MS Windows
briani 27239
Canon LBP4's driver sætter altid sidetype ~
Fra : Kim Voss Schrader

Dato : 10-04-02 13:48

Hej!

Jeg har en Canon LBP-4 Plus som jeg er ret glad for, på trods af den er 11 år
gammel! Mit eneste problem er at opsætningen i driveren hele tiden sætter
papirtypen tilbage til letter selvom jeg vælger A4 :(

Jeg bruger Windows 2000 Professional og Windows indbyggede drivere til printeren
(forbundet via parallelkabel).

Nogen bud på hvordan jeg får den til at vælge A4 som standard? Jeg har ikke
kunne finde noget godt i printerens opsætningsmenu.

--
Mvh, Kim Voss Schrader

Mine intentioner med det ovenstående er gode!

Fra : CykelSmeden fra Aalb~

Dato : 10-04-02 22:20

"Kim Voss Schrader" <schrader@kampsax.dtu.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
ikke
> kunne finde noget godt i printerens opsætningsmenu.

Har du sat controlpanel->printere->canon lbp-4
plus->egenskaber->detaljer->instillinger->papersize = A4 ?

jeg antager W2000driver = winXPdriver, som pudsigt nok er den samme jeg selv
skaffede fra Canon i gamle win3.11dage. Og jeg troede jeg blev nødt til at
skille mig af med den efter w95/32bit :

finn

Fra : Kim Voss Schrader

Dato : 11-04-02 00:33

Hej!

CykelSmeden fra Aalborg wrote:

> Har du sat controlpanel->printere->canon lbp-4
> plus->egenskaber->detaljer->instillinger->papersize = A4 ?

Det er stort set samme sted, dvs. ja! Problemet er at Windows sætter den tilbage
til Letter når jeg rebooter

> jeg antager W2000driver = winXPdriver, som pudsigt nok er den samme jeg selv
> skaffede fra Canon i gamle win3.11dage. Og jeg troede jeg blev nødt til at
> skille mig af med den efter w95/32bit :

De gamle printere er ikke så lette at slippe af med idet de (=laserprinterne)
som regel er HPII kompatible. Problemet er de nyere printere som er deciderede
Windows-printere...

Fra : Kim Voss Schrader

Dato : 11-04-02 17:31

Hej!

CykelSmeden fra Aalborg wrote:

> Har du sat controlpanel->printere->canon lbp-4
> plus->egenskaber->detaljer->instillinger->papersize = A4 ?

Hey, det virker jo! Nu gemmer den papir-indstillingen, men det gør den ikke hvis
jeg finder samme menu via print-menuen i f.eks. Word eller IE... Skummelt, men
ok det er jo Windowz :)