, samt
alternativer til denne, i en nyhedsgruppe der netop omhandler Windows,
hvor skal vi så hoppe hen?

--
PeKaJe

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 11-04-02 05:43

Wed, 10 Apr 2002 23:57:52 +0200, skrev "Peter Jensen"
<pekaje@hotmail.youmightwannaremovethis.com>:

>Hvis man ikke kan diskutere fordele og ulemper ved Windows, samt
>alternativer til denne, i en nyhedsgruppe der netop omhandler Windows,
>hvor skal vi så hoppe hen?

Er det egentlig så meget det, der blev diskuteret?

Fra : Peter Jensen

Dato : 11-04-02 07:09

"Knud Gert Ellentoft" scribbled:

> Er det egentlig så meget det, der blev diskuteret?

Æh ... Ja ... Men ikke længere, så FUT til news:dk.snak.off-topic
--
PeKaJe

Fra : Peter Jensen

Dato : 10-04-02 22:54

"Madsen" scribbled:

> Ja og det er så dødfarligt det store Indernet.

Mja ... Det er nu vores administrator der er det store sikkerhedshul ...
Skolen har 3 krydsfelter. De stod alle åbne for fjernadministration i
flere år! Selv efter at han blev gjort opmærksom på problemet ...

> Tja, det er endnu ikke lykkedes mig at få Win2000 i knæ, men igen, det
> kommer helt og holdent ud på hvilke behov man har.

Primært til programmering. Også af drivere. Den slags er ikke sådan at
spøge med. Men ellers oplever jeg at Win2k ikke tåler at netværket er
gået ned. Det er dog generelt et problem med Windows. Win98 tåler det i
hvert fald heller ikke.
--
PeKaJe

Fra : Madsen

Dato : 10-04-02 23:11

Knud Gert Ellentoft skrev:

> Du kan bare invitere mig hjem, så skal jeg hurtigt få din Windows
> i knæ, så både du og din skærm bliver helt blå...

Hmm... :)

Med et eller andet mere eller mindre sindsygt program kan du sikkert
godt, men med de programmer jeg i det daglige bruger har jeg ikke
oplevet det. Det er ligesom der jeg gerne vil hen. Folk der gerne
vil sidde og lege Linux skal da have lov til det. Jeg er bare træt
af alle de Linux-folk som bruger meget af deres tid på at bande
Windows langt væk og så ovenikøbet i en nyhedsgruppe som omhandler
Windows. Det er ikke første gang man har hørt at vedkommende så kun
lige har brugt 20 min. på at få Windows til at køre og hvis det
ikke er lykkedes, så er det klart Windows det er galt med og ikke
omvendt.

> Men egntlig ville jeg bare sige, mon ikke denne tråd burde føres
> over i en mere relevant gruppe, hvis den skal fortsætte?

Jo, det burde den vel egentlig.

Madsen.

Fra : Madsen

Dato : 10-04-02 23:15

Peter Jensen skrev:

> Primært til programmering. Også af drivere. Den slags er ikke
> sådan at spøge med.

Nej, men det er også noget helt andet jeg bruger min pc til.
Hovedsageligt grafisk arbejde og her kører Win2000 og egentlig også
WinXP ret godt. Væsentlig bedre end Win9X da der er noget bedre styr
på systemressourcerne i Win2000/XP.

> Men ellers oplever jeg at Win2k ikke tåler at netværket er gået
> ned. Det er dog generelt et problem med Windows. Win98 tåler det i
> hvert fald heller ikke.

Det har jeg så ikke oplevet.

Madsen.

Fra : Madsen

Dato : 10-04-02 19:03

Peter Jensen skrev:

> Kunne du ikke have inkluderet et par ikke-M$ styresystemer, som
> f.eks. Linux, Unix, Solaris, BSD, MacOS osv.?

Hvorfor tror du hans indlæg er sendt til en Windows-gruppe? ;)

Madsen.

Fra : Hagman

Dato : 10-04-02 20:02

He he, takker til Madsen :)