Applet permissions - browser uafhængig
Fra : Søren Klim

Dato : 10-04-02 16:01

Hej Allesammen.

Håber nogle kan hjælpe mig med mit problem.

Skåret helt ud i pap, skal jeg bare bruge en JFileChooser eller ligende i en
Applet - nok nærmere en JApplet. Brugerne skal kunne vælge en fil lokalt som
så bliver overført til en FTP server af Appleten.

Brugerne af appleten, skal ikke skulle installere noget som helst på deres
maskine ud over at have en Java compatibel browser. Jeg har drømt om de bare
bliver spurgt om det er Okay, at appleten har lidt flere rettigheder.

Hvordan gør man dette smartest ? Jeg har læst en masse om Signed Applets ,
men da det er et lille projekt, gider jeg ikke til at købe et certifikat.

Alle ideer/tanker er mere end velkomne.

Mvh.
Søren

Fra : Torben Flindt Silles~

Dato : 12-04-02 20:14

Du bliver nok nød til at lave et certifikat, da appletten skal læse fra
brugeres filsystem.
Du behøver ikke at købe et certifikat, du kan bare selv lave et. Den eneste
forskel vil være at dit certifikat ikke vil blive "trusted", men det vil
stadig virke som et registreret certifikat, og kunne få rettigheder til at
læse og sende data til serveren.

Fra : Søren Klim

Dato : 13-04-02 17:38

Tak, jeg må prøve...