3com ADSL router og switch
Fra : Ole Sørensen

Dato : 10-04-02 15:31

Hej

   Jeg har lige købt en 3Com OfficeConnect Remote 612 ADSL Router og
jeg har en 3com OfficeConnect Dual Speed Switch, men desværre også en
masse problemer.
Først og fremmest: kan disse to enheder overhovedet arbejde samme? Der
er flere steder i den medfølgende 'Quick Start Guide' nævnt at
routeren kan forbindes med en hub, men noget om at man kan benytte en
switch. Der står dog heller ikke nogen steder at man IKKE kan.
   Hvis det fysisk kan lade sig gøre så melder næste problem sig:
Jeg kan ikke få pc til at finde routeren, jeg har prøvet at gå uden om
switchen; altså forbinde pc'en direkte til routeren. I den forbildelse
hvordan skal det foregå? Der følger en netkabel med (blåt #1) skal det
bruges hvis man går direkte fra pc til router, eller er det en uplink
kabel? (router til switch)
   Så lige en vigtig ting til sidst, kan jeg overhovedet bruge en
router samme med mit Tele Danmark ADSL abb.? Jeg er ikke helt klar
hvad de (TDC) kalder det, men jeg har 2 dynamiske IP-addresser. Når
jeg sætter ADSL-kablet i routeren blinker den gul, og bliver på intet
tidspunkt grøn, som fortæller at der er forbindelse.

Undskyld at det blev så lang en smøre, men det er træls at smide
2800,- kr ud af vinduet
--
Med Venlig Hilsen
Ole Sørensen
#1 På kablet står: Taiyo category 5 eia/tia 568a utp 24awg 4pairs
patch cable (ul) awm 2835 vm-1.

Fra : ZipZap

Dato : 10-04-02 20:37

> [...]
> routeren kan forbindes med en hub, men noget om at man kan benytte en
> switch. Der står dog heller ikke nogen steder at man IKKE kan.

Den kan tilsluttes begge.

> Hvis det fysisk kan lade sig gøre så melder næste problem sig:
> Jeg kan ikke få pc til at finde routeren, jeg har prøvet at gå uden om
> switchen; altså forbinde pc'en direkte til routeren.

Når du forbinder den til din switch så skal der være link (Lys i dioden) på
switchen, er der ikke dette er det et forker kabel du bruger. Det kan være
at der er et Uplink stik i switchen - så brug det.
Når der er link, så kan du også komme i forbindelse med 'dyret'
Husk nu at bruge de rigtige 'huller' i routeren, der er et til WAN og et til
LAN.