MS Windows
Manse9933 45149
briani 27239
Skifte boot-disk
Fra : Ham den dumme

Dato : 10-04-02 14:36

Jeg kan huske engang at man SYS'ede en ny
disk med den gamle, således at når man havde
kopieret alt over på den ny, kunne man boote
op på den ny. Nu har jeg ikke haft brug for
det længe, men idag oprandt tiden hvor det
skulle prøves igen. Problemet var bare at metoden
åbenbart ikke er gangbar i Win 98 SE.
Hvordan gør jeg så min nye disk bootbar ???

Fra : Kim Voss Schrader

Dato : 10-04-02 14:39

Hej!

Ham den dumme wrote:

> [...]
> skulle prøves igen. Problemet var bare at metoden
> åbenbart ikke er gangbar i Win 98 SE.
> Hvordan gør jeg så min nye disk bootbar ???

Du kan sikkert sætte dit cd-rom drev som bootable i BiOS. Så kan du starte op
direkte på din Win98SE og installere derfra. Alternativt kan du gå ind i control
panel, add/remove og vælge et faneblad hvor du kan lave en bootdisk. Det er der
jeg mener det gemmer sig, men er ikke helt sikker (jeg kører Win2000).

--
Mvh, Kim Voss Schrader

Mine intentioner med det ovenstående er gode!

Fra : Leony

Dato : 10-04-02 15:00

"Ham den dumme" <spørg@om.email> skrev i en meddelelse

> skulle prøves igen. Problemet var bare at metoden
> åbenbart ikke er gangbar i Win 98 SE.
> Hvordan gør jeg så min nye disk bootbar ???

Hvis du har en virksom 98 SE, så gå ind i kontrolpanelet. Her vælger du
tilføj/fjern programmer på det sidste fane blad har du mulighed for at lave
en boot disk.
Du kan også formatere den og inkludere systemfiler så den bliver boot bar.
Undskylder hvis jeg har misforstået dit spørgsmål, men jeg har ikke haft
computer så længe at jeg har prøvet at sys'e en diskette.

mvh Leony..........Se mit casemod:
http://home.worldonline.dk/~vinci/

Fra : Jan Rasmussen

Dato : 10-04-02 16:48

> [...]
> skulle prøves igen. Problemet var bare at metoden
> åbenbart ikke er gangbar i Win 98 SE.
> Hvordan gør jeg så min nye disk bootbar ???

Var der ikke noget med sys a: c:
hvis man var boot op på et win95/98 boot diskette
så lavede den en ny boot block på harddisken

Jan Rasmussen